Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

maar een afstraffing naar bvb archivering kan evengoed.

Kunnen we dat alsjeblieft geen afstraffing noemen? :unsure: Beetje eerbied voor een belangrijke job graag.

Maar hij was zijn werk niet aan het doen want op dat moment waren ze niet op antenne (normaal gezien).

Ja, want het enige moment dat die mannen aan het werk zijn is wanneer de microfoon aan staat? En al was het tijdens zijn pauze, op de werkvloer dien je een bepaalde deontologie te volgen. Hij deed de uitspraken in bijzijn van een externe gastcommentator, dus niet eens puur onder de eigen collega's. En opnieuw: wat voor bedrijfscultuur wil je in stand houden wanneer je dit soort praat tolereert, al dan niet tijdens de pauze? Tof voor alle vrouwelijke, al dan niet lgtbq, journalisten die aan de slag zijn op Sporza en die daar dit soort klap moeten aanhoren.

Moesten ze hem nu stiekem staan filmen hebben terwijl hij ladderzat in een bruine kroeg aan de toog zit ...

VRT/Sporza kan als commerciële nieuws -en sportzender niet anders dan een statement maken bij zulke vertoningen.

Dat terzijde: het is schrijnend hoe andere BV's, sporters en publieke figuren dit voorval als aasgieren gebruiken om hun persoonlijke PR te boosten op sociale media en uit te laten schijnen hoe ongelooflijk ruimdenkend en fantastisch politiek correct ze zelf wel niet zijn.

Sad cringe.
Vreemd, hé, als mensen maatschappelijk actief zijn, dan is dat altijd schrijnen dat ze dat doen voor hun persoonlijke PR en kan dat niet zijn dat ze gewoon maatschappelijk actief zijn.

Jezelf niet modelleren op anderen, hé.

Kunnen we dat alsjeblieft geen afstraffing noemen? :unsure: Beetje eerbied voor een belangrijke job graag.

Ja, want het enige moment dat die mannen aan het werk zijn is wanneer de microfoon aan staat? En al was het tijdens zijn pauze, op de werkvloer dien je een bepaalde deontologie te volgen. Hij deed de uitspraken in bijzijn van een externe gastcommentator, dus niet eens puur onder de eigen collega's. En opnieuw: wat voor bedrijfscultuur wil je in stand houden wanneer je dit soort praat tolereert, al dan niet tijdens de pauze? Tof voor alle vrouwelijke, al dan niet lgtbq, journalisten die aan de slag zijn op Sporza en die daar dit soort klap moeten aanhoren.

Moesten ze hem nu stiekem staan filmen hebben terwijl hij ladderzat in een bruine kroeg aan de toog zit ...
Want die mensen verkopen dat soort klap niet denk je? Die gaan onderling ook eens niet zeggen over macho Dirk of hoe lekker het kontje van Dries Mertens er dit EK weer uit zag? Dat heeft toch helemaal niets met bedrijfscultuur te maken, is weer gewoon de zoveelste zaak waar van een mug een olifant gemaakt wordt.

Toogpraat hoort aan de toog. Niet wanneer je je werk aan het doen bent.
Hij was technisch gezien gedaan met werken op dat moment , dus het is wel degelijk toogpraat/privépraat ,heeft niks te zien met z'n job , is gewoon een blunder dat dat in de ether terecht is gekomen , en zegt natuurlijk wel veel over het denkpatroon van Eddy , en de nodige imagoschade van de VRT .

Het is niet dat hij dat expres wou vertellen aan heel Vlaanderen .

Dus iedereen die op het werk eens wat vettige klap (en zelfs dat valt al bij al nog mee) verkoopt tussen collega's hoort op de brandstapel gegooid te worden? Er zouden nogal wat doppers bijkomen. Heel de bouwsector kan je dan ook al in 1 keer plat leggen.
Waar zou ik zo ook maar iets geïnsinueerd hebben?

Jij mag uw mening hebben, net zoals ik mijn mening over pakweg racisme mag hebben.
Maar als een person of color zegt dat hij/zij het wel als racisme aanvoelt, dan heb ik daar 0,0 over te zeggen als blanke.

Net zoals jij als hetero uiteindelijk niks te zeggen hebt over homofobie als een homo/lesbienne het wel zo aanvoelt.
We behoren niet tot de groepen die aangevallen worden dus wij kunnen niet weten hoe die persoon het ervaart.
Moest dat nu niet om strafrechtelijke misdrijven gaan zou je misschien een punt hebben. Maar de wetten die die zaken strafbaar stellen zijn en moeten goedgekeurd worden en gedragen worden door een meerderheid. Dus de mening van hetero of blanken over homofobie of racisme doet er wel toe.

Want die mensen verkopen dat soort klap niet denk je? Die gaan onderling ook eens niet zeggen over macho Dirk of hoe lekker het kontje van Dries Mertens er dit EK weer uit zag? Dat heeft toch helemaal niets met bedrijfscultuur te maken, is weer gewoon de zoveelste zaak waar van een mug een olifant gemaakt wordt.

Ik heb jou nog nooit iets anders weten doen in dit soort topics dan alles kapotminimaliseren. Dat is ook een kunst hoor.

Ook al die whataboutismes, al die eisen dat mensen pas mogen kritiek geven wanneer ze heiliger zijn dan de paus, ... ik kan het er van krijgen. Allemaal struisvogelpolitiek.

Het is niet onschuldig, gezien de sfeer die hij creëert op de eigen werkvloer met die uitspraken.
De aanwezige collega's deden vrolijk mee aan zijn praat
Karl deed elke avond vrolijk mee met uitlach-filmpjes laten zien tijdens zijn talkshow

Het was ook al weer drie posts geleden dat er een irrelevant whataboutism gepost werd.
Dus mentale mishandeling van kinderen is toegestaan, wat zwans onder collega's ho maar!
Komt nochtans op zelfde neer: fouten gemaakt, excuses aangeboden en verder gaan (terwijl die fouten vele malen erger zijn)

Dus geen quota. Wel KPI's.
Zelfs als jurist vind ik dat het mieren- of kommaneuken hier wat te ver aan het doorslaan is. Die KPI leggen duidelijk toch quota’s op, in de zin dat er duidelijk meer vrouwen, allochtonen, etc aangeworven moeten worden/ schermtijd moeten krijgen…

Moet toch niet expres zijn om een fout te zijn?
Nee maar wel om het als niet schuldig te beschouwen. Denkt gij echt dat als hij wist dat zijn micro aan zou staan of wat de gevolgen gingen zijn dat hij als nog die opmerking zou maken?

Nee? Onschuldige mop dus.

Zelfs als jurist vind ik dat het mieren- of kommaneuken hier wat te ver aan het doorslaan is. Die KPI leggen duidelijk toch quota’s op, in de zin dat er duidelijk meer vrouwen, allochtonen, etc aangeworven moeten worden/ schermtijd moeten krijgen…
Mijn comment kwam er nadat iemand dit zei: "is vandaag geen enkele vrouw die gehinderd wordt om te gaan werken op een sportredactie, of gaan we daar nu ook al quota gaan opleggen?"

die quota opleggen leek me op verplichte quota, da's nog iets anders dan streefdoelen die die KPI's gewoon zijn.

Terug
Bovenaan