Vaccinaties: Nieuws, Onderzoeken en Vaccintwijfel

Wie eerst?

• De ouderen

Stemmen: 81 57,4%
  • De jongeren

Stemmen: 4 2,8%
  • De actieve bevolking

Stemmen: 33 23,4%
  • Een andere groep

Stemmen: 3 2,1%
  • First come first serve

Stemmen: 10 7,1%
  • Loting

Stemmen: 4 2,8%
  • Nog iets anders

Stemmen: 6 4,3%

• Totaal aantal stemmers
    141
Die 10.000 man moet ook zo zich maar gewoon aan de regels houden. Ik wil ook graag zo snel mogelijk mijn vaccin, en daar hoeft een Tiam voor mij geen voorrang voor te krijgen want het zal mij een worst wezen of ze de OS binnen mag of niet.
het gaat niet over al dan niet aan de regels houden. Als je je aan de regels houdt, maar een ganse dag inkopen doet in winkels, heb je nog altijd een relatieve kans om besmet te geraken.
Carrion zei:
Ge zult maar die 26-jarige zijn die daardoor plots 1-2 dagen later zijn vaccin krijgt en uiteindelijk toch nog besmet wordt om dan te sterven aan een bloedklonter veroorzaakt door corona. Maar ons Nafi is toch 5 minuten kunnen gaan lopen in Japan. Ik weet het, wat simplistisch voorgesteld maar je snapt mijn punt.
ik snap je punt, maar dan nog is het voordeel imho groter dan het nadeel.

En dat staat VOLLEDIG los van het individuele nadeel dat de topsporter lijdt op competitievlak

Bij mijn weten kom je de O.S. niet binnen zonder vaccinatie. Indien dit zo is en een nafi Thiam ervoor kan zorgen dat 10.000 man enkele uren thuis blijven ipv zich te verplaatsen, dan is zo'n vaccin het waard.

Idem voor champions league, rode duivels en tour de France.

Voor de Olympische spelen is een vaccin voor atleten en begeleiders niet verplicht, ze raden het wel aan vanuit het IOC. Het zou puur zijn om geen verstoorde voorbereiding te hebben bij een eventuele besmetting.

De Europese Unie is een fantastisch iets... alleen de huidige iteratie van de EU is verrot, inefficient en eigenlijk gewoon overbodig. Augiasstal uitmesten en opnieuw beginnen, veel slanker deze keer, en met competente mensen.
De vraag is waar je die competente mensen gaat vinden. Europa is een samenraapsel van mensen die al hun competentie verloren zijn. En dat is begrijpelijk natuurlijk.

De Europese Unie is een fantastisch iets... alleen de huidige iteratie van de EU is verrot, inefficient en eigenlijk gewoon overbodig. Augiasstal uitmesten en opnieuw beginnen, veel slanker deze keer, en met competente mensen.
Ik denk dat een zeer grote mate van integratie (zoals het nu al redelijk is) gewoon een utopie zal blijven. De lidstaten zijn cultureel, economisch en politiek gewoon te verschillend om ze ooit echt volledig op één lijn te krijgen, en al zeker niet als Europa blijft focussen op one-size-fits-all policies. Wil je een echt goed werkende Europese Unie zal je ofwel moeten afslanken en de (Zuid- en) Oost-Europese dwarsliggers/zwakkelingen moeten buitengooien ofwel de mate van integratie sterk terugdringen. Of er voor zorgen dat de lidstaten quasi alle macht overhevelen naar het supranationaal niveau, maar dat is al helemaal een utopie. Maar zo blijven aanmodderen met de huidige groep waarvan de helft zoveel mogelijk stokken in de wielen probeert te steken, dat gaat nooit werken en werk je uw eigen uiteenvallen alleen maar in de hand.

Europa geraakt het nog niet eens over de afschaffing van de zomertijd 🙄. Gezamelijk de pandemie aanpakken en een vaccinstrategie uitstippelen dat is een brug te ver en te moeilijk.

Kan er mij iemand uitleggen wat de gedachtegang is om kinderen met een leeftijd van 5+ te gaan vaccineren tegen een virus waar ze over het algemeen weinig last van hebben met een vaccin dat niet of amper beschermt tegen overdracht?

Als het vaccin veilig is, is er toch geen probleem ? 12-25 jarigen zijn ook gevaccineerd en zij kwamen toch ook niet voor in de statistieken van overlijdens en IC opnames?

De laatste maand gemist?
Misschien moet je wat uit de anti-vax echokamers komen.

Het klopt dat je het virus nog kan doorgeven na vaccinatie. Daar schreven we in september al deze uitgebreide factcheck over. Maar de coronavaccins verkleinen die kans wel in vergelijking met niet-gevaccineerden, en dijken op die manier de pandemie in.

Elders heb ik op een latere datum nog dergelijke fact-checks gezien, eentje hier ook nog in deze thread gepost, waarbij men duidelijk aangeeft dat men zowat 50% minder besmettelijk is.

Edit: De andere factcheck begin deze maand :
‘Ook gevaccineerden kunnen het virus nog doorgeven’, klinkt het wel vaker in de discussie over de (on)zin van het Covid Safe Ticket. Maar de mate waarin een niet-gevaccineerde persoon besmettelijk is, blijft een stuk groter, ook bij de deltavariant.

Laatst bewerkt:
Misschien moet je wat uit de anti-vax echokamers komen.

Elders heb ik op een latere datum nog dergelijke fact-checks gezien, eentje hier ook nog in deze thread gepost, waarbij men duidelijk aangeeft dat men zowat 50% minder besmettelijk is.
Anti-vax? Echt? Ook de eerste keer dat iemand mij zo noemt.

Anti-vax? Echt? Ook de eerste keer dat iemand mij zo noemt.
Misschien vooral inhoudelijk reageren. En op hetgeen er staat. Ik zeg niet dat jij een anti-vaxer bent. Ik zeg dat dit enkel zo weelderig rondgaat binnen de anti-vax echokamers. Jij bent degene die mij verwijt "niet up to date" te zijn, zonder verdere vermelding of boe of bah. En dan is dit de reactie terwijl ik zelfs de moeite doe om twee artikels te posten waarin je stelling ontkracht wordt? Wel jammer.

Ik baseer mij voornamelijk op deze vrij recente studie uit the lancet.

Het is specifiek hierover dat de tweede link in mijn post gaat.

Ik ben hier ook al zo genoemd, heb mijn beide Moderna vaccins gehad van zodra ik kon.
Sommigen willen direct dat label op je plakken als je kritiek hebt op het huidige (wan)beleid.
Twee posts boven je staat de uitleg. Echt twee posts. Hij is geen antivaxer genoemd, dus jij bent niet "ook al zo genoemd".

bwah ik weet het toch allemaal niet meer zo,
in het begin een ongelofelijke vaccin believer geweest, ik wou liefst zo snel mogelijk mijn vaccin.

nu zie ik de "kleur code map", en wat zie ik, europa die het best aantal gevaccineerden ter wereld heeft,
staat helemaal rood en bloedrood?

ik begin meer en meer te denken dat die vaccins niet het gewenste effect hebben.
hoe verklaar je dit anders? een continent met het hoogst aantal gevaccineerden, die quasi helemaal in alarmfase terug is.

bwah ik weet het toch allemaal niet meer zo,
in het begin een ongelofelijke vaccin believer geweest, ik wou liefst zo snel mogelijk mijn vaccin.

nu zie ik de "kleur code map", en wat zie ik, europa die het best aantal gevaccineerden ter wereld heeft,
staat helemaal rood en bloedrood?

ik begin meer en meer te denken dat die vaccins niet het gewenste effect hebben.
hoe verklaar je dit anders? een continent met het hoogst aantal gevaccineerden, die quasi helemaal in alarmfase terug is.

deltavariant en geen enkele vaccin is 100%

deltavariant en geen enkele vaccin is 100%
Naarmate nieuwe mutaties komen zullen ook nieuwe vaccins moeten worden ontwikkeld. Dat heb je nu eenmaal met muterende virussen. Een griepvaccin garandeert ook geen totale bescherming tegen de griep. Het is goed mogelijk dat de Zuid-Afrikaanse variant de deltavariant zal vervangen.

allemaal goed en wel, dat de vaccins geen 100 % zijn en deltavariant,
maar de cijfers zijn gewoonweg nog slechter nu, dan voordat de vaccins werden gegeven.

die kleurcodes zijn gebaseerd op wat is het, minder dan 50 op 100.000 besmettingen, die verhouding is steeds hetzelfde gebleven, maar nu staat alles weer donker rood in europa, terwijl dit voor de vaccins nog veel meer geel en groen waren.

Terug
Bovenaan