Dan mag je opnieuw naar school:
(A: vaccinatie; B: Covid-infectie, C: Zwaardere symptomen)
A + B = C
is idem als
B + A = C
Kom man. Je komt hier niet, zoals er hier al een paar zijn gepasseerd, beweren dat vaccins/boosters helemaal niks doen (dat is ook fout, trouwens) maar jij komt hier eigenlijk zeggen dat een booster
negatief is in plaats van neutraal of positief. Da's nog een stapje verder en dat mag je dan wel bewijzen.
Dat heb je dan gebaseerd op je eigen grote onderzoek (je vriendengroep) en je weet voor die claim
geen enkel bewijs af te leveren behalve 'ik denk...' en een fact check die handelt over bijwerkingen van een vaccin (iets wat al lang geweten was, dat er bijwerkingen zijn na een vaccin, en dat die mogelijk iets zwaarder zijn na een recente infectie) en dus totaal niet relevant is. Dat je dan nog begint te goochelen met wat 'sommetjes' verandert niks aan het feit dat je weer pure bullshit aan het verspreiden bent.
Ik vind dat je eigenlijk nog blij mag zijn dat je zever blijft staan (gelukkig met een disclaimer die ze hier tegenwoordig boven flagrant foutieve rotzooi zetten) want dit is toch echt wel nog een stapje verder dan wat er hier maar al te vaak (foutief) wordt beweerd, namelijk dat vaccins nutteloos zijn. Kap er toch gewoon mee, je maakt jezelf echt belachelijk.
[Edit] En dan wat je er nog achter gooit: '
perfect kloppend in de wiskunde, maar omdat het dan niet in het straatje van de pro-vaxxers ligt dan gaat het niet op voor de wetenschap' maakt het nog lachwekkender. Ten eerste klopt het dus al niet wiskundig, en ten tweede zit je hier wiskunde te vergelijken met vaccinologie en de medische wereld, dat raakt kant noch wal. Je vergelijkt gewoon appelen met pompoenen.
Het gaat hier trouwens helemaal niet over '
in het straatje passen' of dat jij met je verlichte brein de mond gesnoerd wordt: je verkoopt gewoon onzin. Het feit dat je niet eens met zo een 'onderzoek' dat je beweringen 'staaft' kan afkomen dat op zo een of andere antivax fake news website staat zegt toch ook al genoeg over de belachelijkheid van je claims.
Hoe je zelfs maar kan denken dat jouw 'theorie' gebaseerd op een sample size van 1 vriendenkring serieus moet genomen worden is echt iets dat ik met alle wil van de wereld niet kan begrijpen. Je zit fout. Je verkoopt onzin. Dat zijn de feiten. Dat je dan keihard wordt tegengesproken en een beetje belachelijk wordt gemaakt (volgens jou) is niet omdat we hier allemaal in een complot zitten of omdat jij de enige bent die door de mist van misinformatie ziet; dat is omdat jij ongefilterde rotzooi verkoopt. Niet voor de eerste keer trouwens.
Dat jij je dan als een slachtoffer voelt is jouw zaak, maar zulke rotzooi moet wat mij betreft echt niet (meer) met fluwelen handschoentjes aangepakt worden. Jouw huis-, tuin- en keukenonderzoekjes en beweringen staan gewoon NIET op hetzelfde niveau als echte wetenschap en onderzoeken, dat is er ettelijke niveau's onder. DAT zijn de feiten. En jouw onzin past inderdaad niet in het straatje, nee. Niet omdat je 'tegen de hivemind ingaat' of weet ik veel wat, maar gewoon omdat je dikke, verzonnen zever verkoopt. En die willen serieuze mensen dus niet in hun straatje. Kom je met zo'n straffe claims (in dit geval dus dat boosters zelfs schadelijk zijn in plaats van 'gewoon' nutteloos zoals er hier nog zeggen) dan moet je maar met bewijzen komen.
En ja: alles wat nu vaststaat als 'feit' in de wetenschap was ooit onbewezen dus men moet niet zomaar ALLES voor waar aannemen, maar meestal beginnen die doorbraken wel met onderzoeken die op meer gebaseerd zijn dan op een vriendengroepje. Moest wat jij zegt kloppen hadden we daar al wel lang iets van gehoord gezien de hoeveelheid cases die je kan analyseren. Tenzij men dat natuurlijk zogezegd verzwijgt maar dan zijn we helemaal van het padje.
Nog snel een disclaimer: nee, ik heb niks tegen twijfelaars, (booster) weigeraars, mensen die kritisch zijn over het beleid, enzovoorts. Ik heb gewoon een vurige pesthekel aan die ongelofelijk irritante stroom aan complete misinformatie rondom COVID in het algemeen en vaccinaties in het bijzonder. En wat jij hier geregeld komt spuien valt wel degelijk onder misinformatie, ook al zal er af en toe wel eens een kern van waarheid in zitten. Ik ben trouwens ook behoorlijk opgelucht dat men eindelijk disclaimers zet boven aantoonbare onzinposts.