UEFA Champions League 2024/25

Wat vind jij van het nieuwe format?

• Totaal aantal stemmers
    117
Lille zou ik toch rond ons niveau schatten. Marktwaarde van Lille (€215m) is ook niet zoveel hoger dan dat van Club (€168m).
Terwijl Atalanta (€475m) en zeker Aston Villa (€646m) daar toch wel serieus bovenuit schieten.

Villa fan hier, zowel Lille en villa kunnen erg wisselvallig zijn.

Wij hebben de kern niet om op elk vlak mee te spelen, Brugge zeker niet kansloos als ze dit kunnen herhalen.

Blijkbaar zou Talbi al gekozen hebben voor Marokko. Zou wel jammer zijn dat, maar bon als die jongen zijn hart daar ligt alle respect voor natuurlijk.
Logisch ook, is daar geboren, heeft daar zijn opleiding gehad en was er ook jeugdinternational. Zou bizar zijn moest zijn hart ergens anders liggen.

Logisch ook, is daar geboren, heeft daar zijn opleiding gehad en was er ook jeugdinternational. Zou bizar zijn moest zijn hart ergens anders liggen.
Klopt totaal niets van.

Hij heeft zijn opleiding gewoon in België gehad. Speelt sinds zijn 10 jaar bij Club en daarvoor zat hij bij Tubize. Is ook gewoon geboren in België trouwens, heeft een Belgische moeder en een Marokkaanse vader. Dat is gewoon een Belg imo.

Buitenspelers zijn dan ook wel de enigste posities waar we overvloed hebben. Maar natuurlijk had ik hem wel graag voor België zien kiezen. Ik denk echt dat hij nog wat meer kan dan bv een Bakayoko

Buitenspelers zijn dan ook wel de enigste posities waar we overvloed hebben. Maar natuurlijk had ik hem wel graag voor België zien kiezen. Ik denk echt dat hij nog wat meer kan dan bv een Bakayoko
Het is natuurlijk zijn eigen keuze, maar ik denk dat België dan de beste keuze is er voor. Hij gaat in de komende generaties sowieso de beste zijn op zijn positie en België is ondanks de laatste jaren toch nog hoger aangeschreven dan Marokko. Maar je kan het hem natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij kiest voor de laatste na de debacles met de bondscoaches de laatste jaren.

Ze zouden dat gewoon moeten afschaffen. In België geboren? Belg. En enkel toelaten om voor een ander land uit te komen bij een dubbele nationaliteit indien de bond van het land waar hij geboren is de speler vrijgeeft.
Die jongen is hier geboren en getogen en alle jeugdreeksen hier doorlopen. Sowieso gewoon onder druk gezet door de familie van de vader.

In dit specifiek geval ook onze achterlijke voetbalbond die boter op het hoofd heeft, blijkbaar tijdens zijn zware blessure niks van opvolging gekregen of ook maar iemand die kwam horen hoe het met hem ging. Is de bond serieus kwalijk genomen.

Dat nu ook niet, maar laten we vooral die 'keuze voor altijd' afschaffen. Om nu maar iets te zeggen, na 2 jaar geen interlandvoetbal, mag je weer kiezen voor welk land je speelt. Of je nu zelf kiest om niet in te gaan op de invitaties van land X of zij je gewoon niet uitnodigen, maakt in dat opzicht geen verschil.

Maar misschien wel met een maximum van 2 landen, of de eerste keer kan je veranderen na 2 jaar geen interlandvoetbal, de 2de keer moet je 4 jaar wachten, ...

Het zou je sieren moest je niet zo laagdunkend doen t.a.v. andere ploegen. Hoe kan je nu, op een memorabele avond als deze voor Club, in godsnaam nog de focus leggen op het omlaaghalen van andere ploegen, i.p.v. te genieten.
Oh, maar ik heb absoluut genoten hoor.

Sta me toe om tussendoor even te kijken wat de andere ploegen aan het doen zijn. Ik denk dat ik daar geen wet mee overtreed heb. Heb geen minuut gezien van die wedstrijd, dus je focusgedeelte klopt niet.

Heeft verder ook niets met omlaaghalen te maken. Jezelf pas kwalificeren in de blessuretijd tegen Celtic is gewoon beschamend, draai of keer het hoe je wil.

Dat nu ook niet, maar laten we vooral die 'keuze voor altijd' afschaffen. Om nu maar iets te zeggen, na 2 jaar geen interlandvoetbal, mag je weer kiezen voor welk land je speelt. Of je nu zelf kiest om niet in te gaan op de invitaties van land X of zij je gewoon niet uitnodigen, maakt in dat opzicht geen verschil.

Maar misschien wel met een maximum van 2 landen, of de eerste keer kan je veranderen na 2 jaar geen interlandvoetbal, de 2de keer moet je 4 jaar wachten, ...
Die regel is al versoepeld he. Tot een bepaalde leeftijd en aantal interlands mag je nog switchen.

Ze zouden dat gewoon moeten afschaffen. In België geboren? Belg. En enkel toelaten om voor een ander land uit te komen bij een dubbele nationaliteit indien de bond van het land waar hij geboren is de speler vrijgeeft.
Die jongen is hier geboren en getogen en alle jeugdreeksen hier doorlopen. Sowieso gewoon onder druk gezet door de familie van de vader.

In dit specifiek geval ook onze achterlijke voetbalbond die boter op het hoofd heeft, blijkbaar tijdens zijn zware blessure niks van opvolging gekregen of ook maar iemand die kwam horen hoe het met hem ging. Is de bond serieus kwalijk genomen.
Euh neen, dan zou ik een Hollander zijn :unsure:. Maar los daarvan, is dat sowieso een dom idee. Als uw ouders toevallig op vakantie zijn en daar dan onverwachts bevallen, zijt ge opeens een nationaliteit waar je totaal geen band mee hebt. Misschien moeten we ook eens wat rationeel proberen te denken als het over voetbal gaat.

nu tegen aston villa of lille?
Dit is toch de kans van hun leven?
Toch maar niet onderschatten. Beide ploegen zijn niet voor niets in de top 8 geëindigd.

Lille heeft 5 van de 8 matchen gewonnen waaronder 6-1 tegen Feyenoord. Winst van Real ( 1-0) , winst in Atletico Madrid (1-3). Mij lijkt die ploeg wel eens de moeilijkste van de 2 te worden.

Het is natuurlijk zijn eigen keuze, maar ik denk dat België dan de beste keuze is er voor. Hij gaat in de komende generaties sowieso de beste zijn op zijn positie en België is ondanks de laatste jaren toch nog hoger aangeschreven dan Marokko. Maar je kan het hem natuurlijk niet kwalijk nemen dat hij kiest voor de laatste na de debacles met de bondscoaches de laatste jaren.

Sowieso? Met Bakayoko heb je daar toch ook een geweldige speler beschikbaar en die zijn maar 2 jaar verschil. Bakayoko heeft ook al bevestigd en 2 weken geleden ook een geweldige goal gescoord tegen Liverpool in de CL bv:

Het is jammer dat Talbi voor Marokko zou kiezen, want hij kan een hele goeie worden. Maar het verschil tussen Talbi en Bakayoko gaat toch echt nooit zo groot worden dat we er effectief als Rode Duivels onder gaan lijden.

Vanaken toch wel een enorm dikke match gespeeld, werelds.

Ook weer een dikke partij van Vanaken, en hij kan precies zo weer zonder douchen zijn bed in 😁
Die speelt in beide matchen gewoon op een enorm hoog niveau, vooral ook op een heel serene manier. Die pass voor de 0-1 :drool:.
Villa fan hier, zowel Lille en villa kunnen erg wisselvallig zijn.

Wij hebben de kern niet om op elk vlak mee te spelen, Brugge zeker niet kansloos als ze dit kunnen herhalen.
Ik wou het hier ook al posten, Villa is zeer wisselvallig dit seizoen, ik denk ook echt dat Brugge daar meer kans tegen maakt dan tegen Lille.

Bayern met de winnende in minuut 94 :laugh: Vrij beschamend toch tegen godbetert Celtic.
Als je 0-1 achterkomt tegen Celtic dan krijgt elke ploeg het daar moeilijk tegen.
Ze hadden het gewoon nooit zover mogen laten komen.

Maar goed, Club een rondje verder en ne Belgische coach een rondje verder = The max voor België !

Euh neen, dan zou ik een Hollander zijn :unsure:. Maar los daarvan, is dat sowieso een dom idee. Als uw ouders toevallig op vakantie zijn en daar dan onverwachts bevallen, zijt ge opeens een nationaliteit waar je totaal geen band mee hebt. Misschien moeten we ook eens wat rationeel proberen te denken als het over voetbal gaat.
Wel een groot verschil met toevallig ergens geboren worden of in het buitenland geboren worden en daar opgroeien, dat is namelijk het tweede argument van de post die je quote. Als die hier geboren is en nooit ergens anders gewoond heeft en altijd hier bij clubs gespeeld heeft dan is dat wel iets anders als u ouders die toevallig op reis zijn als je geboren wordt, want dan ben je 5 dagen later gewoon in eigen land.

Wel een groot verschil met toevallig ergens geboren worden of in het buitenland geboren worden en daar opgroeien, dat is namelijk het tweede argument van de post die je quote. Als die hier geboren is en nooit ergens anders gewoond heeft en altijd hier bij clubs gespeeld heeft dan is dat wel iets anders als u ouders die toevallig op reis zijn als je geboren wordt, want dan ben je 5 dagen later gewoon in eigen land.
Maar dat is niet wat Solleke zegt en waar ik op reageer.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook altijd frustrerend wanneer iemand voor een ander land kiest, terwijl hij hier zijn heel leven woont en voor de jeugd heeft gespeeld. Maar toen wij het moeilijker hadden, waren we ook blij met een Strupar bijvoorbeeld. En zo werkt het nu eenmaal, soms win je eens een talentje vanwege de dubbele nationaliteit en soms verlies je er eentje. Bij clubs veranderen er zoveel spelers van ploeg nadat ze de hele jeugd daar hebben gespeeld. Daarnaast is de vraag ook maar in hoeverre zo'n jonge speler zich ontwikkelt. Het zou niet de eerste zijn die over een paar jaar bij een laagvlieger speelt (zoals een Bakkali bijvoorbeeld). Soit, het zal altijd voor frustraties zorgen, maar een beetje rationaliteit in voetbal mag wel.

Nu pas beelden kunnen zien en amai, ik ben echt wel onder de indruk.
Dikke proficiat aan Club en alle Club supporters hier, het gevoel jullie gisteren gaan gehad hebben bij de rust, dat is zalig om mee te maken.
En ik zie nu nog een haalbare kaart, ik vind Lille of Aston Villa eigenlijk niet beter dan een Atalanta. Al moeten ze ook zien om zich daar niet aan te verbranden, maar dat zullen ze wel niet doen.

Het enige nadeel hieraan: de kloof tussen Club Brugge en de rest gaat alleen maar groeien :D

Nu pas beelden kunnen zien en amai, ik ben echt wel onder de indruk.
Dikke proficiat aan Club en alle Club supporters hier, het gevoel jullie gisteren gaan gehad hebben bij de rust, dat is zalig om mee te maken.
En ik zie nu nog een haalbare kaart, ik vind Lille of Aston Villa eigenlijk niet beter dan een Atalanta. Al moeten ze ook zien om zich daar niet aan te verbranden, maar dat zullen ze wel niet doen.

Het enige nadeel hieraan: de kloof tussen Club Brugge en de rest gaat alleen maar groeien :D
En hoe je het ook draait of keert, dat is voor onze binnenlandse competitie alvast niet goed. Op den duur gaan we toch naar een competitie gaan waar de winnaar al bekend gaat zijn zoals in Frankrijk nog voor het begint. En daar is dan ook nog weinig aan :D

Terug
Bovenaan