Uitbreiding Beursforum

Loser

Supermoderator
Crowdfunder FE
Zoals jullie zien zijn we hard aan het werk geweest om de Beurs eindelijk ook zijn verdiende eigen plek te geven naast Crypto. Dat is om verschillende redenen, maar de belangrijkste zijn de overzichtelijkheid, en het verlagen van de drempel voor het instappen. Er zijn een paar topics aangemaakt voor beginners, en voor alle grotere aandelen/analyses... mag je een eigen topic aanmaken. Hou daarvoor graag de templates aan die je hieronder terugvindt.

We hopen dat jullie je weg erin kunnen vinden, en als jullie nuttige feedback hebben of oplossingen weten voor problemen waar we nog niet eens aan hebben gedacht, laat ze gerust weten! Zoals jullie zien is het wel nog een work in progress, de komende dagen kun je nog wat dingen zien verschuiven, en als alles op poten staat, bekijken we het totaalplaatje nog eens.

De templates:
Aandeel:
  • Naam aandeel:
  • Ticker/Symbool:
  • ISIN:
  • Sector/Industry:
  • Korte omschrijving van het bedrijf:
  • Link naar bedrijfswebsite:
  • Link naar yahoo of google finance:

ETF:
  • Naam ETF:
  • Ticker/Symbool:
  • ISIN:
  • Index:
  • Type: Accumulerend/Uitkerend:
  • TER:
  • Link op justETF.com:

En neem graag ook even de specifieke regels door voor dit subforum.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik ben absoluut geen fan van deze opdeling. Dit geeft een enorm aantal threads om te volgen, en dit zal wss verder exploderen als voor ieder aandeel een aparte thread opgestart wordt.

Ik weet niet of ik de enige ben, maar ik ben absoluut geen fan van deze opdeling. Dit geeft een enorm aantal threads om te volgen, en dit zal wss verder exploderen als voor ieder aandeel een aparte thread opgestart wordt.
Je bent niet de enige. Zie andere thread (hoewel het eerder in deze thread past)

Ik vermoed dat het eindresultaat zal zijn dat er hier en daar aparte threads verschijnen maar dat de meeste leden toch blijven posten in de algemene beursthread (nu herdoopt tot "kleine beursfeiten")
Dat is toch wat ik hoop, kwestie dat het hier even levendig blijft.

... en dit zal wss verder exploderen als voor ieder aandeel een aparte thread opgestart wordt.
Om constructief te zijn, heb ik even zitten nadenken hierover. Zou het zin maken om een thread te hebben per commodity: tech, pharma, immo, edelmetalen, energie, ... er zal dan wss altijd een groepje "andere" overblijven.
Een alternatief zou kunnen zijn om per regio te werken: US, EUR, Zuid America, AZIE, ...
Ik ben eerder geneigd om in richting commodities te gaan. Wat denken jullie?

Je bent niet de enige. Zie andere thread (hoewel het eerder in deze thread past)

Ik vermoed dat het eindresultaat zal zijn dat er hier en daar aparte threads verschijnen maar dat de meeste leden toch blijven posten in de algemene beursthread (nu herdoopt tot "kleine beursfeiten")
Dat is toch wat ik hoop, kwestie dat het hier even levendig blijft.
Hoop het ook, het nut om meer in detail te gaan ontgaat me, dan ga ik wel op een ETF forum ofzo gaan.
Dit is en blijft een gaming community. Schoenmaker, blijf bij je leest.

In ieder geval, hier het complete 'Sector Allocation' lijstje van IBKR, ik zou niet nog eens gaan onderverdelen per land/regio...

Technology
Financials
Industrial
Real Estate
Consumer Cyclicals
Healthcare
Consumer Non-Cyc
Basic Materials
Energy
Telecomm
Utilities
Unclassified
Broad
Cash
Education

De opdeling waarvoor gekozen is, staat in de stickies en is verduidelijkt in de gelinkte thread. We willen bepaalde zaken wel aanpassen of luisteren naar opmerkingen om te zien wat we gaan meenemen, maar de fundamenten gaan wel blijven zoals ze nu zijn.

Wat wel mogelijk is, en een goed idee kan zijn, is werken met prefixes per groepering. Dan kun je daarop filteren, en hebben we alsnog de aparte threads.

Kleine beursfeiten. Staan jullie eigenlijk nog achter die titel? Als het ironisch moet zijn kan het er wel mee door.

Terug
Bovenaan