UEFA Conference League 2023-2024

ik weet het toch niet hoor. vorig jaar was de finale tussen Fiorentina en West Ham.
het jaar ervoor waren de halve finales Leicester vs Roma en Feyenoord vs Marseille.

Dat zijn toch ploegen die de Belgische niet zo maar opzij gaan zetten. het is te zeggen: de Belgische ploegen die dat zouden kunnen worden uitgeschakeld in de Champion's League.
Toch eens even kijken naar alle teams in deze Conference League.

Vvi3Oxn.png

Ik denk dat je als Belgische club dan wel wat ambitie mag tonen. Teams als Frankfurt en Aston Villa zijn normaal nog een stapje hoger maar als Club van Atletico, Porto en Leverkusen kan winnen, waarom niet he?

Vandevoordt wordt wel echt zo ontzettend onderschat hier en eigenlijk gewoon in heel België, da's niet normaal. Zonder hem was Genk nooit in de buurt van de titel gekomen vorig jaar en was het dit jaar nog vele malen slechter. Die gast heeft enorme stappen gezet vorig jaar en keept op een zeer hoog niveau.

Wat betreft penalty's wel niet de beste, dat klopt.
Amen.

Dat Tedesco hem eens meepakt. Ik snap niet dat mensen hier hem onderschatten.

Gewoon steengoede keeper. Die heeft ons dit jaar al vaak recht gehouden.

Vvi3Oxn.png

Ik denk dat je als Belgische club dan wel wat ambitie mag tonen. Teams als Frankfurt en Aston Villa zijn normaal nog een stapje hoger maar als Club van Atletico, Porto en Leverkusen kan winnen, waarom niet he?
in Pot 1 zou ik toch ook (buiten Frankfurt dus) Fenerbace en Lille niet onderschatten, in Pot 2 zit buiten Villa ook nog verliezend finalist Fiorentina.
Pot 3 zit Genk als grootste ploeg, maar die kunnen we niet loten. voor de rest moeten elke belgische ploeg met Pot 3 en 4 zeker 12/12 halen, imo.
doorgaan is altijd een must.

maar daarna heb je er ook nog eens de Europa League ploegen bij, waar ook verrassingen tussen kunnen zitten.

en Club heeft vorig jaar wel van die ploegen gewonnen, maar de volgende ronde tegen Benfica was het toch al direct een heel ander verhaal.

allez, van de 3 competities mogen we het meeste dromen van een ECL finale, maar dat zou toch nog altijd een onverwachtte stunt zijn.
ge moet deze competitie niet onderschatten door "de kleine namen", daar zijn veel ploegen die ook alleen maar in deze competitie kunnen hopen te overwinteren, en zich dus extra willen bewijzen

Vvi3Oxn.png

Voor mij (als tegenstander van de Belgen):

Pot 1:
gemakkelijkst:
Ferencvaros
Moeilijkst:
Frankfurt

Pot 2:
gemakkelijkst: Bodo/Glimt
Moeilijkst:
Aston Villa

Pot 3:
gemakkelijkst:
HJK Helsinki
Moeilijkst:
Besiktas

Pot 4:
Gemakkelijkst:
Ballkani
Moeilijkst:
Aberdeen

Toch veel onaantrekkelijke ploegen, de potten zijn precies minder aangenaam dan vorig seizoen :(
Bodo/Glimt, Helsinki en Aberdeen graag.
uit pot 4 zou ik toch graag Klaksvik of Breidablik hebben, tbh. maar dan hebben we weer allemaal Noordse ploegen, lag ons vorig jaar ook niet helemaal
Pot 4:
Gemakkelijkst:
Ballkani
Moeilijkst:
Aberdeen
Ballkani toch echt te vermijden, Kosovo niet echt een aantrekkelijk gebied.

Villa of Fiorentina uit pot 2 zou nog aantrekkelijk zijn, maar dan moeten we het echt goed doen tegen 3 en 4

Vvi3Oxn.png

Laat Club maar Aston Villa of Fiorentina loten uit pot 2, dan heb je tenminste wat schone matchen met spanning en vol huis zoals gisteren.
Uit pot 3/4 misschien liefst verplaatsingen die niet te ver/moeilijk zijn zoals Schotland, Polen, Noorwegen, Slovenië?

Laat Club maar Aston Villa of Fiorentina loten uit pot 2, dan heb je tenminste wat schone matchen met spanning en vol huis zoals gisteren.
Uit pot 3/4 misschien liefst verplaatsingen die niet te ver/moeilijk zijn zoals Schotland, Polen, Noorwegen, Slovenië?
Ik wil Klaksvik :love:

Zitten toch wat ferme teams nog in die lagere potten precies. Als ge als Brugge Fiorentina en Besiktas loot, moet dat niet onderdoen voor bv die UCL groep van City imo 😂

Dan komt Generaal sowieso kijken.

Heb het eens gechecked maar dat is te lang en te duur, en ik vermoed dat de plaatsen wel uitverkocht geraken.

Als een Belgische club Legia Warszawa loot, wil ik wel eens proberen te gaan kijken. Maar dan moet de datum al wat meezitten. En Legia heeft weinig plaatsen op overschot, zelfs in de voorrondes was het al vaak 85-90% volzet.

Onpopulaire mening, maar ik vind de Conference League net de charme van het voetbal wat terugbrengen.
Kleine ploegen uit heel Europa die ook eens Europees kunnen meedoen, uit de grotere competities de subtoppers die een reden hebben om te voetballen - een West Ham zal niet gauw de PL winnen - en geldt ook voor de Belgische, Portugese, Nederlandse, Turkse etc die ook meer kans maken op een Europese prijs.

Heel veel supporters die ik hoor en de verplaatsingen meedoen vinden het ook eens leuk om conference league te spelen. Qua awaydays is het sowieso leuker dan een 4de keer Parijs of Madrid

Onpopulaire mening, maar ik vind de Conference League net de charme van het voetbal wat terugbrengen.
Kleine ploegen uit heel Europa die ook eens Europees kunnen meedoen, uit de grotere competities de subtoppers die een reden hebben om te voetballen - een West Ham zal niet gauw de PL winnen - en geldt ook voor de Belgische, Portugese, Nederlandse, Turkse etc die ook meer kans maken op een Europese prijs.
Hoezo onpopulair? Als je ziet hoeveel efforts Club gisteren heeft gedaan met vlaggetjes etc om er toch maar bij te kunnen zijn...

Moesten het allemaal janneke-en-mieke tegenstanders zijn zou ik minder geïnteresseerd zijn, maar die zitten precies toch wel voornamelijk in pot 4

Doe mij Ljubljana, prachtige stad. En als dat de eerste verplaatsing in september zou zijn... Mss toch es ticketje proberen scoren dan.

Ik hoop oprecht op de zwakste tegenstanders en dus een regelrechte kutgroep genre Bratislava, Zorya, Zrinjski Mostar. 18/18 pakken en lekker van de coëfficiëntpunten smullen🤤🤤

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan