USA

Grand Canyon south; de south Kaibab trail is geweldig. Eens je Ooh-Aah point voorbij bent kom je bijna geen mens meer tegen omdat de meeste mensen tot dit punt gaan en terug.
Als je helemaal naar Skeleton Point geraakt heb je een adembenemend zicht rondom rond. Vond ik echt de moeite.

Is wel wat hoogtemeters maken dus mss niet ideaal met kinderen 😀

Die heb ik al eens gedaan. dat was 3 uur wandelen, stops niet meegeteld, met 700hm terug. Dat gaat de dochter nooit goed vinden :)

2026 kan wel eens duurder uitvallen met WK voetbal.

Zou dat veel effect hebben als je niet in CA komt? Net de speelsteden na gekeken en dat is alleen LA en SF, maar niets in Nevada, Utah en Colorado

Die heb ik al eens gedaan. dat was 3 uur wandelen, stops niet meegeteld, met 700hm terug. Dat gaat de dochter nooit goed vinden :)

Zou dat veel effect hebben als je niet in CA komt? Net de speelsteden na gekeken en dat is alleen LA en SF, maar niets in Nevada, Utah en Colorado
Das een goei opmerking.. Kan ik niet op antwoorden..maar mij lijkt het logisch dat het drukker gaat zijn en mogelijks prijzen worden opgedreven..

Ze zullen normaal wel iets verder kunnen wandelen dan normaal aangezien het "avontuurlijker " is dan België of europa.
Ze een beetje trainen kan ook altijd, af en toe eens een goeie wandeling gaan doen (kan je ook makkelijker weten waar hun limieten liggen).
Zo kan je misschien er toch 1 goeie dagtocht insteken (met een pick nick / viertuurtje in het midden die de wandeling breekt) ?
Maar ieder kind is natuurlijk anders :)

Als het budget het toelaat zijn er vaak wel andere manieren om iets te bezoeken, waarbij je toch wat afstand aflegt zonder te wandelen.
Ik denk dan te paard/ ezel/ koets / Mountainbike / rafting / buggy (quad) / helikopter / Canyoning /....

De prijs voor een helikoptervlucht boven de Grand Canyon zou ook goed meevallen.
Tenminste, als je de tante van m'n vriendin mag geloven :p .
Ze hebben dat dan maar gedaan want ja, ze waren daar dan toch... :unsure:

Kan je makkelijk aan een e-sim komen als toerist? Wij gaan een klein weekje naar NYC en het zou wel handig zijn om daar een e-sim aan te schaffen met genoeg data.
Iemand aanraders van welke provider?

De prijs voor een helikoptervlucht boven de Grand Canyon zou ook goed meevallen.
Tenminste, als je de tante van m'n vriendin mag geloven :p .
Ze hebben dat dan maar gedaan want ja, ze waren daar dan toch... :unsure:
Wij hebben dat ook gedaan, en dat viel inderdaad "relatief mee". Ik zie nu 600$ per persoon (is ongeveer 1.5 vliegen + half uur landen in de canyon). Dat kost in België een heel pak meer.

Kan je makkelijk aan een e-sim komen als toerist? Wij gaan een klein weekje naar NYC en het zou wel handig zijn om daar een e-sim aan te schaffen met genoeg data.
Iemand aanraders van welke provider?
Wij gaan in december, en hebben allebei een dualsim toestel maar dan heb je geen e-sim optie ☹️ moet dus lokaal een fysiek kaartje zien te fixen voor een week.

Iemand tips qua visitor pas? Meerdere opties en combo's maar weet niet meteen welke de meeste bang for buck is

Wij hebben dat ook gedaan, en dat viel inderdaad "relatief mee". Ik zie nu 600$ per persoon (is ongeveer 1.5 vliegen + half uur landen in de canyon). Dat kost in België een heel pak meer.
Vind ik toch zot veel geld, hoor. :p Ik betaal meestal nog geen 400 USD pp aan de vluchten naar de States, dus om 1,5u rondjes te vliegen kan ik geen 600 USD pp neertellen. Nu ja, mij zegt het ook niet echt iets, misschien daarom. Die 120 USD pp zou ik eventueel nog eens over denken uit nieuwsgierigheid, maar ik heb niet het gevoel iets te missen als ik de Grand Canyon enkel van op de grond bekijk.

Vind ik toch zot veel geld, hoor. :p Ik betaal meestal nog geen 400 USD pp aan de vluchten naar de States, dus om 1,5u rondjes te vliegen kan ik geen 600 USD pp neertellen. Nu ja, mij zegt het ook niet echt iets, misschien daarom. Die 120 USD pp zou ik eventueel nog eens over denken uit nieuwsgierigheid, maar ik heb niet het gevoel iets te missen als ik de Grand Canyon enkel van op de grond bekijk.
Maar dat is natuurlijk is een vliegtuig met een paar 100 man VS een helikopter met 6 :p het is uiteindelijk de beleving waarvoor je betaalt, en diezelfde beleving kost hier meer om over de Kempen te vliegen ...

Het is nu ook geen 1,5u rondjes vliegen trouwens, vertrekken in Las Vegas vliegen naar de Canyon, een heel stuk door de canyon en dan beneden landen (de makkelijkste manier om op de bodem te geraken), en dan terug natuurlijk.

Maar het neemt niet weg dat het veel geld is, dat is waar

Maar dat is natuurlijk is een vliegtuig met een paar 100 man VS een helikopter met 6 :p het is uiteindelijk de beleving waarvoor je betaalt, en diezelfde beleving kost hier meer om over de Kempen te vliegen ...

Het is nu ook geen 1,5u rondjes vliegen trouwens, vertrekken in Las Vegas vliegen naar de Canyon, een heel stuk door de canyon en dan beneden landen (de makkelijkste manier om op de bodem te geraken), en dan terug natuurlijk.

Maar het neemt niet weg dat het veel geld is, dat is waar
Vorig jaar over Kauai gevlogen (Hawaii) incl napali coast en waimea canyon

Heli met enkel mijn vrouw en ik als passagier en de piloot natuurlijk. En doors OFF

775 dollar in totaal maar geen seconde spijt van, prachtig

Net vluchten en huurauto geboekt voor een PNW road trip van 14 dagen volgend jaar in de zomer. We landen in Seattle.
Ik was aan het denken aan volgende trip:

Iemand al een roadtrip gedaan daar in de buurt en misschien enkele tips? Het gaat ons eigenlijk vooral/enkel om de natuurparken. Steden zeggen ons niets. Yellowstone zou ik sowieso willen doen.

Net vluchten en huurauto geboekt voor een PNW road trip van 14 dagen volgend jaar in de zomer. We landen in Seattle.
Ik was aan het denken aan volgende trip:

Iemand al een roadtrip gedaan daar in de buurt en misschien enkele tips? Het gaat ons eigenlijk vooral/enkel om de natuurparken. Steden zeggen ons niets. Yellowstone zou ik sowieso willen doen.
Yes, hebben we ook een heel stuk gedaan. Is natuurlijk wel veel te doen ook. De iets minder bekende zijn Lassen Volcanic NP, Crater Lake, Redwood State Park (met prachtige sequoia's). Aan Oregon heb je veel ghost towns waar er naar goud gezocht werd en die je nog kunt bezoeken. De kust met Cannon Beach, Olympic NP uiteraard, met vooral het uitzicht vanboven, maar ook Ho's Rain Forest enzo. Mount Hood en de Timberline Lodge (de buitenkant van het hotel van The Shining), waar er ook heel wat te wandelen valt. Even nadenken... John Day Fossil Beds was ook heel mooi om te zien, maar klein, en de Painted Hills. Iets meer landinwaarts had je Hell's Canyon en Baker City. Binnenland en kust zijn twee totaal onvergelijkbare stukken in zowel Washington als in Oregon, met allebei hun charme!

Yes, hebben we ook een heel stuk gedaan. Is natuurlijk wel veel te doen ook. De iets minder bekende zijn Lassen Volcanic NP, Crater Lake, Redwood State Park (met prachtige sequoia's). Aan Oregon heb je veel ghost towns waar er naar goud gezocht werd en die je nog kunt bezoeken. De kust met Cannon Beach, Olympic NP uiteraard, met vooral het uitzicht vanboven, maar ook Ho's Rain Forest enzo. Mount Hood en de Timberline Lodge (de buitenkant van het hotel van The Shining), waar er ook heel wat te wandelen valt. Even nadenken... John Day Fossil Beds was ook heel mooi om te zien, maar klein, en de Painted Hills. Iets meer landinwaarts had je Hell's Canyon en Baker City. Binnenland en kust zijn twee totaal onvergelijkbare stukken in zowel Washington als in Oregon, met allebei hun charme!
Wow super, bedankt! Hier kan ik zeker mee aan de slag om een roadtrip in elkaar te steken. 😁

Wow onder de 400USD voor vluchten, hoe doe je zoiets vraag ik me af :o Of misschien niet tijdens de vakantie periodes?
Zomervakantie vind ik toch nergens iets onder de 750EUR / persoon (4 personen)

Wow onder de 400USD voor vluchten, hoe doe je zoiets vraag ik me af :eek: Of misschien niet tijdens de vakantie periodes?
Zomervakantie vind ik toch nergens iets onder de 750EUR / persoon (4 personen)
Normaal reizen we in juni en september idd. Dit jaar is het wel juli gezien het weer nog te slecht kan zijn in Yellowstone in juni en september om andere redenen niet kan dit jaar. Deze keer dus ook iets meer betaald: 480 euro pp. Heen met Finnair en terug met British Airways.

We nemen wel enkel handbagage mee, dus dat drukt de kost ook wat. Ik reis graag licht, zeker voor roadtrips.

Nog steeds zeer goedkoop!
Boek je dan ver op voorhand?
Vorige reis nr USA had ik max periode op voorhand geboekt en dat deed wel "iets" aan de prijs maar uiteindelijk nooit aan 480eur pp geraakt, belange niet zelfs...
Via welke site boek je dan? Momondo?

Terug
Bovenaan