Veldritseizoen 2022-2023

Pidcock wil ik nog accepteren die heeft zijn leeftijd zeker nog mee maar waarom Van Aert, in het veld, sterker zou zijn dan ervoor, ik zie het toch echt niet ik zie eerlijk waar vooral een VDP die, met wat zin voor overdrijving, met zichzelf in de knoop ligt.

Dat gaat jaren terug he ondertussen dat VDP iedereen op zijn minst 80 procent van de tijd belachelijk maakte, die moest 1 keer versnellen en t was van dat. Heeft Van Aert dat ineens weggewerkt? Terwijl ook voor hem het veldrijden bijzaak is? T zou me verbazen.

En waarin zie je dat dan een Wout die véél beter is dan vroeger en een Mathieu die niet minder is dan vroeger?

Ik zie vandaag een Mathieu die er echt fysiek doorzakt, eentje die op een parcours op zijn maat geen voorsprong kan houden die op stukken bergop niet doortrekt die zelfs in de bochten t verschil niet maakt. Bijna een schim van zichzelf, met wat overdrijving dat laatste. Maar ik ben benieuwd leg de laatste vijf edities Diegem naast elkaar en je gaat op alle vlakken een andere Mathieu zien vandaag, ben ik rotsvast van overtuigd.
Het is moeilijk om te vergelijken omdat het gewoon 5 jaar geleden is dat beiden met gelijke wapens streden :
* Vorig jaar lag Mathieu in de lappenmand.
* Winter 20/21 was raar door héél laat wegseizoen. En een Van Aert die daar in topvorm was van begin augustus tot half oktober. en dan véél te snel terug het veld in dook.
* Winter 19/20 was Wout nog in herstel van ongeval in de Tour.
* Winter 18/19 stond Wout niet scherp door rechtzaak rond contractbreuk.

Maar het staat als een paal boven water dat de Van Aert van vandaag gewoon de vloer aan veegt met de Van Aert van 17/18. Ik hoop dat we daar niet over hoeven te discussiëren.

Het is moeilijk om te vergelijken omdat het gewoon 5 jaar geleden is dat beiden met gelijke wapens streden :
* Vorig jaar lag Mathieu in de lappenmand.
* Winter 20/21 was raar door héél laat wegseizoen. En een Van Aert die daar in topvorm was van begin augustus tot half oktober. en dan véél te snel terug het veld in dook.
* Winter 19/20 was Wout nog in herstel van ongeval in de Tour.
* Winter 18/19 stond Wout niet scherp door rechtzaak rond contractbreuk.

Maar het staat als een paal boven water dat de Van Aert van vandaag gewoon de vloer aan veegt met de Van Aert van 17/18. Ik hoop dat we daar niet over hoeven te discussiëren.
Dit dus. Dat wou ik ook ongeveer zeggen.

En daar wil ik gerust nog aan toevoegen dat hij volgens mij nu ook veel betere trainings- en voedingsschema heeft bij Jumbo-Visma.

Van Aert werd bv. enkele jaren terug geklopt door Aerts op het BK. Dat zie ik nu echt niet meer gebeuren behoudens pech. Hij rijdt de rest ook gewoon mee op minuten.

Wat een epische cross gisterenavond! Heerlijk van genoten.
MVDP zakt erdoor, maar dat is (volgens mij) door een reden die we niet hebben gezien met TV: Hij knalde op één stuk de achterstand op Wout goed met een heel straffe versnelling (want je ziet dat Pidcock ineens een stuk achter ligt).
MVDP heeft deze versnelling jammer genoeg moeten bekopen.
Maar dit zijn van die versnellingen die enkel MVDP heeft. Op één stukje +- 10 s dichtknallen.

Wout breekt gewoon niet. Want een wilskracht, ongelofelijk.. Toch wel een verschil met MVDP. Allé, zo lijkt het toch.

Er is een jaar extra schorsing bijgekomen vanwege z'n kapsel. :unsure:

e46a6356-8759-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg

On a more serious note, het is vooral jammer dat hij de beslissing genomen heeft om zichzelf te doperen. Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten.

On a more serious note, het is vooral jammer dat hij de beslissing genomen heeft om zichzelf te doperen. Wie zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten.
Hoe weet jij dat hij effectief zelf die beslissingen heeft genomen ?
Je kan je ook per ongeluk doperen (onbewust) door vervuilde supplementen.
Net zoals Betsema en keisse die het wel hebben kunnen bewijzen.

Dat er iets van schorsing komt om een onbewuste doperen , kan ik nog inkomen.
Maar 2 jaar bovenop zijn 10 maanden dat hij al langs de kant staat is gewoon te zwaar...
Bijna altijd is dit met terugwerkende kracht...

Maar 2 jaar bovenop zijn 10 maanden dat hij al langs de kant staat is gewoon te zwaar...
Lijkt me 2 jaar vanaf 10 maanden terug te rekenen te zijn.

Fair enough daar had ik inderdaad niet bij stil gestaan. Echter lijkt dat vaak allemaal veel te ver gezocht en ongeloofwaardig, ik zie niet hoe een medicament voor kanker patiënten zo maar per ongeluk in een supplement terecht komt.

Er is een jaar extra schorsing bijgekomen vanwege z'n kapsel. :unsure:

e46a6356-8759-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Is daar eigenlijk een reden voor da die zijne bol nie meer laat knippen?

Wat ik wel raar vind : hij vertelt dat de uci het eens is dat hij het niet moedwillig innam? Hoe raar dan dat hij geschorst wordt?

Fair enough daar had ik inderdaad niet bij stil gestaan. Echter lijkt dat vaak allemaal veel te ver gezocht en ongeloofwaardig, ik zie niet hoe een medicament voor kanker patiënten zo maar per ongeluk in een supplement terecht komt.

Die producten worden vaak gemaakt door producenten van geneesmiddelen en vaak hebben die een reeks supplementen die ze ook verkopen.
Als er bij wijze van spreke iemand de tafel niet goed afkuist , kan je supplement al vervuild zijn.

Normaal is er daar wel strenge controle op, maar je kan altijd de pech hebben.
Betsema heeft het kunnen bewijzen,... aerts jammer genoeg niet.

Wat ik wel raar vind : hij vertelt dat de uci het eens is dat hij het niet moedwillig innam? Hoe raar dan dat hij geschorst wordt?
Kunnen bewijzen
Er was een tennister die op hetzelfde is betrapt geweest, maar het binnenkreeg omdat haar moeder borstkanker had.
Zij is maar 2 maanden geschorst geweest.

Als hij in het komende halfjaar (voor de zomer dus) in beroep zijn straf verminderd ziet tot 1 jaar dan kan hij volgend seizoen wel nog gewoon terug crossen, dit seizoen is (kort door de bocht) toch quasi voorbij.

Maar als hij ook volgend seizoen nog volledig moet missen dan is dat gewoon fin de carriere volgens mij. Aerts kwam de voorbije 2 seizoenen eigenlijk al tekort om met Iserbyt te strijden, vorig jaar moest hij zelfs vaak knokken voor een top 5 plaats als mijn geheugen mij niet in de steek laat. Reken daar dan nog bij dat Vanthourenhout dit jaar volgens mij nog een serieuze stap gezet heeft, Sweeck plots terug boven water gekomen is (al was zijn piek redelijk kort) en zelfs van der Haar terug een niveau haalt dat hij jaren niet gehaald heeft. Dan vraag ik mij maar af of zo'n Aerts die sowieso een mentale knak heeft gehad daar nog terug zijn draai tussen gaat vinden. Hoe vaak komen renners sterker terug uit dopingschorsingen? En net dat gaat nodig zijn om nog iets van die carriere te maken... zonde eigenlijk, voor de enige 'echte veldrijder' die af en toe toch de grote 2 eens écht het vuur aan de schenen kon leggen.

Schande ook dat het 10 maand duurt voor er een uitspraak is in zo'n zaak EN als het klopt wat ik hier lees dat de UCI akkoord gaat dat het over een onbewuste inname gaat is het ook een schande dat hier een schorsing van 2 jaar voor geld. Een Ricco die destijds met 100% zekerheid de boel belazerde en zelfs weinig moeite deed dat te ontkrachten werd ook maar 2 jaar geschorst. Hoe is dit dan een gebalanceerde beslissing? :unsure:
En hoezo is er ook sprake van 16 februari 2024??? De positieve test is van 19 januari 2022...

PS: ik spreek mij niet uit over de grond van de zaak. Ook ik vind de timing van die positieve test uiterst 'toevallig', net in aanloop naar die unieke kans om het WK te winnen. Maar

Die producten worden vaak gemaakt door producenten van geneesmiddelen en vaak hebben die een reeks supplementen die ze ook verkopen.
Als er bij wijze van spreke iemand de tafel niet goed afkuist , kan je supplement al vervuild zijn.

Normaal is er daar wel strenge controle op, maar je kan altijd de pech hebben.
Betsema heeft het kunnen bewijzen,... aerts jammer genoeg niet.

Tgoh ik heb wel wat ervaring in die sector en dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk hoor. Dat het dan nog eens prestatie bevorderend blijkt te zijn en in het lichaam van een profrenner terecht komt al helemaal.

Bij Betsema waren het zelf gemaakte supplementen door een apotheker, wat het eigenlijk nog veel moeilijker maakt om te bewijzen of dat effectief onbewust vervuilde supplementen waren.

Nu ik ken geen details van beide zaken dus heeft het niet veel zin om veronderstellingen te doen maar ik ben sceptisch.

Jammer voor hem. Maar het verhaaltje dat hij van niets weet geloof ik toch niet helemaal.

Toen hij telefoon kreeg heeft hij direct zijn vuilnisbak omgekeerd, en alles verzameld in een grote bak. Daardoor kon hij 4maanden ver zijn haarstalen bewijzen.
Ken jij iemand die zijn afgeknipt haar 4 maanden spaart? Vuilnis geef je toch mee met de vuilkar?

Nys dat zijn handen er zo snel van aftrok… Vanthourenhout gaf aan negatieve zaken gehoord te hebben…
Ik weet het niet.

Tgoh ik heb wel wat ervaring in die sector en dat lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk hoor. Dat het dan nog eens prestatie bevorderend blijkt te zijn en in het lichaam van een profrenner terecht komt al helemaal.

Bij Betsema waren het zelf gemaakte supplementen door een apotheker, wat het eigenlijk nog veel moeilijker maakt om te bewijzen of dat effectief onbewust vervuilde supplementen waren.

Nu ik ken geen details van beide zaken dus heeft het niet veel zin om veronderstellingen te doen maar ik ben sceptisch.
Moest er een klacht ingediend worden bij de fabrikant zou het snel uitgeklaard zijn. Zeker als het om een echte geneesmiddelenfabrikant gaat.
Echter wordt dit nooit gedaan. Zelfs als ze 2 jaar inkomen verliezen blijkt dat bizar genoeg niet meer belangrijk te zijn.

Terug
Bovenaan