Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Proportionaliteit is hier op zijn plaats
Vind ik ook.

Uiteindelijk zei hij niet "vuile lesbo's" ofzo, gewoon dat er veel lesbiennes tussen zitten. En dat is waarschijnlijk wel zo. Dat is dan gewoon een kat een kat noemen :p Wie daar aanstoot aan neemt is misschien beschaamd lesbienne te zijn?

Dat van die "mannetjes" was misschien het meest foute, dat was er wel een beetje mee lachen. Das een beetje hetzelfde als sommige kunstschaatsers verwijfd noemen, homo of niet. Als dat per ongeluk op de ether komt, tjah, dat rechtvaardigt wel een schorsing.

En dan de "kolos", tjah... Van Shaq zouden we dat wel mogen zeggen, maar van een struize sportvrouw niet? Take it as a man he seg :D

Dus schorsing, uitbrander en excuses zijn op hun plaats, maar ontslag, bof, dat zou ik ook overdreven vinden.

Laatst bewerkt:
Ik blijf het speciaal vinden dat men telkens de geaardheid van iemand moet vermelden van zodra die niet hetero is. Dat toont toch gewoon aan dat we als gemeenschap nog niet erg ver staan.

Ik blijf het speciaal vinden dat men telkens de geaardheid van iemand moet vermelden van zodra die niet hetero is. Dat toont toch gewoon aan dat we als gemeenschap nog niet erg ver staan.
Het verschil is nu dat dat soort praat nu allemaal achter de coulissen gebeurt , maar de mindset blijft juist hetzelfde .

Het verschil is nu dat dat soort praat nu allemaal achter de coulissen gebeurt , maar de mindset blijft juist hetzelfde .
Ik begrijp jouw post niet goed? Uiteraard besef ik dat dit niet enkel tijdens dat filmpje gebeurde. Ook in mijn privé valt er al veel te snel de geaardheid van iemand zonder dat dat relevant is voor de discussie. Maar het is en blijft een soort van ‘kenmerk’ wat iemand anders maakt. Ik had graag gehad dat we daar als bevolking al vele verder in stonden maar daar blijf ik op mijn honger zitten.

Ik begrijp jouw post niet goed? Uiteraard besef ik dat dit niet enkel tijdens dat filmpje gebeurde. Ook in mijn privé valt er al veel te snel de geaardheid van iemand zonder dat dat relevant is voor de discussie. Maar het is en blijft een soort van ‘kenmerk’ wat iemand anders maakt. Ik had graag gehad dat we daar als bevolking al vele verder in stonden maar daar blijf ik op mijn honger zitten.
wishful thinking , een maatschappij verander je niet op 1,2,3 door constant te melden wat kan en niet kan . Je ziet het genoeg aan de comments op populaire fb-pagina's en politieke uitslagen . Het is niet omdat bepaalde zaken niet meer in publiek (laat staan een tv-scherm) gezegd mogen worden , dat mensen dat ook niet meer denken (en onder vrienden wel verkondigen.)

Demarez gaat in de fout, maar om nu als basketploeg die man zijn ontslag te gaan eisen? Vind ik even erg als zijn uitspraken

wishful thinking , een maatschappij verander je niet op 1,2,3 door constant te melden wat kan en niet kan . Je ziet het genoeg aan de comments op populaire fb-pagina's en politieke uitslagen . Het is niet omdat bepaalde zaken niet meer in publiek (laat staan een tv-scherm) gezegd mogen worden , dat mensen dat ook niet meer denken (en onder vrienden wel verkondigen.)
Rond 1869 werd het woord homoseksualiteit voor het eerst gebruikt, dus ik stel nu 152 jaar nu niet echt gelijk aan 1-2-3?
Welk nut heeft de geaardheid van iemand vermelden als het geen onderdeel van het gesprek is? En vooral: waarom doen we dat enkel in het geval de geaardheid niet hetero is.

Ik erken volledig dat het voorvalt, overal. Maar in godsnaam: waarom?!

Rond 1869 werd het woord homoseksualiteit voor het eerst gebruikt, dus ik stel nu 152 jaar nu niet echt gelijk aan 1-2-3?
Welk nut heeft de geaardheid van iemand vermelden als het geen onderdeel van het gesprek is? En vooral: waarom doen we dat enkel in het geval de geaardheid niet homo is.

Mensen zijn intrinsieke roddelaars, en homoseksualiteit is iets dat afwijkt van de norm en dus geschikt roddelmateriaal is

Het is toch ook een een beetje overroepen natuurlijk.
Demarez maakte een toespeling op de cats hun geaardheid. Bon hij heeft daar geen ongelijk in aangezien het niet allemaal hetero’s betreft. Ja dat stuk van het poepen is erover, maar bon dat is wat vettige klap eh. Zo kan je over elke sporter wel iets zeggen waarom zij wel of niet gepoept hebben. Die condooms op de OS was in rio nog een ding.

Dan de toespeling op de achternaam van Meesseman. Tsja goed gevonden, niet echt gepast maar bon. Gewoon foute humor.

Om daar nu iemand voor de deur te wijzen terwijl die man al jarenlang zo goed zijn job doet is ondenkbaar. Dat je dit niet zomaar kan laten passeren dat snap ik. Maar iets als dit is dagelijkse kost in Nederland. Men maakt elkander daar uit voor het vuil van het straat op tv. Het verschil is dat men daar hun eigen uitspraken onwnen. Terwijl hier onmiddellijk het boetekleed aangetrokken wordt.

En onze vriend Karl Vannieuwkerke, die zouden ze moeten buitengooien. Wat een ongelooflijke flapdrol is dat. Gaat nog een beetje natrappen, terwijl niemand zijn mening gevraagd heeft. Walgelijk is dat.

Welk nut heeft de geaardheid van iemand vermelden als het geen onderdeel van het gesprek is? En vooral: waarom doen we dat enkel in het geval de geaardheid niet hetero is.

zoals Xeo vermeld , het wijkt af van de norm . Homoseksualiteit wordt mss eerst gebruiktin 1869 , het is nog maar recentelijk dat het wordt genormaliseerd (en in veel landen nog steeds taboe is) . Een Demarez is ook 50-plusser , die tijdsgeest is ook al anders dan hoe nu 20-jarigen daar naar kijken . Maar het is zeker nog niet aanvaardt zoals hetero-zijn (zie maar naar het standpunt van de kerk)

't Probleem is ook, als ze hem ontslaan dat hij nergens anders nog aan de bak zal komen als sportjournalist. Diene mens zijn carrière is dus om zeep door wat toogpraat te verkopen die per ongeluk in de ether gegaan is. Niet dat ik zijn uitspraken goedkeur maar de reactie er op is toch wat overdreven.
Inderdaad, wat ongepaste toogpraat die hier per abuis live is gegaan, meer is het niet. Een excuus was hier imo al ruim voldoende mee geweest. Wat ongepast van de Belgian Cats om hiervoor publiekelijk die man zijn ontslag te gaan eisen.

Demarez gaat in de fout, maar om nu als basketploeg die man zijn ontslag te gaan eisen? Vind ik even erg als zijn uitspraken
Ik denk ook dat als ze te ver gaan (ontslag, gerechterlijke stappen etc), dat dat eerder een omgekeerd effect gaat hebben bij de publieke opinie. In plaats van de mensen dan mee te krijgen in het verhaal van inclusiviteit bereikt ge dan juist het tegenovergestelde.

euh welke mening heb ik gevormd over demarez? Het enigste van mening dat ik heb is dat de VRT best wel hypocriet is.
En eerlijk gezegd het interesseert me niet hard genoeg om op te zoeken wat hij precies gezegd heeft. Tis blijkbaar genoeg om verontwaardigd erover te zijn.

Bij deze.
Zoals je ziet is het eigenlijk best braafjes.
Begrijp werkelijk niet waarom hier zo'n heisa over wordt gemaakt. Extra prikkelbaarheid van de dames na hun pijnlijke nederlaag zal hier misschien een rol in hebben gespreeld... :P

Waren zijn -door omstandigheden publiek geworden- uitspraken ongepast, en verdienen ze een excuus van de beste man? Ja.

Waren de uitspraken van die aard dat een ontslag nodig is, en hij voor het vuil van de straat moet worden uitgemaakt? Complete waanzin.

Dat woke volk wordt te serieus genomen. Vroeger konden we daar eens goed mee lachen als ze een opm maakten, maar nu wordt naar hun geluisterd :crazy:.

Dat woke volk wordt te serieus genomen. Vroeger konden we daar eens goed mee lachen als ze een opm maakten, maar nu wordt naar hun geluisterd :crazy:.
Het ergste is dat het zelfde clubje dat maar altijd voor lichte straffen, therapie, tweede kansen etc... pleit voor oa veroordeelde zware criminelen nu de eersten zijn die het precies allemaal OK vinden dat er nu basically iemand zijn leven verwoest moet worden (publieke schandpaal, social media posts, ontslag,...) voor wat flauwe humor die ocharme wat mensen kwetste.

Het ergste is dat het zelfde clubje dat maar altijd voor lichte straffen, therapie, tweede kansen etc... pleit voor oa veroordeelde zware criminelen nu de eersten zijn die het precies allemaal OK vinden dat er nu basically iemand zijn leven verwoest moet worden (publieke schandpaal, social media posts, ontslag,...) voor wat flauwe humor die ocharme wat mensen kwetste.
Wat mensen kwetste is dan ook weer vrij subjectief.
Hij vervormt de naam van Meesseman, zij is vrij vrouwelijk dus bon als Emma zijnde denk je dan eerder “goed gevonden, maar het klopt niet”.
En over Billy Massey, tsja hij zegt daar niks wat niet waar is. Dat meisje is effectief een kubieke meter op basketbalschoenen. Zeer ongepast natuurlijk, maar wel ook de reden waarom zij op die positie speelt.

Het probleem is dat wij blijkbaar alle redelijkheid verloren zijn.

Bij deze.
Zoals je ziet is het eigenlijk best braafjes.
Begrijp werkelijk niet waarom hier zo'n heisa over wordt gemaakt. Extra prikkelbaarheid van de dames na hun pijnlijke nederlaag zal hier misschien een rol in hebben gespreeld... :p

Waren zijn -door omstandigheden publiek geworden- uitspraken ongepast, en verdienen ze een excuus van de beste man? Ja.

Waren de uitspraken van die aard dat een ontslag nodig is, en hij voor het vuil van de straat moet worden uitgemaakt? Complete waanzin.
Amai, is dat alles?
Echt een overdreven reactie van die ploeg dan.
Wie van ons kan zeggen dat hij nig nooit zo zever verteld heeft? Niemand!
Die vrouwen zijn ook snel op hun pik getrapt 😝

Laatst bewerkt:
dan geefje wel maar het minste stuk weer, om daar dan van te vertellen dat ze overdrijven.
famtam zei:
De Cats zelf zijn ondertussen ook niet vies van spannende verhalen over hun eigen avonturen

En op welke manier doet ze daar denigrerend over lesbiennes?

Niks mis met iets spannends te vertellen over jezelf, hé, daar draait het bij Meesseman en Billie Massey en co niet rond.

Terug
Bovenaan