UEFA Conference League 2023-2024

Ik beschreef Osssasssssuna toch met dezelfde woorden als jou? Een stevige middenmotor.
Maar een stevige middenmotor in Spanje is niet hetzelfde als een stevige middenmotor in Engeland. Club heeft vorig jaar ook 4/6 gehaald tegen Atletico Madrid. Dus als ze naar hun kunnen spelen, zijn ze echt wel in staat om hetzelfde resultaat tegen Ossssssssassssssssssssuna neer te zetten. En dat zijn ze eigenlijk ook aan hun status verplicht.

Villareal is vorig seizoen toch uitgeschakeld door een zwalpend Anderlecht?
En Gent schakelde een paar jaar geleden Tottenham Europees uit. What's your point? Villarreal-fans waren al voor die match startte razend op Setien omdat hij met zijn invallersploeg speelde. Die factoren tellen ook mee. Osasuna zie ik er wel vol voor gaan.

Ik vraag me gewoon af of je überhaupt al eens 1 match gezien hebt uit de Spaanse middenmoot. Die moet zeker niet onderdoen voor de Engelse middenmoot hoor. Het is een ander soort voetbal, veel defensiever en minder spectaculair en met minder offensieve kwaliteiten, maar tactisch klopt het plaatje dikwijls veel beter, wat alles veel meer in evenwicht brengt.

Normaal gezien moet Club het kunnen halen, net zoals tegen een Engelse middenmoter. Maar als je Osasuna lager gaat inschatten dan pakweg Crystal Palace, dan zit je er toch ook wel serieus naast.

Crystal Palace is toch geen stevige middenmotor? Zijn die ooit al top-10 geeindigd in deze eeuw? Ik had het eerder over West Ham, Brighton, Chelsea (mopje voor de fans), evt een Villa/Everton al zijn die heel grillig lately.

Ik heb nog geen match van Osasuna gezien, wel van Levante. Telt dat ook?

Ik erken uw argumenten he, daar niet van. Maar Club en Anderlecht wonnen vorig jaar van Atletico en Villareal, dus een Club op niveau moet ook kunnen doorstoten tegen Osasuna. Daarmee zeg ik niet dat ze 2x 5-0 gaan winnen of dat het uberhaupt makkelijk wordt. Wel dat ze moeten winnen.

Ik weet dat wij tegen puur spaanse ploegen het altijd moeilijk hebben, morgen voorspellen ze ook 37 graden op het uur van de wedstrijd.

Osasuna eindigde sinds haar terugkeer naar Primera ook maar 1 keer boven de 10de plaats. Maar ze zijn wel consistent.

Een voordeel voor Club is dat La Liga nog maar pas begonnen is en Osasuna nog lang niet in topvorm is.

Anyway, ik zei ook "pakweg" Crystal Palace. Voor ploegen als West Ham en Brighton moeten ze ook heus niet onderdoen. En 1 match zien van een Spaanse middenmoter (of in het geval van Levante, een degradatiekandidaat) geeft je niet voldoende info om de ganse Spaanse middenmoot te beoordelen. Als ik maar 1 match ooit had gezien van Bournemouth, en het was die 9-0 tegen Liverpool, ga ik ook niet denken "amai, de Premier League is waardeloos". Maar goed.

op 20 ploegen is 10 à 12 toch redelijk in het midden?

Ik ontken toch niet dat het een middenmoter is? Maar als we met adjectieven als "sterk" gaan gooien, verwacht ik wel een ploeg die op 10 jaar tijd wel eens een paar keer in de top-10 is voorgekomen.

Palace noem ik een saaie middenmoter, geen sterke middenmoter. Maar bon, serieus aan het afdwalen. Mijn initieel punt blijft, Club gaat door als ze zo spelen zoals ze de laatste weken spelen.

Ik ontken toch niet dat het een middenmoter is? Maar als we met adjectieven als "sterk" gaan gooien, verwacht ik wel een ploeg die op 10 jaar tijd wel eens een paar keer in de top-10 is voorgekomen.

Palace noem ik een saaie middenmoter, geen sterke middenmoter. Maar bon, serieus aan het afdwalen. Mijn initieel punt blijft, Club gaat door als ze zo spelen zoals ze de laatste weken spelen.
Hangt een beetje vanaf van de competitie waar je in speelt , top 10 in PL is toch een pak hoger dan top 10 Spanje imo

Ze snijden erdoor alsof het niks is. En tegelijkertijd alles van Club onder druk in opbouw. Voorlopig reality check..

20 minuten ver en het is alweer pijnlijk duidelijk hoe hard we nog minstens 1 centrale verdediger nodig hebben, Mechele blinkt alweer uit in verkeerde inspeelpasses en onnodige fouten over de middellijn.

Terug
Bovenaan