Ben zelf ook best een goede klant denk ik. Dat vermelden ze toch elke keer aan de lijn als ik bel. Ik boek al +10j bij hen voor alle tripjes en reizen die we doen. Maar voor het overboekte hotel konden ze ons niet helpen en konden ze enkel een tegemoetkoming geven van de helft van 1 overnachting (hun standaardprocedure waar ze niet van willen wijken). Maar we waren wel 2 overnachtingen kwijt en de hotels die nog plaats hadden waren 6x zo duur. Daar sta je dan na een lange dag rijden om 10u 's avonds. We zijn trouwens zonder schaamte 45 min in wacht gezet en dan heb ik uit miserie opgelegd. Nog een uur later kreeg ik een mail dat ze zelf geen alternatief konden vinden, dus dat we zelf op zoek moesten gaan. Ben blij dat we geen kinderen hebben, want sta zo maar eens 's nachts met je kinderen op straat in een vreemd land zonder slaapplek...
Het hotel was al een half jaar geboekt en als ik de recensies las, was het hotel al enkele maanden gasten in het zak aan het zetten. Dan ben je als boekingsplatform wel verantwoordelijk imo als je het hotel nog niet verwijderd hebt. Heb m'n geld van het overboekte hotel nog niet terug trouwens, heb ondertussen zonder overdrijven al +5u voor aan de lijn gehangen met booking over meerdere weken heen. Heb dan nu maar een chargeback gedaan via m'n credit card want was het beu.
Die ervaring heeft me ook doen beslissen om mee te doen met die massaclaim. Als die gewonnen wordt zal ik een aardig bedrag terugkrijgen voor al die boekingen over de jaren heen.
Is die chargeback bij u gelukt? Bij ons werd die geweigerd.
Intussen hier een update. We hadden de eigenaar na zijn chantage 4 dagen de tijd gegeven voor de terugbetaling (en we zouden dan geen review zetten). Geen terugbetaling ontvangen. We hebben dan een negatieve review op Booking en Tripadvisor geplaatst, inclusief foto's. Op Booking ging zijn score plots van 9,5 naar 6,8. Was de man echt niet happy mee. Begon die mij plots berichten te sturen datk mij moest schamen. Uiteraard volledig genegeerd en het ganse gesprek, incl de chantage, naar Booking en het ECC gestuurd. Momenteel in onderzoek.
Meanwhile was ik 2 weken geleden tussen de video's op Facebook aan het scrollen. Kom ik een video/teaser van een reportage tegen van een belgische italiaan die woningen in Italie opkoopt en verkoopt. Zijn handlanger kwam ook in beeld...en het bleek onze hotelreceptionist te zijn. Ik bekeek de comments...20 vd 50 comments waren zaken als: afzetter, moet mensen nog keiveel geld, hoerenloper, fraudeur,...
Random 2 mensen gecontacteerd die negatief waren over hem. Gevraagd waarom ze dit hadden gepost.
Blijkbaar zou onze Italiaan nogal wat slachtoffers hebben gemaakt: werknemers niet uitbetalen, klanten int zak zetten (en zelfde modus operandi met terugbetaling bij een goeie review), woningen verkopen die onbewoonbaar zijn, niet de juiste vergunningen hebben,...
Het hotel waar we verbleven, blijkt ook deels gebouwd te zijn geweest met foute vergunningen/geen vergunning. 1 slechtoffer moet nog 2,5 miljoen euro van hem krijgen.
En blijkbaar gaan de slachtoffers zo ver, dat ze diene gast opzoeken en wagens van hem in brand steken.
Intussen heb ik zn volledige naam. Hij is actief in Belgie, Frankrijk en Italië waarbij hij daar mensen int zak zet.
We twijfelen nu om klacht in te dienen bij de politie voor die chantage. Twijfelen alleen of onze case "erg genoeg" is. Het is puur principieel en om aan karaktersetting te doen, mocht het ooit in andere cases tot een rechtzaak komen.
We zien trouwens dat hij met zijn naam gewoon een review plaatst op zn eigen accomodatie op Booking. En heel toevallig geven 4 Italiaanse accounts na onze review plots allemaal 10/10