Wat is er niet politiek correct aan de waarheid niet te verdraaien en niet te doen alsof het over homonegativiteit of zelfs haat zou gaan.
Want daar gaat het niet over. Het gaat over mensen die in de eerste plaats de context niet doorhebben en enkel maar overtuigd zijn van hun eigen imaginaire afgunst.
Dat is toch wat ik bedoel: het verhaaltje dat de media domineert is dat deze journalist verschrikkelijke dingen heeft gezegd, dat die minstens door het stof moet en eigenlijk best nog ontslagen. Dat dit nog maar het “Topje van de giga macho ijsberg” is, etc. UNIA springt er ook al meteen op ...
Terwijl ik gewoon wat denigrerende toogpraat lees, die ik overigens ook onprofessioneel vind en waarvoor een sanctie vanwege de VRT niet misplaatst zou vinden. Maar homofobie zie ik er al niet in.
Maar dat dit nieuws belangrijker is dan tientallen mensen die blind dreigen te worden wegens een tekort aan een geneesmiddel of bosbranden in Griekenland... tja, de spektakelwaarde van een woke brandstapel zeker? Dit terwijl de meeste normale mensen misschien eens zouden fronsen, zeggen dat je dat soort praat houdt voor aan de toog, maar er verder niet al te lang bij zouden stilstaan.
Je mag zelfs lachen met wat vakantiekilo's van voetballers die in de reinste verste nog niet in de buurt van overgewicht komen:
Komend weekend begint de Franse voetbalcompetitie. PSG, dat zondag nog de Supercup verloor tegen Rijsel, trekt zaterdagavond naar Troyes. Op Neymar hoeven de Fransen, die op zoek gaan naar eerherstel, nog niet te rekenen. Hij geniet met volle teugen van zijn vakantie.
sporza.be
Maar geen nood, Neymar is een heteroseksuele man. Weliswaar niet blank, maar hij is wél héél rijk, dat compenseert.
Lachen maar!
Hebben we al een grapje gemaakt over hoe klein Dries Mertens of Messi wel niet zijn? Lollig toch hé, kleine mannen, haha...
Eerlijk gezegd, met die hun talent en rijkdom zullen ze er ook niet wakker van liggen, ze verdienen waarschijnlijk in één minuut wat de eerste de beste die met hun lengte lacht verdient in een maand of jaar.