Veldritseizoen 2022-2023

Als hij in het komende halfjaar (voor de zomer dus) in beroep zijn straf verminderd ziet tot 1 jaar dan kan hij volgend seizoen wel nog gewoon terug crossen, dit seizoen is (kort door de bocht) toch quasi voorbij.

Maar als hij ook volgend seizoen nog volledig moet missen dan is dat gewoon fin de carriere volgens mij. Aerts kwam de voorbije 2 seizoenen eigenlijk al tekort om met Iserbyt te strijden, vorig jaar moest hij zelfs vaak knokken voor een top 5 plaats als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Reken daar dan nog bij dat Vanthourenhout dit jaar volgens mij nog een serieuze stap gezet heeft, Sweeck plots terug boven water gekomen is (al was zijn piek redelijk kort) en zelfs van der Haar terug een niveau haalt dat hij jaren niet gehaald heeft. Dan vraag ik mij maar af of zo'n Aerts die sowieso een mentale knak heeft gehad daar nog terug zijn draai tussen gaat vinden. Hoe vaak komen renners sterker terug uit dopingschorsingen? En net dat gaat nodig zijn om nog iets van die carriere te maken... zonde eigenlijk, voor de enige 'echte veldrijder' die af en toe toch de grote 2 eens écht het vuur aan de schenen kon leggen.

Schande ook dat het 10 maand duurt voor er een uitspraak is in zo'n zaak EN als het klopt wat ik hier lees dat de UCI akkoord gaat dat het over een onbewuste inname gaat is het ook een schande dat hier een schorsing van 2 jaar voor geld. Een Ricco die destijds met 100% zekerheid de boel belazerde en zelfs weinig moeite deed dat te ontkrachten werd ook maar 2 jaar geschorst. Hoe is dit dan een gebalanceerde beslissing? :unsure:
En hoezo is er ook sprake van 16 februari 2024??? De positieve test is van 19 januari 2022...

PS: ik spreek mij niet uit over de grond van de zaak. Ook ik vind de timing van die positieve test uiterst 'toevallig', net in aanloop naar die unieke kans om het WK te winnen. Maar
Hij zou 2 jaar niet mogen crossen, zijn laatste cross was 13/02/22+ 2jaar is dus half februari 2024.

De lengte van straffen uit het verleden kan je niet vergelijken, toen waren de mogelijke straffen gewoon korter. Merckx was na zijn positieve test in de Giro 1 maand geschorst en die straf is zelfs ingekort omdat hij een smetteloze reputatie had en zo de tour zou kunnen rijden in 69.

Moest er een klacht ingediend worden bij de fabrikant zou het snel uitgeklaard zijn. Zeker als het om een echte geneesmiddelenfabrikant gaat.
Echter wordt dit nooit gedaan. Zelfs als ze 2 jaar inkomen verliezen blijkt dat bizar genoeg niet meer belangrijk te zijn.
Begin maar eens een proces tegen een speler in een sector waar een miljard een snoepercent is.
Daar is gewoon geen beginnen aan.

Heel het verhaal is gewoon bizar at least.
Ik denk dat we bij deze ook het einde van de renner Toon Aerts hebben gezien.

Jammer voor hem. Maar het verhaaltje dat hij van niets weet geloof ik toch niet helemaal.

Toen hij telefoon kreeg heeft hij direct zijn vuilnisbak omgekeerd, en alles verzameld in een grote bak. Daardoor kon hij 4maanden ver zijn haarstalen bewijzen.
Ken jij iemand die zijn afgeknipt haar 4 maanden spaart? Vuilnis geef je toch mee met de vuilkar?

Nys dat zijn handen er zo snel van aftrok… Vanthourenhout gaf aan negatieve zaken gehoord te hebben…
Ik weet het niet.
Vanthourenhout met zijn mond houden, zéker als het van horen zeggen is. En zelfs als hij wél meer weet moet hij zwijgen in de media en moet hij die zaken aangeven bij de bevoegde authoriteiten.

En Nys die zijn handen er van af trok vind ik betrekkelijk. Aerts & Trek zijn pas in september uit elkaar gegaan... toen was de bal al ruim een half jaar aan het rollen. Uiteindelijk is dat contract pas afgebroken in de week voor de eerste cross van het seizoen... dat vind ik gewoon goed bestuur van Nys. Anders krijg je een héél seizoen gezeik van de media die bij elke cross aan Nys gaan vragen "én? EN? Wete al iets???". Nu kunnen van der Haar en Nys junior hun seizoen in alle sereniteit afwerken in plaats van constant het zwaard van damocles boven hun hoofd (of toch dat van de ploeg) te hebben.

Begin maar eens een proces tegen een speler in een sector waar een miljard een snoepercent is.
Daar is gewoon geen beginnen aan.

Heel het verhaal is gewoon bizar at least.
Ik denk dat we bij deze ook het einde van de renner Toon Aerts hebben gezien.
Omdat het bewijs flinterdun is. Moest je een ongeopend pot poeder boven toveren van Pfizer zou het al niet meer zo onmogelijk zijn.
Als er straks anabolen in uw fristi zitten gaat de fod volksgezondheid er ook niet mee kunnen lachen.
Het probleem zit hem vooral in de niet gereguleerde supplementen markt en het koord waarop die atleten zich balanceren.

Omdat het bewijs flinterdun is. Moest je een ongeopend pot poeder boven toveren van Pfizer zou het al niet meer zo onmogelijk zijn.
Als er straks anabolen in uw fristi zitten gaat de fod volksgezondheid er ook niet mee kunnen lachen.
Het probleem zit hem vooral in de niet gereguleerde supplementen markt en het koord waarop die atleten zich balanceren.
Dat toch niet alleen.

De fenomenen van renners die echt bewust bloeddoping nemen en gewoon paardemiddelen inspuiten en gewoon weten dat ze verschillende grenzen overschrijden lijken me voor het grootste deel wel verleden tijd.
Maar we moeten ook niet naïef zijn en denken dat renners gewoon een frangipane en een Cecemel drinken na een zware koers. Als je dat doet ga je niet ver raken, nee er worden grenzen opgezocht en er de kunst is om net op die grens te rijden.

Een goeie ploegdokter is niet eentje die snel een verkoudheid kan herkennen, maar eentje die inventief is qua voorschriften en toedienen van de juiste en legale (of legale dosis) stoffen die optimaal werken.
In het lopen is “lopen op een dafalgan” een bekende uitspraak, en lopen op een dafalgan dat marcheert heel goed.

Waarom juist? Asking for a friend :unsure:
Het bevat paracetamol wat pijnstillend is.
Dus pijn allerlei wordt gematigd of soms zelf geneutraliseerd. Je hebt ook de variant met codeinefosfaat wat in morfine wordt omgezet, sterk pijnstillend maar je wordt er ook wel suf van en verliest ook een stuk concentratie.

Wat ook vaak gebruikt wordt is ibuprofen omdat dit ontstekingsremmend is. In Amerikaanse marathons zou de helft van de deelnemers dit nemen, en het ook normaal vinden.
Ze geven zelfs aan geen marathon te kunnen lopen zonder. Maar ook hier in België en Europa is lopen met pijnstilling en ontstekingsremmers gewoon vrij “normaal”.

Maar dat is onmogelijk natuurlijk! Matje wordt niet geklopt. Als hij niet wint, ligt dat aan een dipje, pijnlijke rug of knie, probleem met zijn shifters, klikpedaal enz. Hij kan eigenlijk niet op waarde geklopt worden aldus sommige van de VDP fans.
Inderdaad, is mij ook al opgevallen. Als Vdp niet wint komen de excuses er altijd volop aan zoals je zegt.. Ipv gisteren bv. te zeggen "ik had de benen niet" in het interview achteraf zou hij beter eerlijk toegeven dat Van Aert gewoonweg beter was en hij stikkapot zat. Is niets mis mee.

Hij zegt toch zoals het is nl hij had de benen niet om te winnen maw de andere was beter.

Wel vermoeiend die zoektocht naar spijkers op laag water.

Laat ons aub genieten van de prachtige crossen die we krijgen en niet weer het Vdp-Van Aert gedoe 🙁

Hij zegt toch zoals het is nl hij had de benen niet om te winnen maw de andere was beter.

Wel vermoeiend die zoektocht naar spijkers op laag water.

Laat ons aub genieten van de prachtige crossen die we krijgen en niet weer het Vdp-Van Aert gedoe 🙁
Ja volledig akkoord.
Vdp iets te weinig gedoseerd en zich wat opgeblazen denk ik.

VA had duidelijk een mindere dag.. dat zijn de objectieve feiten. Wat niet wil zeggen dat hij anders zou gewonnen hebben. Verdiende winnaar

Ik alvast wel overduidelijk gezien .. iets minder dan in Mol en dan betaal je dat cash op dit parcours. Was vrij vroeg al te zien bij WVA..

Euhm toch niet beste man.. Wout heeft dat nl. zelf gezegd in het interview achteraf.. dat hij mindere benen had.. niet ik. Ik ben enkel de boodschapper. Duidelijke nuance

Inderdaad, is mij ook al opgevallen. Als Vdp niet wint komen de excuses er altijd volop aan zoals je zegt.. Ipv gisteren bv. te zeggen "ik had de benen niet" in het interview achteraf zou hij beter eerlijk toegeven dat Van Aert gewoonweg beter was en hij stikkapot zat. Is niets mis mee.
1) Had je nu gezien dat VA een mindere dag had in Gavere, was het omdat hem het heeft gezegd op tv dat hem een mindere dag had of minder benen dan gehoopt of heeft hem dat tegen u gezegd en ben jij nu ineens zijn persverantwoordelijke?

2) Waarom mag enkel VA zeggen dat hem mindere benen heeft als hem niet wint en mag MvdP dat niet zeggen?

Laatst bewerkt:
Dat toch niet alleen.

De fenomenen van renners die echt bewust bloeddoping nemen en gewoon paardemiddelen inspuiten en gewoon weten dat ze verschillende grenzen overschrijden lijken me voor het grootste deel wel verleden tijd.
Maar we moeten ook niet naïef zijn en denken dat renners gewoon een frangipane en een Cecemel drinken na een zware koers. Als je dat doet ga je niet ver raken, nee er worden grenzen opgezocht en er de kunst is om net op die grens te rijden.

Een goeie ploegdokter is niet eentje die snel een verkoudheid kan herkennen, maar eentje die inventief is qua voorschriften en toedienen van de juiste en legale (of legale dosis) stoffen die optimaal werken.
In het lopen is “lopen op een dafalgan” een bekende uitspraak, en lopen op een dafalgan dat marcheert heel goed.
Mee eens. Waarom wordt anno 2022 nog iemand gepakt?

1) Had je nu gezien dat VA een mindere dag had in Gavere, was het omdat hem het heeft gezegd op tv dat hem een mindere dag had of minder benen dan gehoopt of heeft hem dat tegen u gezegd en ben jij nu ineens zijn persverantwoordelijke?

2) Waarom mag enkel VA zeggen dat hem mindere benen heeft als hem niet wint (want anders wint hem blijkbaar altijd) en mag MvdP dat niet zeggen?
Ivm puntje 1) Ik denk dat Kimme1975 eerst mijn post gelezen heeft. Ik had al meteen na de wedstrijd toen het interview van VA nog niet gepubliceerd was, hier al reeds gepost dat ik de indruk had dat hij een 'mindere' dag had. Ik heb de wedstrijd namelijk live bekeken.

En daarna reageerde hij op mijn bewering, door dit te staven met het ondertussen gepubliceerde interview waarop VA zei dat hij inderdaad mindere benen had.

Laatst bewerkt:
Aiaiai, Wout heeft zijn hoofd in het wespennest gestoken.
Wordt door het woke leger al als opvolger gezien van Filip De Winter 😅.

Als voorbeeld haalt Van Aert de zwartepietendiscussie aan. “Ik heb dat vroeger nooit geassocieerd met onderdrukking van wie dan ook. Het stoort mij geweldig dat dat er tegenwoordig allemaal bijgesleurd wordt”, aldus Wout van Aert.

Waarom juist? Asking for a friend :unsure:

Het bevat paracetamol wat pijnstillend is.
Dus pijn allerlei wordt gematigd of soms zelf geneutraliseerd. Je hebt ook de variant met codeinefosfaat wat in morfine wordt omgezet, sterk pijnstillend maar je wordt er ook wel suf van en verliest ook een stuk concentratie.

Wat ook vaak gebruikt wordt is ibuprofen omdat dit ontstekingsremmend is. In Amerikaanse marathons zou de helft van de deelnemers dit nemen, en het ook normaal vinden.
Ze geven zelfs aan geen marathon te kunnen lopen zonder. Maar ook hier in België en Europa is lopen met pijnstilling en ontstekingsremmers gewoon vrij “normaal”.
Is één keertje gehad dat ik hoofdpijn had een paracetamol (1g) had genomen, halfuurtje later OK dus gaan trainen (krachttraining) en ik kan zeggen dat dat ook daar helpt. Dus voor lopen, wielrennen, ... zal dat ook sowieso wel iets doen, je voelt minder pijn, waardoor je harder in 't rood kan gaan.

Het lijkt mij wel logisch dat je moet oppassen voor blessures, aangezien je de pijn niet of te laat gaat voelen.

Disclaimer: ik raad trouwens niemand aan om dat te doen, ik heb het zelf daarna ook nooit meer gedaan.

Het spel zit alweer op de wagen…

Afwachten of dit vol te houden valt. Moet wel zeer frustrerend zijn voor de mannen van de tweede rij wetende dat je na 2minuten al 20s achterstand hebt.

Terug
Bovenaan