UEFA Conference League 2023-2024

Even de tussenstand qua reekshoofd/potten (even alles hier zetten, aangezien hier de meeste belgische ploegen zitten):

Als Brugge & Gent zich plaatsen, zijn ze 100% zeker van Pot 1. Voor Antwerp is het ook duidelijk bij winst: Pot 4 in de CL.

Maar wat in andere gevallen:
Union:
- bij winst kunnen ze in pot 2, 3 of 4 van de EL terechtkomen. Pot 3 is een stuk realistischer dan pot 2 of 4, maar alle 3 kunnen zeker.
- bij verlies gaan ze naar de conference league. Daar kan pot 4 ook nog, maar pot 3 is normaal een zekerheid.

Antwerp:
- Bij winst dus pot 4 CL
- bij verlies kan pot 4 en pot 3 in de EL beide. Nét iets meer kans op pot 3 lijkt me. In een onrealistisch scenario pot 2.

Genk:
Normaal gezien pot 3 bij kwalificatie
Bij verlies krijgen ze 20 zweepslagen in pot 5.

Denk niet dat iemand hem afserveert maar hij heeft gewoon iemand beter naast hem nodig. Beetje zoals Vertonghen bij Anderlecht of Alderweireld bij Antwerp.
Voila, tegengoal is mi meer fout van Boyata die onder de bal doorgaat. Spileers verwachtte dat die kon wegkoppen?

PS: Mechele is de Deschacht van Brugge zonder gokverslaving

Betonwerken Sa Pinto NV kreeg gisteren uiteindelijk toch wat het verdiende.
Wat een clown van een man en trainer.
Onverdiend zogezegd :laugh:
Vanaf minuut 35 begon te keeper al met tijd te winnen, waarschijnlijk vergeten dat er volgende week nog een wedstrijd was.

Voila, tegengoal is mi meer fout van Boyata die onder de bal doorgaat. Spileers verwachtte dat die kon wegkoppen?

PS: Mechele is de Deschacht van Brugge zonder gokverslaving
Allez, dat kun je toch niet menen? Boyata kan toch niet aan die bal. Die voorzet moet altijd voor Spileers zijn, maar laat zich daar gewoon kinderlijk aftroeven door Avila. Op het moment dat de voorzet getrapt wordt staat hij ook gewoon verkeerd.

Allez, dat kun je toch niet menen? Boyata kan toch niet aan die bal. Die voorzet moet altijd voor Spileers zijn, maar laat zich daar gewoon kinderlijk aftroeven door Avila. Op het moment dat de voorzet getrapt wordt staat hij ook gewoon verkeerd.

Ok my bad, had niet goed gezien dat hij uit de rug van Spileers kwam.

Denk niet dat iemand hem afserveert maar hij heeft gewoon iemand beter naast hem nodig. Beetje zoals Vertonghen bij Anderlecht of Alderweireld bij Antwerp.
Inderdaad, zowel qua sturing tijdens de wedstrijd als qua ontwikkeling als verdediger lijkt me dat heel belangrijk te zijn om een brok ervaring naast jou te hebben.

Toch een lekker goaltje van De Cuyper. Die jongen heeft echt goeie voeten, zowel schot als voorzet. Zal een schoon bedrag opleveren in de toekomst als die zich zo blijft ontwikkelen.

Toch een lekker goaltje van De Cuyper. Die jongen heeft echt goeie voeten, zowel schot als voorzet. Zal een schoon bedrag opleveren in de toekomst als die zich zo blijft ontwikkelen.
Hopelijk wordt hij defensief ook nog sterker, hebben we eindelijk eens een deftige linksback bij de Duivels.

En toch hoop ik dat Meijer terug in de ploeg komt wanneer die fit is :unsure:
Kan geen van beide eigenlijk als CV spelen?
Ik denk dat Meijer wel het profiel heeft om dit te doen, heeft de snelheid en kopbalsterk. Er werd ook wel gezegd dat Meijer én De Cuyper samen op het veld konden staan, ik vind het een beetje vreemd (misschien ook door blessure) dat we Meijer niet eens als cb hebben zien spelen. Al is het maar in een oefenmatch...

Mechele is gewoon onze Deschacht. Iedereen weet eigenlijk dat hij niet goed genoeg is maar voor een of andere reden blijft die staan. Geeft elke match wel een paar kansen cadeau.

That said, blij met het resultaat en de vechtlust gisteren. Meteen na die gelijkmaker zelf doorduwen en scoren, zoiets zien we graag. Benieuwd naar de return volgende week
Pas op, Deschacht was een pispaal, een ettertje en maakte inderdaad fouten. Maar eigenlijk was dat gewoon ook een bovengemiddelde verdediger. Niet voor niets dat spitsen af en toe zeiden dat hij de beste verdediger van de JPL was. De waarde van een verdediger waar je vaak op kan rekenen is niet te onderschatten. Voor elke Deschacht heb je 10 Derycks waar je nog een stuk meer flaters van ziet. Zo een Mechele waar je 8/10 ploegen in de competitie mee aftroeft is gewoon waardevol om te hebben. Het is enkel wel een stevige liability als hij je beste verdediger is momenteel.

Betonwerken Sa Pinto NV kreeg gisteren uiteindelijk toch wat het verdiende.
Wat een clown van een man en trainer.
Onverdiend zogezegd :laugh:
Vanaf minuut 35 begon te keeper al met tijd te winnen, waarschijnlijk vergeten dat er volgende week nog een wedstrijd was.
We kennen hem eh, ne clown pur sang. Nochtans ne goeie voetballer geweest

Pas op, Deschacht was een pispaal, een ettertje en maakte inderdaad fouten. Maar eigenlijk was dat gewoon ook een bovengemiddelde verdediger. Niet voor niets dat spitsen af en toe zeiden dat hij de beste verdediger van de JPL was. De waarde van een verdediger waar je vaak op kan rekenen is niet te onderschatten. Voor elke Deschacht heb je 10 Derycks waar je nog een stuk meer flaters van ziet. Zo een Mechele waar je 8/10 ploegen in de competitie mee aftroeft is gewoon waardevol om te hebben. Het is enkel wel een stevige liability als hij je beste verdediger is momenteel.
Is toch ook vaak omdat spelers zijn fouten te weinig uitbuiten of teamgenoten de steken oppikken die hij laat vallen.
Pas op, ik zeg niet dat het de slechtste speler van de competitie is maar na bijna 400 matchen ben ik gewoon die typische fouten beu gezien.
Zeker als je voelt dat de rest van het team gewoon op een ander niveau zit zoals nu.

Net zoals Deschacht heeft hij wel zijn waarde maar ik denk als je eender welke RSCA-fan vraagt hoe hun gevoel rond Deschacht was, het iets gelijkaardigs zal zijn.

Terug
Bovenaan