Uitspraken Demarez: ongelukkige toogpraat of beschamende homofobie?

Hah, heel dat gesprek ging daarover, maar dat ene zinnetje zou niet daarover gaan? Right.
Dus als je over iets bezig bent mag je er niets anders bij betrekken? Ging wederom over stomme taalgrap en dan zegt hem 'heb je die al eens gezien, wat een kolos'

Ja er bestaan fabels dat grote vrouwen vaker lesbisch zijn, dat er in lesbische koppels altijd 1 'het mannetje' is, ..
Mss moeten ze daar hun energie in steken om dergelijke mythes te ontkrachten ipv deze reactie.

(En ik ben al jaren een verre volger van de cats. Heb de matchen van laatste EK's en WK's die uitgezonden werden regelmatig meegepikt. Ik heb zeker niets tegen deze vrouwen)

Jezus, wat heeft het voedingsschema of voedingsgewoontes eigenlijk te maken met de gase saga rond eddy demarez? Echt we kunnen misschien nog wat idioot discussiëren over welke kleur onderbroek topsporters dragen en daar ons gelijk proberen te halen.

Inderdaad. Een sporter die scherp wil staan om zo tot betere prestaties te komen staat volledig los van het cosmetische aspect van scherp staan of slank zijn.

Ja, wat dus aangeeft dat dat voedingsschema extra druk geeft. Anders zou je niet moeten zondigen.
Vanavond nu rij ik ook 160 overal want trager rijden dat geeft me extra druk en ik moet toch al eens kunnen zondigen.

Nee omdat je nu eenmaal geen koersen op de weg wint als je geen gezonde levenstijl er op nahoudt en 100kg weegt.
Jezus, wat heeft het voedingsschema of voedingsgewoontes eigenlijk te maken met de gase saga rond eddy demarez? Echt we kunnen misschien nog wat idioot discussiëren over welke kleur onderbroek topsporters dragen en daar ons gelijk proberen te halen.
Lukaku draagt een tijgermotiefje

Een sportjournalist op de OS weet echt wel wie van het nationaal team een vriendin heeft en wie een vriend. Dat is niet gokken op basis van uiterlijk. Dat er die link is met dat uiterlijk, daar kan hij niks aan doen.
Waarom zou die dat moeten weten, laat staan van sporten die hij/zij niet eens becommentariëerd?

Een sportjournalist op de OS weet echt wel wie van het nationaal team een vriendin heeft en wie een vriend. Dat is niet gokken op basis van uiterlijk. Dat er die link is met dat uiterlijk, daar kan hij niks aan doen.
Ik zou aanraden eens naar het filmpje te kijken.

Hij gaf commentaar vanuit Brussel. Denk niet dat Sporza veel reporters had die ter plaatse waren.

Ik ken de namen van vriendinnen van de spelers van het nationaal voetbalteam, en ik ben niet eens een sportjournalist. Van een sportjournalist op de OS wordt wel verwacht dat hij op de hoogte is, die mensen volgt op Instagram, interviews leest, weet wat er leeft, ziet wie er in de entourage zit enz. Natuurlijk weet die dat.
Wat zeg jij nu? :unsure:

Een sportjournalist dient de sport te kennen en alles omtrent, de privé levens van de sporters is echt wel het laatste waar die hun met moeten bezighouden.

Ik ken de namen van vriendinnen van de spelers van het nationaal voetbalteam, en ik ben niet eens een sportjournalist. Van een sportjournalist op de OS wordt wel verwacht dat hij op de hoogte is, die mensen volgt op Instagram, interviews leest, weet wat er leeft, ziet wie er in de entourage zit, spreekt met zijn collega’s enz. Natuurlijk weet die dat.

Als Michel Wuyts plots de naam van de vrouw van Aert of Cavendish of een of ander Vlaams coureurke bovenhaalt, denkt ge dat dat dan ook een gok is.
Dus volgens u weet Michel ook dat de 4e in het surfen met zijn 7e naam Alfred noemt en zijn bedovergrootvader nog met de achter achter nicht van de 24e opvolger van Burundi de lakens heeft gedeeld?
Die mens zijn fiche-bak moet echt immens zijn!

Ik vrees nu vooral dat de Belgian Cats veel sympathie aan het verliezen zijn na hun mooi prestatie. Het siert je als je als mens zo een zaken naast je kan neerleggen ipv een ontslag te eisen. Ze blazen ook zo Demarez zijn acties op en gaan er gigantisch veel waarde aan hechten.

Ah man, wat een onzin. Het zal ze worst wezen dat ze sympathie verliezen bij zij die niet in staat zijn hen met respect te behandelen. Het zou hen sieren om het naast hen neer te leggen? Zwijgen en slikken bedoel je dus. Hoe meer reacties ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat ze verdorie moeten doorduwen.

Ik weet niet of jij ooit al sportartikelen interviews of tv events gelezen of gezien hebt, maar ik weet zelfs in welk frituur van VDP zijn frieten eet, hoe het café van de vader van Tom Boonen heet, dat Thibault Courtois ooit het lief van De Bruyne afgepakt heeft, dat Lukaku een zoon heeft, dat Ronaldo thuis niet zelf zijn lampen vervangt, en dat weten sportjournalisten ook ja en veel meer zelfs. Als ge de gazetten leest en sportbladen en interviews instagrams etc dan weet ge dat. Laat staan wat ge nog meer weet als je constant met ander journalisten rondhangt en meereist met sporters.
:rofl:

Ik weet niet of jij ooit al sportartikelen interviews of tv events gelezen of gezien hebt, maar ik weet zelfs in welk frituur van VDP zijn frieten eet, hoe het café van de vader van Tom Boonen heet, dat Thibault Courtois ooit het lief van De Bruyne afgepakt heeft, dat Lukaku een zoon heeft, dat Ronaldo thuis niet zelf zijn lampen vervangt, en dat weten sportjournalisten ook ja en veel meer zelfs. Als ge de gazetten leest en sportbladen en interviews instagrams etc dan weet ge dat. Laat staan wat ge nog meer weet als je constant met ander journalisten rondhangt en meereist met sporters.
Maar weet je dat ook van pakweg Kenneth Van Bilsen of Daan Vekemans?

En weet jij ook hoe lang Lukaku zijn 3e been is? Want ja dat kan je ook te weten komen
Ah man, wat een onzin. Het zal ze worst wezen dat ze sympathie verliezen bij zij die niet in staat zijn hen met respect te behandelen. Het zou hen sieren om het naast hen neer te leggen? Zwijgen en slikken bedoel je dus. Hoe meer reacties ik hier lees, hoe meer ik er van overtuigd ben dat ze verdorie moeten doorduwen.
Je kan er aanstoot aan nemen en van daaruit proberen verandering teweeg te brengen.
Maar meteen eisen voor zijn ontslag, excuses niet aanvaarden en gesprek weigeren?

Ik vrees nu vooral dat de Belgian Cats veel sympathie aan het verliezen zijn na hun mooi prestatie. Het siert je als je als mens zo een zaken naast je kan neerleggen ipv een ontslag te eisen. Ze blazen ook zo Demarez zijn acties op en gaan er gigantisch veel waarde aan hechten. Zijn schorsing is overigens wel terecht: cafépraat hoort niet op je werk.
Ja, zwijgen en slikken. Een versie van "sois belle et tais-toi", zoiets? Dat is de oplossing voor dit soort dingen, dan zou iedereen gelukkiger zijn.

Maar heb je dan het filmpje al gezien? Want wat is je insinuatie dan, dat Demarez wel weet of ze lesbisch zijn of niet, en maar doet alsof hij het niet weet? Waarom zou hij dat doen, en wat zou dat veranderen aan de uitspraken of de reactie van de Cats of de VRT?

Maar is het een roze onderbroek? Want dan kan het relevant zijn in deze discussie. Mogen mannen dat? Wat zou den Eddy hierover zeggen achter de schermen?

Maar goed, misschien best terug on topic over de spelers speelsters van den basket

Maar is het een roze onderbroek? Want dan kan het relevant zijn in deze discussie. Mogen mannen dat? Wat zou den Eddy hierover zeggen achter de schermen?
In wat voor tijd leven we als je geen roze onderbroek als man kan dragen zonder dat je seksuele geaardheid in twijfel wordt getrokken. :wtf:

Say whut now? :eek:

Aan de reacties in deze thread is toch te zien dat het voor de arme blanke hetero-man enorm aanpassen is om er mee te kunnen omgaan dat ook zij op hun uiterlijk beoordeeld kunnen worden. Toch aan de voorbeelden die ze aanhalen en het gebleit dat te lezen is. Om op niveau van Eddy te blijven, tzen just vrouwen.
Iedereen wordt daarop beoordeeld, niet? Vrouwen, mannen, homo's, hetero's,... . Ook in het dagdagelijkse leven: Kleinere mannen hebben minder kans op een goede job, dikkere mensen ook,... .

Bij sporters, waar het lichaam extreem belangrijk is, is het logisch dat er meer op gefocust wordt. Mijn kritiek is dat de seksisme kaart hier onnodig getrokken wordt. Vrouwen en mannen komen zo een kritiek tegen. Als Demarez na de match van de hockeyspelers een beetje zou hebben staan lachen met kleine ventjes in dat team, een speler die een beetje dik staat, een rare achternaam,... (waarschijnlijk doet hij dat zelfs), dan zou er niet zo een drama zijn geweest. Vraag jezelf dan eens af of je hier ook zo van leer zou zijn getrokken: Gelijkheid impliceert dat je in alle gevallen gelijk handelt.

Je moet niet zwijgen en slikken. Gewoon zeggen, is niet goed of niet OK en gewoon verder gaan. Eventueel kan je samen er eens over spreken. We moeten in deze maatschappij eens een beetje leren kalmeren en rekening houden met gradaties in fouten/misdrijven. We moeten ook eens beetje meer inzetten op zaken zoals vergeving, verzoening en begrijpen van iemands intenties. Trouwens wie zonder zonde is werpe de eerste steen... .

Als jij een ongepaste foute grap maakt op jou werk over iets of iemand, moet dat direct bestraft worden met ontslag? Blijft Demarez zo een zaken uitslaan of zijn er al eerder problemen geweest met hem dan is ontslag wel op zijn plaats. Maar laat ons alsjeblieft niet vervallen in iemand zijn carrière en leven verwoesten voor één misstap. Ontslag moet een laatste stap zijn die geschikt is voor mensen die langdurig een toxische werkcultuur creëren of misdrijven plegen (stalking, seksueel misbruik,...).

Trouwens je veralgemeent wel zwaar he: "Het zal ze worst wezen dat ze sympathie verliezen bij zij die niet in staat zijn hen met respect te behandelen." Als ik iemand geen gelijk geef behandel ik die dan disrespectvol? Ik vind demarez zijn mopjes plat en vulgair, en ik vind de cats hun reactie overdreven. Wat ben ik dan? Disrespectvol? Neen toch? Misschien een beetje minder radicaal zijn en niet alle argumenten die u niet aanstaan bestempelen als 'disrespectvol'.

Je moet niet zwijgen en slikken. Gewoon zeggen, is niet goed of niet OK en gewoon verder gaan.
Daar zou je een verkeerde boodschap met sturen. "Aah dus zo'n uitspraken kunnen gemaakt worden, er wordt toch enkel op de vingers getikt en voor de rest gebeurt er niets"
Hem ontslaan met gevolgen van dien is ook niet de oplossing. Ze zouden hem beter een tijdelijke schorsing geven van sport commentator en hem tijdelijk een alternatieve job geven binnen de VRT.

Terug
Bovenaan