USA

Nog steeds zeer goedkoop!
Boek je dan ver op voorhand?
Vorige reis nr USA had ik max periode op voorhand geboekt en dat deed wel "iets" aan de prijs maar uiteindelijk nooit aan 480eur pp geraakt, belange niet zelfs...
Via welke site boek je dan? Momondo?

De regel is niet "hoe vroeger kopen, hoe goedkoper" bij vliegtuigtickets.

Vorige reis nr USA had ik max periode op voorhand geboekt en dat deed wel "iets" aan de prijs maar uiteindelijk nooit aan 480eur pp geraakt, belange niet zelfs...
Ik boek wanneer er promo's zijn, soms ver op voorhand maar meestal niet echt.

Je kan sites zoals vakantiepiraten, travelunlimited, ... in het oog houden om te weten wanneer er promo's zijn. De promo die ik geboekt heb (vanaf Dusseldorf) is er nog steeds zie ik, dus als je dit of volgend jaar naar de States wil kan je eens kijken:

Er is ook nog een andere promo vanaf Parijs:

Dat is misschien ook nog wel een belangrijk detail: ik vlieg zelden vanaf Brussels Airport. Veel te duur en daarbovenop geen aangename luchthaven imo.

Ik boek wanneer er promo's zijn, soms ver op voorhand maar meestal niet echt.

Je kan sites zoals vakantiepiraten, travelunlimited, ... in het oog houden om te weten wanneer er promo's zijn. De promo die ik geboekt heb (vanaf Dusseldorf) is er nog steeds zie ik, dus als je dit of volgend jaar naar de States wil kan je eens kijken:

Er is ook nog een andere promo vanaf Parijs:

Dat is misschien ook nog wel een belangrijk detail: ik vlieg zelden vanaf Brussels Airport. Veel te duur en daarbovenop geen aangename luchthaven imo.
Hangt ervan af denk ik, voor onze reis naar NY volgende maand hebben we NL, DE en FR luchthavens bekeken en BXL was de goedkoopste...

Hangt ervan af denk ik, voor onze reis naar NY volgende maand hebben we NL, DE en FR luchthavens bekeken en BXL was de goedkoopste...
Amai, zelf nog nooit gehad eigenlijk. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :p Nu boek ik wel enkel promo's, dus mogelijk gaan de promoprijzen bij BRU gewoon nooit zo laag t.o.v. AMS, DUS, CGN, ORY, CDG, ... maar kan het wel zijn dat BRU op een gegeven moment in de tijd goedkoper is dan de andere luchthavens. En een luchthaven verder weg kiezen is ook niet altijd voordelig als je geen bedrijfswagen hebt natuurlijk.

Ik heb een vraag? Als je een strafblad hebt voor slagen en verwondingen die intussen al 6jaar geleden is kunnen ze dan je esta weigeren.

Ik heb een vraag? Als je een strafblad hebt voor slagen en verwondingen die intussen al 6jaar geleden is kunnen ze dan je esta weigeren.

Dat is denk ik geen zekerheid, als het wordt geweigerd dan kan je wel een aanvraag indienen bij de Amerikaanse ambassade voor een visum aan te vragen.

Je kan wel slechts 1 x een esta formulier aanvragen dat geweigerd wordt.

Als het geweigerd is kan je nooit meer 1 aanvragen.

Wij hebben momenteel enkel de nieuwe Debit Mastercards van onze bank (Belfius), en meerdere kaarten/rekeningen (3 rekeningen - 4 kaarten)
Maar ik twijfel of dit genoeg is om safe te zijn en of we niet nog een echte credit card moeten voorzien.

Bv het hotel moet ter plaatse nog betaald worden, wat al snel 2k zal zijn.
Indien ze bij check-in een bedrag willen reserveren, zitten we al met een potentieel probleem denk ik.

Alleen heb ik ook geen zin om voor 1 week een credit card aan te schaffen, die ik voor de rest hier thuis niet nodig heb (dankzij die debit mastercard)... Misschien de prepaid mastercard van mijn bank, maar die dan ook weer schrappen na december

Wij hebben momenteel enkel de nieuwe Debit Mastercards van onze bank (Belfius), en meerdere kaarten/rekeningen (3 rekeningen - 4 kaarten)
Maar ik twijfel of dit genoeg is om safe te zijn en of we niet nog een echte credit card moeten voorzien.

Bv het hotel moet ter plaatse nog betaald worden, wat al snel 2k zal zijn.
Indien ze bij check-in een bedrag willen reserveren, zitten we al met een potentieel probleem denk ik.

Alleen heb ik ook geen zin om voor 1 week een credit card aan te schaffen, die ik voor de rest hier thuis niet nodig heb (dankzij die debit mastercard)... Misschien de prepaid mastercard van mijn bank, maar die dan ook weer schrappen na december
Revolut?

Als ik me niet vergis kan je die prepaid credit cards niet gebruiken voor een borg.
Ik weet dat dit in elk geval niet ging met onze huurwagen. Of hotels daar ook zo lastig over doen kan ik niet zeggen.

Al zien passeren op AllesAmerika maar ken dit niet...

Als ik me niet vergis kan je die prepaid credit cards niet gebruiken voor een borg.
Ik weet dat dit in elk geval niet ging met onze huurwagen. Of hotels daar ook zo lastig over doen kan ik niet zeggen.
Hmmm dat is wel kak. Is wel een internationale keten (IGH) dus kan die mogelijks wel vlot contacteren om info te vragen.
Nu reeds online betalen is blijkbaar geen optie, en we hebben ook specifiek iets gezocht wat niet net na/tijdens de grote kost vna ons huwelijk betaald moest worden. Maar niet gerekend op een creditcard ter plaatse voor borg enzo, gezien we 3 debit credit cards hebben...

Al zien passeren op AllesAmerika maar ken dit niet...

Hmmm dat is wel kak. Is wel een internationale keten (IGH) dus kan die mogelijks wel vlot contacteren om info te vragen.
Nu reeds online betalen is blijkbaar geen optie, en we hebben ook specifiek iets gezocht wat niet net na/tijdens de grote kost vna ons huwelijk betaald moest worden. Maar niet gerekend op een creditcard ter plaatse voor borg enzo, gezien we 3 debit credit cards hebben...
Min of meer vereist wanneer je buiten Europa reist, en al zeker de USA.
Wagens huren, hotels die een borg vragen zijn typisch.
Even ronshoppen naar de gratis kaarten, er zijn er wel wat.
Is hier ergens een topic over.

Wij hebben gevlogen met Play. Via IJsland. Wij zaten rond 700€ retour voor 2 personen.
Buiten seizoen wel. En als we een maand later hadden geboekt was het 800€ geweest.

Vandaag een heen-en-terug vlucht kunnen boeken van Brussel naar New York in mei voor €399, zonder tussenstop. Aan die prijs kon ik het niet laten liggen.
In september zat ik een 3-tal weken in California, Nevada, Arizona en Utah en alweer de smaak te pakken gekregen.

Deze keer ga ik echter alleen, zonder partner. Heb eens nood aan een solotrip hehe. Ook net een hotel geboekt in Queens(omgeving Dutch Kills, Long Island City, Hunter's Point), vlak bij metrostation Queens Plaza.

Iemand soms wat aanraders voor bars, restaurants, cinemas, comedyshows, ... in Queens, Manhattan, Brooklyn?

Yes, hebben we ook een heel stuk gedaan. Is natuurlijk wel veel te doen ook. De iets minder bekende zijn Lassen Volcanic NP, Crater Lake, Redwood State Park (met prachtige sequoia's). Aan Oregon heb je veel ghost towns waar er naar goud gezocht werd en die je nog kunt bezoeken. De kust met Cannon Beach, Olympic NP uiteraard, met vooral het uitzicht vanboven, maar ook Ho's Rain Forest enzo. Mount Hood en de Timberline Lodge (de buitenkant van het hotel van The Shining), waar er ook heel wat te wandelen valt. Even nadenken... John Day Fossil Beds was ook heel mooi om te zien, maar klein, en de Painted Hills. Iets meer landinwaarts had je Hell's Canyon en Baker City. Binnenland en kust zijn twee totaal onvergelijkbare stukken in zowel Washington als in Oregon, met allebei hun charme!
Vluchten en huurauto waren al geregeld. Nu is de roadtrip ook uitgetekend en zijn de hotels geboekt. Mede dankzij jouw tips staat het volgende op de planning:

- Glacier NP
- Yellowstone NP
- Grand Teton NP
- Craters of the Moon NM
- Sumpter Valley Dredge (ghost towns)
- Painted Hills + John Day Fossil Beds
- Crater Lake NP
- Lassen Volcanic NP
- Columbia River Gorge
- Mount Rainier NP
- Olympic NP
- North Cascades NP

Ben blij dat ik de overnachtingen al geboekt heb, want had wat schrik voor hoge prijzen. Viel nog goed mee. Ik moet enkel de komende dagen nog eens kijken waar ik reservaties nodig heb om de parken of bepaalde routes te kunnen doen.

We willen dit jaar voor de eerste keer USA gaan, specifiek de westkust. Misschien in mei al, anders in oktober. We willen op SFO vliegen en een combinatie van stad/natuur doen (en vriendin wil zeker naar LA). Iemand tips voor bepaalde routes of must sees? Ik zie de bomen door het bos gewoon niet, zoveel te doen

Ik kan je aanraden om een kijkje te nemen op Allesamerika forum, daar zitten enkele mensen die je heel graag en goed helpen met tips.
Op die website staat ook een 'voorbeeldreis' van 3 weken die je kan gebruiken als leidraad: voorbeeldreis
De regio is zeker een aanrader en inderdaad een mooie combinatie van stad en natuur!

We willen dit jaar voor de eerste keer USA gaan, specifiek de westkust. Misschien in mei al, anders in oktober. We willen op SFO vliegen en een combinatie van stad/natuur doen (en vriendin wil zeker naar LA). Iemand tips voor bepaalde routes of must sees? Ik zie de bomen door het bos gewoon niet, zoveel te doen

Er is genoeg voorbeeldjes van een route. Maar mei is wel niet zo goeie periode door het weer. Tiago pass kan nog gesloten zijn. Sommige NPs kunnen door het slechte weer als je pech hebt gesloten zijn.

Wij hadden zelfs sneeuw begin van September in Yosimite Mammoth Lakes.

Oktober ook beter niet te laat doen ofwel zo plannen dat Yosimite in het begin van Oktober is of zo laat mogelijk in Mei.

Wij zouden met onze dochter naar philadelphia moeten voor medisch onderzoek, ze heeft een dusdanig zeldzame aandoening dat er in belgie geen onderzoek wordt gedaan, kan iemand mij vertellen welke verzekering zoiets dekt en of (solidaris) t ook dekt?

Maandag sowieso eens bellen maar misschien zijn er mensen die hier ook iets van afweten.

Terug
Bovenaan