Veldritseizoen 2022-2023

Dat Pidcock misschien iets te hoog ingeschat wordt daar kan ik in volgen.
Maar de “echte crossers” rijden dit jaar wel waanzinnig sterk. We moeten daar ook gewoon eerlijk in durven zijn.
Een Sweeck, Van Der Haar en Vanthourenhout rijden gewoon echt goed.

Pidcock staat er wel degelijk boven, maar zijn basissnelheid is nog niet zoals de andere 2 kanjers door zijn jonge leeftijd.
Ze zijn alle 3 nog volop aan het werken aan hun topconditie gedurende de voorjaarsklassiekers, met nog een piekmomentje tijdens het WK…
Maar Pidcock zijn basis is nog iets kleiner en heeft nog een stuk minder power in zijn niet-topperiode. Hij heeft dus na elk verlof iets meer werk voor de boeg om terug top te zijn. Komt wel met ouder worden… En wat kan die jongen pieken als de beste?

Man man na 5minuten zit het spel al op de wagen.
Na 10minuten komt men er al niet meer aan te pas…

Naar wat zijn we in hemelsnaam aan het kijken :p
Wout trouwens maar een wieltjeszuiger, doet geen enkele kopbeurt :unsure:
Wieltjeszuiger? :thinking: .. Duidelijk een Vdp-bril op.. Ze lossen mekaar mooi af ongeveer elke halve ronde. Mooie cross gezien waarin de foutjes doorslaggevend waren voor winst/verlies. Morgen kan het zomaar weer andersom zijn.

Laatst bewerkt:
Is dat eigenlijk een probleem voor mannen die een grote ronde gereden hebben?
Ik zou denken van niet. Het hangt van uwe (grote) motor af en uw recupvermogen he.
Maar zoals Lars zei: Ik heb nog nooit 3 dagen volle bak gereden in mijn leven, mijn benen zijn dood.

Bij VDP en VA ligt de grens waarschijnlijk wel hoger, maar ze gaan natuurlijk vroeg of laat wel enkele dagen moeten recuperen hé ;)

Het mag idd duidelijk zijn dat VDP echt niet op niveau is zoals anders in het veld, jammer maar het is niet anders. Cross in Val Di Sole was ook on-Mathieus he, hij kreeg daar, met alle respect, Bastaens niet losgereden, ... .
als je nu nog niet ziet dat Mathieu niet dezelfde is van de vorige jaren in het veld dan houdt het op, in "zijn" Diegem.

Beseffen we wel hoe uniek dit is. Ritwinnaar mont-Ventoux, groene trui, sprinter, tijdritwinnaar,…. Vooraan in het veld.

Dat is geleden van?

Of de andere twee zijn op hoger niveau?
rest zit echt niet veel verder dan vorige jaren.

Of iedereen is natuurlijk op hoger niveau en VDP is als enige blijven hangen als je dat wil geloven kan het ook.

Edit: Aaah den beste van den hoop kan nen unsure geven :niceone: .

Maar dat is onmogelijk natuurlijk! Matje wordt niet geklopt. Als hij niet wint, ligt dat aan een dipje, pijnlijke rug of knie, probleem met zijn shifters, klikpedaal enz. Hij kan eigenlijk niet op waarde geklopt worden aldus sommige van de VDP fans.
definitief block dan maar nu, het is of simpelweg een compleet gebrek aan intelligentie of een zeldzaam doorgedreven troll account, k heb het er iig definitief mee gehad.

Terug
Bovenaan