D
Deleted member 76
Guest
En wat is de context van zijn uitspraken? Na de uren wat platvloerse, vulgaire zever verkopen tegen uw collega's, dit is niet bedoeld als publiek statement. Moest hij tijdens een verslaggeving zeggen "ja die kolos krijgt de bal van die pot en speelt hem door naar Emma MeesteMan" zou ik de eerste zijn om te zeggen dat het gerechtvaardigd is maar dit is niet de context van die uitspraken.Ik kan hetzelfde replyen: compleet andere context. Opnieuw: als je in die wereld zit, dan weet je perfect wat Mestdagh hiermee bedoelt.
Over het vetgedrukte: dit wordt niet gezegd. Het dichtste wat daar op lijkt, is: ze spelen traag en/of statisch. Dit kon misschien nog gezegd zijn 30 jaar terug, maar de laatste decennia absoluut niet (meer).
Vrouwenbasket en mannenbasket zijn dan ook 2 compleet verschillende sporten, ook al zijn de spelregels hetzelfde.
Ik kan niet genoeg benadrukken dat toen ik de video bekeek dacht "amai wat nen lompe boer" en als ik een Belgian Cat was zou die nooit geen interview van mij meer moeten verwachten maar dat is nog altijd iets anders dan als ploeg het ontslag van iemand eisen omwille van wat platvloerse vulgaire praat, ook al gaat die over jou en is dat kwetsend.
en last but not least
Ik denk echt niet dat, ondanks zijn uitspraken, Eddy Demarez een homofobe bodyshamende mysognist is en heeft hij niet de intentie om iemand te beledigen en dat vind ik meer doorwegen dan wat er effectief gezegd wordt en dat mis ik bij sommigen hier die er vanalles beginnen bijsleuren over zogezegde grote maatschappelijke problemen.

Nullum crimen sine culpa is een algemeen rechtsbeginsel.