Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

wat die druk betreft, ik vind dat ze daar toch een beetje teveel de "arme wij" kaart trekken. Je doet aan topsport. Daar komt uiteraard druk bij kijken. Maar het is (voor de meeste in de Westerse wereld althans) nog steeds een vrije keuze om aan die topsport te doen. Ik begrijp best dat die druk je teveel kan worden, maar daar nu "aandacht" voor eisen alsof dat de schuld is van de maatschappij, dat vind ik ook weer te verregaand.
Wauw. Het niveau zakt hier met de seconden. Misschien beter on-topic blijven. Zeker als je waarschijnlijk nooit uit je zetel bent gekomen en dan sporters zit te bekritiseren om hoe ze zich voelen.

Als je er niets van kent zou je eigenlijk gewoon beter zwijgen.

Ik heb zelf 4 jaar iedere hap dat ik binnen stak afgewogen om zo goed mogelijk te staan en ik voelde me daar niet slechter door in mijn vel. Integendeel als ik zag hoeveel verschil 2kg soms kon maken op mijn prestaties gaf het me net meer doorzettingsvermogen.

Het zijn profsporters die in veel gevallen goed hun brood verdienen ermee en voedings en trainingsschemas krijgen op hun maat gemaakt en met het duurste materiaal rond rijden om toch maar die ene seconde er nog af te halen.

En dan zou het maar normaal zijn dat ze al dat geïnvesteerde geld (en met 10000€ ga je er lang niet komen) verkloten door 5kg te zwaar aan de start te staan?

Of is het normaal dat een Hazard als duurste Belg ooit met overgewicht uit zijn verlof komt en daardoor van de ene blessure in de andere sukkelt? Die kerel heeft Madrid een financiële kater bezorgt doordat hij zichzelf in 1 maand tijd volgewreten heeft.

Denk je dat hij zich mentaal goed voelde toen hij iedere keer na 59 minuten voetballen weer in de lappenmand lag door zijn overgewicht?
Dus kritiek geven op de Belgische voetballer die het meest waard is, omdat hij het volgens u niet goed doet? Ik dénk dat hij toch nog beter kan voetballen dan 99,999999% van de mensen met een lager vetpercentage. En is er effectief een link tussen zijn gewicht en die blessures? Of is dat gewoon een assumptie die jij maakt?

en kan je mij eens uitleggen waarom zoveel topsporters (oa van Aert en Van der Poel), na een wedstrijd dan vettig eten? Als ze zo graag zo op hun gewicht letten?
En waarom de McDonalds in het olympisch dorp elke avond een wachtrij heeft?

Froome heeft nochtans meerdere keren de tour gewonnen op 5% vetpercentage. Maarja heel gezond is het wel niet meer op 5%. Dan kun je het je wel niet permitteren om 10 minuten te laat je gelletje te nemen.
Dat is 1 voorbeeld uit 1 sport. Dit is nog steeds geen reden waarom een volleybalster op een 5% vetpercentage moet zitten. Voor sommige sporten zal het zeker geen overbodige luxe zijn, maar dit is zeker geen vereiste.

Dus kritiek geven op de Belgische voetballer die het meest waard is, omdat hij het volgens u niet goed doet? Ik dénk dat hij toch nog beter kan voetballen dan 99,999999% van de mensen met een lager vetpercentage. En is er effectief een link tussen zijn gewicht en die blessures? Of is dat gewoon een assumptie die jij maakt?

en kan je mij eens uitleggen waarom zoveel topsporters (oa van Aert en Van der Poel), na een wedstrijd dan vettig eten? Als ze zo graag zo op hun gewicht letten?
Waarom ze zo vettig eten? Omdat dat de enige manier is om zo rap mogelijk 3 a 4000kcal weer binnen te krijgen. Want dat is hoeveel ze er verbruiken. Met koolhydraten te eten ga je mogen eten tot je ontploft.

Het is echt niet nodig om zo persoonlijk te worden hoor. Als je het niet eens bent met mijn mening, ga gerust het debat aan. Maar op deze manier antwoorden geeft geen enkele meerwaarde aan eender welke discussie.
Nee, ik ga net het debat aan. Je bent mede oorzaak aan dit probleem door zo te spreken.

Ja VA en VdP staan na elke cyclocross aan het hamburgerkraam om 5 hamburgers te bestellen :laugh:

Omdat er velen hun sport al gedaan is en na 4j hard werken de riem er even af mag?
Of denk je dat een judoka voor zijn plezier in een sauna gaat zitten met kledij aan om die laatste kilo af te vallen (nou ja uit te zweten)?

Dat is 1 voorbeeld uit 1 sport. Dit is nog steeds geen reden waarom een volleybalster op een 5% vetpercentage moet zitten. Voor sommige sporten zal het zeker geen overbodige luxe zijn, maar dit is zeker geen vereiste.
Over volleybalster zeg ik ook niks. Een voetballer/ basketter moet ook niet op 5% staan. Voor hen is dat minder belangrijk. Maar ze moeten als man ook niet ver boven de 15% gaan want dan verlies je explosiviteit. Rond de 10% is een ideaal vetpercentage als sporter.

Met dikke/wat zwaarder gebouwde mensen wordt altijd wat gelachen. Ongeacht of ze vrouw zijn. Marc Van Ranst wordt in mijn omgeving ook regelmatig aangepakt om zijn gewicht, net als figuren als De Wever (vroeger) of bijvoorbeeld een Ronaldo. Het is een beetje onnozel omdat weer allemaal op woke 'seksisme' te gooien. Het gebeurt overal en tegenover iedereen. Is dat leuk? Neen, zeker niet.
Ik heb het niet enkel over wat rondere vormen, gewoon wat groter zijn is al voldoende. De kans dat ik een mooi kleedje vind in een gewone winkel is enorm klein en ik ben nochtans maar een vrouw van een 1m80. Bij de meeste hangt het gedeelte dat mooi onder de borsten moet komen, ter hoogte van mijn tepels. Neem ik een maatje groter, is het een zak rond mijn lichaam. Om maar een simpel voorbeeldje te geven.

Feitelijk krijgen die vrouwen eerder een zeer gelijkaardige behandeling van wat mannelijke topsporters al jaren te verduren krijgen. Dit is gelijkheid op zijn beste (of misschien eerder slechtste). Het kan niet dat we dat jarenlang over mannen toelaten en dat het dan plots een gigantisch probleem wordt als het over vrouwen gaat, niet? Lijkt mij eerder een serieuze dubbele standaard... .
Say whut now? :eek:

Aan de reacties in deze thread is toch te zien dat het voor de arme blanke hetero-man enorm aanpassen is om er mee te kunnen omgaan dat ook zij op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden. Toch aan de voorbeelden die ze aanhalen en het gebleit dat te lezen is. Om op niveau van Eddy te blijven, tzen just vrouwen.

Ja VA en VdP staan na elke cyclocross aan het hamburgerkraam om 5 hamburgers te bestellen :laugh:

Omdat er velen hun sport al gedaan is en na 4j hard werken de riem er even af mag?
Of denk je dat een judoka voor zijn plezier in een sauna gaat zitten met kledij aan om die laatste kilo af te vallen (nou ja uit te zweten)?
Nee, in het frituur (Van Aert omdat die in een frituur hier in de buurt komt, VdP heeft het zelf aangegeven in interviews).

Bij judo gaat dat afvallen over "onder de limiet zitten". Dat toont net aan dat ze zo zwaar mogelijk willen zijn...

En de reden dat de McDonalds zo populair is, is niet omdat hun sport gedaan is. De grote reden is omdat Amerikanen enkel McDonalds vertrouwen trouwens...

Het ging over vrouwelijke atletes tout court die beoordeeld worden op hun uiterlijk en dat dit not done zou zijn. Waarna ik zei dat er atletes zijn die wel graag uitpakken met hun uiterlijk. Meer niet.

Nu kan ik niet meer :D Dat is toch precies wat ik zei, toen je boos werd omdat ik je dingen in de mond zou leggen...
Uitpakken met je uiterlijk =/= een vrijbrief om beoordeeld te worden op je uiterlijk in gelijk welke context.

Eerder: we kopen al heel ons leven alleen maar appelen uit Nieuw-Zeeland en als Sabine met vliegtuig op vakantie gaat schreeuwen we moord en brand.

Die uitspraken zijn wat mij betreft helemaal niet kwetsend voor de holibi-gemeenschap
Er wordt precies gedaan of hij lesbische vrouwen denigreert terwijl hij niet eens weet wie lesbisch is en dat dergelijke zaken ook worden gezegd over hetero-mannen bv

Shame on you die dat geschreven heeft, een kolos puur omdat die man er groot en breed uit ziet!
Hupla, whataboutism 38 ondertussen! En je negeert voor de miljoenste keer de uitleg die je duidelijk niet wilt horen:
Die kolos ging over het uiterlijk, met daarbij de (onterechte?) link naar haar geaardheid. "Zo'n kolos, die moet wel lesbo zijn, hè". Heel het gesprek gaat over wie lesbisch is en wie niet, en daar wordt dan het uiterlijk aan gekoppeld. Maar negeer het nog 165x, dan wordt het misschien niet meer waar...

Nee, in het frituur (Van Aert omdat die in een frituur hier in de buurt komt, VdP heeft het zelf aangegeven in interviews).

Bij judo gaat dat afvallen over "onder de limiet zitten". Dat toont net aan dat ze zo zwaar mogelijk willen zijn...

En de reden dat de McDonalds zo populair is, is niet omdat hun sport gedaan is. De grote reden is omdat Amerikanen enkel McDonalds vertrouwen trouwens...
Dus volgens u staan die na elke wedstrijd aan de frituur? Geloof ik absoluut geen snars van

En als ze zo zwaar mogelijk willen staan dan vechten ze in de open categorie he. Nee ze vechten allemaal eigenlijk in een categorie onder hun gewicht en om dat te bereiken moeten ze zweten.

Dus alleen Amerikanen staan aan de McDonalds? Nu goed voor bv kogelstoters maakt dat idd niet veel uit maar een hoogspringster gaat echt niet elke dag vettige bucht gaan eten hoor (of ze paffen zich slank)

Dus volgens u staan die na elke wedstrijd aan de frituur? Geloof ik absoluut geen snars van

En als ze zo zwaar mogelijk willen staan dan vechten ze in de open categorie he. Nee ze vechten allemaal eigenlijk in een categorie onder hun gewicht en om dat te bereiken moeten ze zweten.

Dus alleen Amerikanen staan aan de McDonalds? Nu goed voor bv kogelstoters maakt dat idd niet veel uit maar een hoogspringster gaat echt niet elke dag vettige bucht gaan eten hoor (of ze paffen zich slank)
allé:
https://sporza.be/nl/2018/11/29/van-der-poel-over-eten/

En ze kunnen ook dat gewicht bereiken door minder te eten hoor... Ze doen dat niet omdat hun gewicht een voordeel is.

En volgens dat olympische atleten waren het vooral Amerikanen, en niet enkel de kogelstoters maar ook de zwemmers bvb.

Nu kan ik niet meer :D Dat is toch precies wat ik zei, toen je boos werd omdat ik je dingen in de mond zou leggen...
Uitpakken met je uiterlijk =/= een vrijbrief om beoordeeld te worden op je uiterlijk in gelijk welke context.

Hupla, whataboutism 38 ondertussen! En je negeert voor de miljoenste keer de uitleg die je duidelijk niet wilt horen:
Die kolos ging over het uiterlijk, met daarbij de (onterechte?) link naar haar geaardheid. "Zo'n kolos, die moet wel lesbo zijn, hè". Heel het gesprek gaat over wie lesbisch is en wie niet, en daar wordt dan het uiterlijk aan gekoppeld. Maar negeer het nog 165x, dan wordt het misschien niet meer waar...
Dat 'die moet wel lesbo zijn' wordt toch nergens gezegd?

En nee ik negeer dat niet, ik heb al aangegeven dat dat nu eenmaal zo is dat een vrouw/man met bepaalde kenmerken vaker lesbisch/homo is.

Jij negeert gewoon alles en maakt van Eddy en zijn companen uw eigen zinnen

Dat 'die moet wel lesbo zijn' wordt toch nergens gezegd?

En nee ik negeer dat niet, ik heb al aangegeven dat dat nu eenmaal zo is dat een vrouw/man met bepaalde kenmerken vaker lesbisch/homo is.

Jij negeert gewoon alles en maakt van Eddy en zijn companen uw eigen zinnen
Hah, heel dat gesprek ging daarover, maar dat ene zinnetje zou niet daarover gaan? Right.

allé:
https://sporza.be/nl/2018/11/29/van-der-poel-over-eten/

En ze kunnen ook dat gewicht bereiken door minder te eten hoor... Ze doen dat niet omdat hun gewicht een voordeel is.

En volgens dat olympische atleten waren het vooral Amerikanen, en niet enkel de kogelstoters maar ook de zwemmers bvb.
Zondag maar al niet op zaterdag

En ook:
Een topsporter mag zeker een keer frieten eten", bevestigt zijn sportdiëtiste Karolien Rector. "Zondigen moet en mag. Mathieu let hard op zijn voeding, af en toe mag hij de teugels laten vieren."

Jezus, wat heeft het voedingsschema of voedingsgewoontes eigenlijk te maken met de gase saga rond eddy demarez? Echt we kunnen misschien nog wat idioot discussiëren over welke kleur onderbroek topsporters dragen en daar ons gelijk proberen te halen.

Terug
Bovenaan