UEFA Conference League 2022-2023

Van West Ham en Fiorentina verliezen ze altijd, zeker in deze fase van de competitie. Tenzij de wedstrijd(en) net voor/na belangrijke duels in de EPL vallen voor West Ham.
AZ, Nice en Basel dat is een dubbeltje op zijn kant, in theorie winnen die ook, maar als Anderlecht of Gent boven zichzelf uitstijgt kunnen ze die ploegen wel verslaan. Al is Basel ook wel aan een zwak seizoen bezig dus misschien overschat ik ze op basis van hun naam/geschiedenis.

Zolang ze elkaar maar niet loten. Zou leuk zijn als een van beiden Lech Poznan loot. Dan zou ik toch moeite doen om tot daar te gaan (4 uur rijden), afin als er tickets zouden zijn. Tegen Djurgarden zat er ook meer dan 40.000 man in dat stadion (van de 43k).
Als je van Villarreal kan winnen, dan kan je dat ook van West Ham of Fiorentina. Favoriet ben je niet maar zeker ook niet kansloos.

Gent dicht ik wel meer kans toe dan Anderlecht.

AZ is toch echt niet beter dan Gent?

Allez, AZ staat mee aan kop in de Eredivisie, was afgetekend groepswinnaar in de groep en heeft Lazio eruit gekegeld. Hebben ook een jonge en talentvolle kern, en spelen veel frisser en energieker voetbal dan Gent.
Gent gaat echt wel 150% moeten zijn om daarvan te winnen. Ze zijn niet kansloos, en Orban legt ze er vlotjes in, maar AZ is wel de favoriet als ze tegen elkaar uitgeloot zouden worden.

Ik zie het al op de kbvb binnenkort:
"Dit bewijst het grote succes van de playoffs"

Mooi voor het Belgische voetbal, dat wel.

Toch gek hoe ne 34 jarige Algerijn zo'n impact kan hebben op de ploeg , en niet alleen in deze wedstrijd .
Toen ze hem voor NIKS gingen halen , dacht ik , dees word niks :fingerguns_r:
Denk dat hij ook heel belangrijk is voor de jeugd , gisteren kwam Arnstad erop en ging er direkt naartoe en pepte hem op , laatste fluitsignaal dikke knuffel voor dezelfde .
Voor de loting , speelt gene rol maar ik zie liefst ons niet tegen Gent :)

Ik vind dat de ploegen die dit seizoen voor de coëfficiëntpunten gezorgd hebben ook een Europees ticket voor volgend seizoen moeten krijgen :coolbrows:

Op een andere manier zie ik het niet gebeuren voor Anderlecht

Ik vind dat de ploegen die dit seizoen voor de coëfficiëntpunten gezorgd hebben ook een Europees ticket voor volgend seizoen moeten krijgen :coolbrows:

Op een andere manier zie ik het niet gebeuren voor Anderlecht
Union heeft met de prestatie van dit seizoen al evenveel punten gesprokkeld dan Genk in de voorbije 5 seizoenen Europees :oops:

Dit seizoen:
Union: 18 ptn
Club: 17 ptn
Anderlecht: 10 ptn
Gent: 10 ptn
Antwerp: 2.5 ptn

Op zich dus een beetje karma dat als Genk kampioen zou worden dat ze dan niet "zomaar" CL poules mogen ingaan (of is dat een te stoute gedachte? :biglaugh:)

Union heeft met de prestatie van dit seizoen al evenveel punten gesprokkeld dan Genk in de voorbije 5 seizoenen Europees :oops:

Dit seizoen:

Op zich dus een beetje karma dat als Genk kampioen zou worden dat ze dan niet "zomaar" CL poules mogen ingaan (of is dat een te stoute gedachte? :biglaugh:)
Union word gewoon kampioen ze :)

Dit Union had ik graag in de conference league gezien want ze zijn in staat om die te winnen. Ma bon ze kunnen zich troosten op da vlak met een wellicht supermooie affiche

Dit seizoen:

PS de cijfers hier geven de club coëfficiënt weer, de bijdrages aan de landencoëfficiënt (die het aantal Europese tickets bepaalt) zijn iets anders.

Union 19
Club 17
Anderlecht 15
Gent 12
Antwerp 4

Knap van Union en Anderlecht. Als je ploegen als Union Berlijn en Villareal kan uitschakelen, dan moet je van niemand bang zijn.

Het wordt straks een boeiende middagpauze:
- 12u00 eerste selectie Tedesco
- 13u00 loting EL
- 14u00 loting CL

Knap van Union en Anderlecht. Als je ploegen als Union Berlijn en Villareal kan uitschakelen, dan moet je van niemand bang zijn.

- 13u00 loting EL
- 14u00 loting CL
ik zou als neutrale supporter toch durven hopen op een Gent - Anderlecht en dan sowieso iemand in halve finale

Wat eigenlijk nu belangrijker is aan de extra punten die we winnen, zijn de club coëfficienten.

Union is nog "maar" 88ste op de 5-jaarsranking (11e Europese ploeg op de ranking van dit jaar!), maar met elk puntje erbij steken ze veel ploegen voorbij om geplaatst te worden. Dus zelfs al komen ze nu uit tegen een topper, kan een draw of een overwinning zorgen dat ze ploegen zoals Rapid Wien, Bodo Glimt en alle kleinere spaanse ploegen op de ranking voorbij steken (vooral dat laatste kan belangrijk zijn).

Met hun 18 punten zou Union nu:
- geen reekshoofd zijn (én eventueel in de laatste pot zitten) bij elke loting voor de CL
- reekshoofd zijn bij de playoffs voor EL (en in pot 3 bij de EL zelf)
- reekshood zijn bij de playoffs voor ECL én in pot 2 bij de ECL zelf.
(idem voor Genk/Antwerp)

Voor Gent ziet het er nog beter uit:
- reekshoofd in de derde voorronde van de CL, geen reekshoofd in de CL-PO, pot 4 voor CL
- reekshoofd bij voorrondes EL & ECL, pot 2 bij EL & pot 1 ECL

Voor Brugge:
- reekshoofd in de voorrondes van de CL (alle voorrondes), pot 3 in de CL zelf
- reekshoods bij voorrondes EL/ECL, pot 1 bij EL & CL

Anderlecht zit ngo altijd niet zo goed:
- geen reekshoofd (én eventueel in de laatste pot zitten) bij elke loting voor de CL
- reekshoofd bij de playoffs voor EL (en in pot 3 bij de EL zelf)
- reekshoofd bij de playoffs voor ECL én in pot 3 bij de ECL zelf.

(allees valt of staat natuurlijk nog bij de ploegen die zich zullen plaatsen, is gebaseerd op de huidige stand in alle competities en op deze schitterende excel :

Laatst bewerkt:
Wat eigenlijk nu belangrijker is aan de extra punten die we winnen, zijn de club coëfficienten.

Union is nog "maar" 88ste op de 5-jaarsranking (11e Europese ploeg op de ranking van dit jaar!), maar met elk puntje erbij steken ze veel ploegen voorbij om geplaatst te worden. Dus zelfs al komen ze nu uit tegen een topper, kan een draw of een overwinning zorgen dat ze ploegen zoals Rapid Wien, Bodo Glimt en alle kleinere spaanse ploegen op de ranking voorbij steken (vooral dat laatste kan belangrijk zijn).

Met hun 18 punten zou Union nu:
- geen reekshoofd zijn (én eventueel in de laatste pot zitten) bij elke loting voor de CL
- reekshoofd zijn bij de playoffs voor EL (en in pot 3 bij de EL zelf)
- reekshood zijn bij de playoffs voor ECL én in pot 2 bij de ECL zelf.
(idem voor Genk/Antwerp)

Voor Gent ziet het er nog beter uit:
- reekshoofd in de derde voorronde van de CL, geen reekshoofd in de CL-PO, pot 4 voor CL
- reekshoofd bij voorrondes EL & ECL, pot 2 bij EL & pot 1 ECL

Voor Brugge:
- reekshoofd in de voorrondes van de CL (alle voorrondes), pot 3 in de CL zelf
- reekshoods bij voorrondes EL/ECL, pot 1 bij EL & CL

Anderlecht zit ngo altijd niet zo goed:
- geen reekshoofd (én eventueel in de laatste pot zitten) bij elke loting voor de CL
- reekshoofd bij de playoffs voor EL (en in pot 3 bij de EL zelf)
- reekshoofd bij de playoffs voor ECL én in pot 3 bij de ECL zelf.

(allees valt of staat natuurlijk nog bij de ploegen die zich zullen plaatsen, is gebaseerd op de huidige stand in alle competities en op deze schitterende excel :

Vandaar dat elkaar loten nog niet zo slecht zou zijn :wink:

Ik vind dat een beetje dubbel. Voor de coëfficiënt is dit sowieso een plus want er gaat een Belgische ploeg door, maar aan de andere kant hebben ze elk al een mooi parcours afgelegd (de ene al meer krasselend dan de andere) en zou het 'zonde' zijn om, als je dan wordt uitgeschakeld, dat het dan is door een andere Belgische club.
Stel dat ze beiden doorgaan naar de halve finale, dan zou ik wel geneigd zijn om te zeggen dat ze elkaar moeten loten zodat er minstens één Belgische club de finale speelt.

Blijkbaar zal men straks ook al loten voor de halve finales.

- 13u00 loting EL
- 14u00 loting CL

:unsure:

Je hebt daar nog Man United, Juventus, AS Roma, Sevilla en Sporting Lissabon rondlopen. Dat is toch andere kak dan Union Berlin, wat vergeleken met die ploegen, ondanks hun knap seizoen, toch gewoon een mindere ploeg is.

Waarschijjnlijk wel, al schat ik de kansen eigenlijk nog niet zo klein in dat we méér dan 5 punten (winst-winst-bonuspunt) behalen door niet tegen elkaar te spelen. Een Gent of Anderlecht kan zeker tegen een Poznan, Basel, Alkmaar of Nice overleven. Verre van een garantie, maar het kan.

Blijkbaar zal men straks ook al loten voor de halve finales.
klopt, zonder enige bescherming van reekshoofden/landen.

Dit zijn de gemiddelde bookies-ratings op oddschecker:
West Ham 3,03
AZ Alkmaar 4,77
Fiorentina 4,68
Nice 4,68
Anderlecht 17
Basel 18,17
Gent 18,58
Lech Poznan 25,09

Manchester United 2,29
Juventus 5,83
Roma 7,94
Sporting Lisbon 9,65
Sevilla 10,65
Bayer Leverkusen 12,11
Feyenoord 17,38
Union Saint Gilloise 31,79

klopt, zonder enige bescherming van reekshoofden/landen.

Dit zijn de gemiddelde bookies-ratings op oddschecker:
West Ham 3,03
AZ Alkmaar 4,77
Fiorentina 4,68
Nice 4,68
Anderlecht 17
Basel 18,17
Gent 18,58
Lech Poznan 25,09

Manchester United 2,29
Juventus 5,83
Roma 7,94
Sporting Lisbon 9,65
Sevilla 10,65
Bayer Leverkusen 12,11
Feyenoord 17,38
Union Saint Gilloise 31,79
toch straf dat Union nog steeds zo onderschat wordt, heb gisteren die eerste helft bekeken en dat zit toch echt wel goed in elkaar, ploeggenoten die elkaar blindelings vinden, echt wel nice ploegske geworden.

Terug
Bovenaan