UEFA Conference League 2022-2023

Ik zie de vergelijking niet echt. Was toen alles behalve een afstraffing en we gingen gewoon door in de poule toen.
dus euh verliezen van de 15de in de PL is een schande maar van een ploeg in de Championship en dus lager dan de 15de niet?
Een ploeg uit de championship met een veel mindere kern dan dat WH nu heeft.

Zware nederlaag voor Gent? Heel zeker, 2de helft hebben ze de wet van de sterkste moeten ondergaan.
Het woord afgang kan je gebruiken ja, zeker voor een kwartfinale

Maar deed club het indertijd beter? Nee.

Ik snap die redenering toch niet zo goed hoor.

Die staan vlak boven de degradatieplaatsen in de PL, hebben amper 8 wedstrijden van de 30 gewonnen en er 15 verloren met een doelpuntensaldo van -12 en staan eveneens pas 15de als het aankomt op gemaakte doelpunten.

Maar Europees zou dat dan plots bijna een CL waardige ploeg zijn waar het geen schande is om met 4 of 5 doelpunten van te verliezen?

Ik heb het niet voor Hollanders, maar die zouden wel degelijk van een redelijke afgang spreken, bij ons heerst er berusting, "ach ja, dat is ons en hun niveau, geen schande...". Ik snap die bescheidenheid toch niet, wanneer je zo ver geraakt in Europa is dergelijke uitslag, ook die van Union btw, echt niet normaal en geen normale weergave van de waardeverhoudingen.
Ik vind dat je wel erg streng bent imo. Gent heeft uiteindelijk 4-1 (5-2 agg.) verloren tegen West Ham, dat vind ik nu niet bepaald een afgang imo. WHU is intrinsiek gewoon een veel betere ploeg hè, je moet u echt niet blindstaren op die 15e plaats in Engeland. Laten we anders even de transferwaardes erbij nemen: de kern van WHU is 451m waard, die van Gent 71m... Dat is bijna 7x zoveel. Je spreekt over 'geen normale waardeverhoudingen', maar gezien die verschillen vind ik dat juist wel. Union-Leverkusen zelfde scenario hoor.

Vind je dan de uitschakeling van Bayern tegen City in de CL ook een afgang?

Allé komaan, positie in de eigen competitie zegt toch meer dan wat ze hebben uitgegeven?
Volgens die redenering heeft Gent het fantastisch gedaan in de groepsfase, want Molde en Rovers zijn in 2022 kampioen geworden, en Djurgårdens 2de in hun competitie. Toen stonden wij ook amper op een POII plaats.

Qarabag staat nu ook 15 punten los op kop in hun eigen competitie.

Eigenlijk heeft Gent het fantastisch gedaan... Want budget doet er niet toe, he?

En over de grens redeneren ze dat een goed AZ ook altijd doorgaat tegen dit Anderlecht, ook zonder verlengingen en penalties.
Snap ik helemaal, tegen dit Anderlecht gaat AZ ook gewoon terecht door. Anderlecht is een middelmatig team. Enkel indien iedereen top is en boven zich uitstijgt kunnen ze wat doen, anders is er veel te weinig kwaliteit voorhanden. Gaat daar een moeilijke zomer worden, bijna heel het team moet vervangen worden en zonder geld

En over de grens redeneren ze dat een goed AZ ook altijd doorgaat tegen dit Anderlecht, ook zonder verlengingen en penalties.
Snap ik helemaal, tegen dit Anderlecht gaat AZ ook gewoon terecht door. Anderlecht is een middelmatig team. Enkel indien iedereen top is en boven zich uitstijgt kunnen ze wat doen, anders is er veel te weinig kwaliteit voorhanden. Gaat daar een moeilijke zomer worden, bijna heel het team moet vervangen worden en zonder geld
Het was dan ook een verdiende overwinning. :) AZ ging er ook vol voor.

Als je een team in crisis bent en zoals meerdere hier al schreven (alsook Evert hieronder), je na amper 15 min al 2-0 achter staat, dan maak je het uzelf alleen maar moeilijk. Waar was de mentaliteit / de drive bij Anderlecht in het begin van de match?

Laatst bewerkt:
Iemand schreef het hier al, Anderlecht staat na 15 minuten kinderlijk 2-0 in het krijt. Alhoewel je de penalty ook niet kan fluiten wegens geen fout / buiten strafschopgebied. Maar bon, arbiter beslist.

Ik snap die redenering toch niet zo goed hoor.
Simpel, West Ham onderpresteert in de Prem. En van Gent is er geen enkele speler die daar zelfs maar op de bank geraakt.

Zoals ik voor de matchup zei : Gent moet rekenen op een topdag voor hen en een off-day van West Ham om kans te maken. En dat twee keer.

Simpel, West Ham onderpresteert in de Prem. En van Gent is er geen enkele speler die daar zelfs maar op de bank geraakt.

Zoals ik voor de matchup zei : Gent moet rekenen op een topdag voor hen en een off-day van West Ham om kans te maken. En dat twee keer.
Vorig seizoen eindigde West Ham heel hoog, met min of meer dezelfde kern, met uitzondering van Paqueta en Ings (Scamacca is nog geblesseerd?) als ik mij niet vergis.

Iemand schreef het hier al, Anderlecht staat na 15 minuten kinderlijk 2-0 in het krijt. Alhoewel je de penalty ook niet kan fluiten wegens geen fout / buiten strafschopgebied. Maar bon, arbiter beslist.
Of het fout was, betwijfel ik ook, maar volgens mij was het wel zeker in het strafschopgebied.

dus euh verliezen van de 15de in de PL is een schande maar van een ploeg in de Championship en dus lager dan de 15de niet?
Een ploeg uit de championship met een veel mindere kern dan dat WH nu heeft.

Zware nederlaag voor Gent? Heel zeker, 2de helft hebben ze de wet van de sterkste moeten ondergaan.
Het woord afgang kan je gebruiken ja, zeker voor een kwartfinale

Maar deed club het indertijd beter? Nee.

Nergens zeg ik toch dat dat van Club een goed resultaat was. Maar de omstandigheden waren gewoon anders. En ja, West Ham is een betere ploeg dan Birmingham. Maar gaan we alle resultaten van Belgische ploegen tegen Engelse er gaan bijhalen? Want nog niet zo heel lang geleden schakelde Gent Tottenham uit in de EL. Ik zie dus gewoon het nut er niet van om te gaan vergelijken.

Ik vind dat je wel erg streng bent imo. Gent heeft uiteindelijk 4-1 (5-2 agg.) verloren tegen West Ham, dat vind ik nu niet bepaald een afgang imo. WHU is intrinsiek gewoon een veel betere ploeg hè, je moet u echt niet blindstaren op die 15e plaats in Engeland. Laten we anders even de transferwaardes erbij nemen: de kern van WHU is 451m waard, die van Gent 71m... Dat is bijna 7x zoveel. Je spreekt over 'geen normale waardeverhoudingen', maar gezien die verschillen vind ik dat juist wel. Union-Leverkusen zelfde scenario hoor.

Vind je dan de uitschakeling van Bayern tegen City in de CL ook een afgang?

Volgens die redenering heeft Gent het fantastisch gedaan in de groepsfase, want Molde en Rovers zijn in 2022 kampioen geworden, en Djurgårdens 2de in hun competitie. Toen stonden wij ook amper op een POII plaats.

Qarabag staat nu ook 15 punten los op kop in hun eigen competitie.

Eigenlijk heeft Gent het fantastisch gedaan... Want budget doet er niet toe, he?

Jongens, je kan de marktwaardes van de kernen van PL ploegen niet 1 op 1 gaan vergelijken met ploegen uit België of andere competities hé. Die waardes in de PL zijn gewoon onrealistisch hoog.

Vergelijk die van de PL eens met die van La Liga. Vinden jullie echt dat dit de juiste waardeverhoudingen weergeeft tussen pakweg Valencia of Sevilla en de kelderploegen uit de PL? Of pakweg Atletico vs Aston Villa of Newcastle? Nee, die marktwaardes in Engeland zijn gewoon van de zotte omdat die clubs gewoon veel te veel betalen voor spelers, niet meer, niet minder. In die lijst is alles vanaf Bilbao minder dan de PL, zijn al die clubs dan ook effectief minder goed volgens jullie? Maken die dan geen kans in de PL? Nee toch?

Of in België:

Als we naar marktwaardes alleen kijken zou Club altijd los kampioen moeten spelen, zou Anderlecht nooit zo laag mogen staan en zou Union nooit van zijn leven voor de titel mogen spelen. Gelukkig draait het niet enkel daarom in het voetbal. Volgens die marktwaardeverhoudingen zou dus eigenlijk ook een 4-1 van Club tegen pakweg Standard of Union geen erg mogen zijn voor die laatste clubs, want de juiste verhoudingen...

Of anders, is de 5-2 nederlaag van RSCA tegen Genk gewoon logisch? Volgens hun positie in de rangschikking mss wel, maar volgens de marktwaardes toch al weer wat minder, niet?

Ik vind niet dat de Belgische clubs zich hebben geblameerd. Alle ploegen zitten nu eenmaal in een sterkere competitie dan de Belgische, met grote budgetten en hebben meer Europese ervaring. Anderlecht was idd wel heel slap aan de match, geen grip op 't middenveld. Ik was vroeger enthousiast van Amuzu, maar feitelijk is dat gewoon een sprinter die toevallig een bal kan controleren. Paintsil II voorlopig, al is onze Painstil geheel uit het niks erg goed geworden.

Gent heeft anderhalve match gewoon gelijk trend gehouden met West Ham en ook in die 2de helft zijn ze niet weggespeeld.

Union had nog heel strijdlustig gespeeld nadat 't opeens 2-0 is, chapeau voor hun veerkracht.

Allé zeg, komaan, tegen de nr 15 uit Engeland. Sorry hoor, een beetje meer ambitie mag toch wel.
Toch iets meer PL kijken. West Ham komt dit weekend van 0-2 achter terug en speelt uiteindelijk gelijk tegen de leider in de PL. Die draaien een rotseizoen maar zijn nog steeds beter dan eender welke ploeg uit ons landje (en maar normaal ook met de budgetten van de PL)

Laatst bewerkt:
Nederland heeft momenteel gewoon een veel sterkere top 4 dan de Belgen. In onderlinge confrontaties winnen Belgische clubs zelden van Nederlandse. Ik vond het klasseverschil gisteren ook schrijnend.

Nederland heeft momenteel gewoon een veel sterkere top 4 dan de Belgen. In onderlinge confrontaties winnen Belgische clubs zelden van Nederlandse. Ik vond het klasseverschil gisteren ook schrijnend.
Ik weet niet of een Union moet onderdoen voor een PSV of AZ. Dit jaar zelfs niet voor Ajax.

Ajax steekt er, normaal gezien, in de Benelux bovenuit qua budget en spelers, maar een PSV of Feyenoord zie ik niet met vingers in de neus kampioen worden in België.

Ik weet niet of een Union moet onderdoen voor een PSV of AZ. Dit jaar zelfs niet voor Ajax.

Ajax steekt er, normaal gezien, in de Benelux bovenuit qua budget en spelers, maar een PSV of Feyenoord zie ik niet met vingers in de neus kampioen worden in België.
Ik denk dat het Feyenoord van dit jaar (dat zelfs in Amsterdam als erg sterk wordt geacht) makkelijk kampioen zou worden in België. Verder ligt de marktwaarde van de spelers van de top 4 in Nederland ook veel hoger. Zoals gezegd is een uitschakeling van Nederlandse clubs door Belgen zeer zeldzaam.

En Union, tja. Een leuk piekjaar met 9400 plaatsen in het stadion. Daar liggen we in het noorden niet wakker van.

Terug
Bovenaan