Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Daarnaast, heeft de man (/zijn verdedigers hier) zelf al stilgestaan bij de impact van zijn woorden?
Ik erger mij toch wel enorm aan deze zin. Er is echt maar een zéér kleine minderheid in deze thread, die hem verdedigt. ALS er al mensen zijn die hem echt wél verdedigen, ik betwijfel dat!

Maar terwijl de ene vindt dat elke straf minder dan 5 jaar effectieve celstraf + ontslag te min is, zijn er ook mensen die hem in die zin nog een beetje verdedigen en hem een mildere straf toewensen. :unsure:

Neen, maar een recept voor een harmonieuze samenleving zijn dit soort compleet tegenovergestelde wereldbeelden toch niet.
tjah, ik denk dat een harmonieuze samenleving een utopie is hoor. En moest iedereen op een lijn zitten over wat je kan en niet kan zeggen zouden er volgens mij weinig uitspraken gebeuren waar iemand aanstoot aan neemt.

Ik erger mij enorm aan deze zin. Er is echt maar een zéér kleine minderheid in deze thread, die hem verdedigt. ALS er al mensen zijn die hem echt wél verdedigen, ik betwijfel dat!

Maar terwijl de ene vindt dat elke straf minder dan 5 jaar effectieve celstraf + ontslag te min is, zijn er ook mensen die hem in die zin nog een beetje verdedigen en hem een mildere straf toewensen.

Kijk. Er is letterlijk niemand in heel dit topic die vindt dat hij een celstraf verdient of dat een ontslag te min is. Er is hier zelfs met moeite iemand te vinden dat een ontslag aan de orde is. Terwijl hier ondertussen al pagina's vol staan van mensen die zijn uitspraken normaliseren. Op quasi elke pagina in dit topic te vinden.

Er wordt hier toch ook weer veel gereageerd en geageerd op denkbeeldige posts hoor.

Als de fietser daar niet was geweest, had de dronken chauffeur hem niet doodgereden.
Maar misschien heeft de fietser eerst een gevoelige snaar geraakt bij de chauffeur en heeft die laatste zich moed ingedronken om de fietser een lesje te leren, maar blijkt het lesje buiten proportie te zijn... .

We maken hier van een mug een olifant.
Binnen een paar dagen zullen de be cats en Eddy eens samenzitten en zal dat uitgeklaart worden. Eddy zal waarschijnlijk een paar weken verdwijnen van het scherm om dat woke volk gelukkig te houden.
Heel die discussie hier is niet nodig.

Gezien de grote verdeeldheid tussen zij die dit soort uitspraken normaliseren en zij die ze problematiseren, lijkt een discussie hier me zeker wél op zijn plaats. Als je ze niet wenst te voeren, dat is jouw goed recht, maar dan zijn er andere topics voor jou.

Kun je aub ophouden met de positie van je discussiepartners voortdurend te reduceren tot "op de tenen getrapt" en "woke"
De vraag is dan ook, wat is normaal ?
Voor de 1 dit en voor de andere dat.
Heeft met zoveel factoren te maken in iemands leven.
Het feit is dat die verdeeldheid er altijd zal zijn, hoeveel er ook op hun tenen getrapt zijn en hoeveel het woke volk hun stem zal verheffen

Ik vind dit toch ook een zeer interessante discussie om eerlijk te zijn. Hoewel er duidelijk verschillen zijn qua meningen (logisch ook) vind ik dat het hier best een aangename manier van debatteren is en dat het een zeer interessant topic is om te volgen. Maatschappelijke relevantie hiervan is toch ook gewoon enorm, wat uw standpunt ook is, zeggen dat dit topic er niet zou moeten zijn, lijkt mij dan ook compleet overdreven.

Het lijkt mij duidelijk dat zijn uitspraken niet door de beugel kunnen en het doet me ook wel plezier te merken dat de meesten hier toch ook zo over denken. Ik heb mij zwaar geërgerd aan de manier waarop de Cats bij momenten hebben gespeeld tijdens hun match tegen Japan, maar het zou nooit in mij opkomen om hen aan te vallen op het gebied van hun geaardheid, uiterlijk of andere niet-relevante criteria voor hun sport. Ik heb in mijn vriendenkring daarentegen wel o.a. hun kinderlijke manier van verdedigen wel zwaar bekritiseerd, maar dan bekijk je tenminste hun sportieve prestaties.

Dat Demarez een grote fout heeft gemaakt lijkt mij duidelijk en zoals anderen al hebben aangegeven is het in de eerste plaats aangewezen dat hij met een delegatie van de Cats rond de tafel gaat zitten om de thematiek te bespreken. Daar zal hoe dan ook meer uitkomen voor alle partijen dan een eventueel ontslag. Hoewel ik wel vrees dat de VRT hier een voorbeeld zal willen treffen en hem de laan uit zal sturen.

De vraag is dan ook, wat is normaal ?
Voor de 1 dit en voor de andere dat.
Heeft met zoveel factoren te maken in iemands leven.
Het feit is dat die verdeeldheid er altijd zal zijn, hoeveel er ook op hun tenen getrapt zijn en hoeveel het woke volk hun stem zal verheffen
Inderdaad, de verdeeldheid zal blijven bestaan. Ge gaat niemand kunnen overtuigen om het anders te bezien. De ene zal A blijven zeggen, de andere b

Inderdaad, de verdeeldheid zal blijven bestaan. Ge gaat niemand kunnen overtuigen om het anders te bezien. De ene zal A blijven zeggen de andere b

Je kan anderen toch gerust nuance laten brengen in hun eigen standpunt zonder uw mening door hun strot te rammen. Ik heb doorgaans een redelijk sterke mening die soms zeer zwart-wit durft te zijn. Door te luisteren en mee te gaan in de discussie leren we echter allemaal een andere kant van het verhaal te zien.

Soms ben je zo overtuigd van uw eigen mening dat je een ander standpunt zelfs gewoon niet ziet. Dat heb ik zeker ook. Ik heb toch al regelmatig mijn mening bijgeschaafd door met anderen in gesprek te gaan.

Ik bedoel dit totaal niet naar u persoonlijk toe of zelfs specifiek voor deze discussie.

Je kan anderen toch gerust nuance laten brengen in hun eigen standpunt zonder uw mening door hun strot te rammen. Ik heb doorgaans een redelijk sterke mening die soms zeer zwart-wit durft te zijn. Door te luisteren en mee te gaan in de discussie leren we echter allemaal een andere kant van het verhaal te zien.

Soms ben je zo overtuigd van uw eigen mening dat je een ander standpunt zelfs gewoon niet ziet. Dat heb ik zeker ook. Ik heb toch al regelmatig mijn mening bijgeschaafd door met anderen in gesprek te gaan.

Ik bedoel dit totaal niet naar u persoonlijk toe of zelfs specifiek voor deze discussie.
Probleem is dat de discussie hier niet met elkaar maar naast elkaar gevoerd wordt. Zo worden hier maar continue extremen naar elkaar toegeworpen om toch maar de discussiepartners te kunnen bestempelen als overdreven om zo makkelijker hun mening te kunnen ontkrachten.

Probleem is dat de discussie hier niet met elkaar maar naast elkaar gevoerd wordt. Zo worden hier maar continue extremen naar elkaar toegeworpen om toch maar de discussiepartners te kunnen bestempelen als overdreven om zo makkelijker hun mening te kunnen ontkrachten.
In dit topic valt het (voorlopig) nog mee. Ik heb de indruk dat de meesten hier een luisterend oor hebben. Ja de meesten blijven bij hun mening, maar er wordt wel met elkaar gepraat. Er wordt discussie gevoerd ..

Het probleem is ook: 25 pagina's lang ... mmm wie leest ELKE post nog (ASAP)? ;) Soms reageer je hier nog op een post van pagina 6 en lees je ondertussen nog wat verder. :D

Dat geldt toch misschien voor sommigen, maar gelukkig niet voor iedereen. @Dr. Sheldon Cooper postte daarstraks iets waar ik mij aan ergerde en waar ik een serieus probleem mee had. Na enkele berichten waarin hij zijn standpunt verduidelijkte, begreep ik beter wat hij wilde zeggen. In mijn ogen slechts een voorbeeld van een kleine discussie binnen een grote discussie waarin 2 personen met zeer uiteenlopende meningen elkaar toch een standpunt duidelijk kunnen maken.

Ik ben het nog altijd niet eens met wat hij zij, maar respecteer wel zijn mening en heb begrip voor eventuele problemen die hij tegenkomt die ik niet ken.

Ik vind dat het hier best ok is.

EDIT: Zoals hierboven dus.

Terug
Bovenaan