Veldritseizoen 2022-2023

Van Aert had bijlange geen slechte dag.
Vanaf minuut 1 was het gewoon volop cross op een lastig parcours. En dan tref je hier een MVDP met een grote moraal en benen die in orde zijn en dan krijg je dit.
Is geen schande want in het lopen was WVA gewoon de beste man in cross.

Zalige cross gewoon!
Het was dan toch iets minder dan de vorige keer dan ;)

Maar ja VDP en VA zijn zo aan elkaar gewaagd, dat een half procentje minder al voldoende is, om van de andere te verliezen.
Dat zei VA ook achteraf tijdens het interview: "Ik maakte wat te veel foutjes en ik had niet mijn (aller)beste benen".

Laatst bewerkt:
Van Aert had bijlange geen slechte dag.
Vanaf minuut 1 was het gewoon volop cross op een lastig parcours. En dan tref je hier een MVDP met een grote moraal en benen die in orde zijn en dan krijg je dit.
Is geen schande want in het lopen was WVA gewoon de beste man in cross.

Zalige cross gewoon!
VA had duidelijk een mindere dag.. dat zijn de objectieve feiten. Wat niet wil zeggen dat hij anders zou gewonnen hebben. Verdiende winnaar

VA had duidelijk een mindere dag.. dat zijn de objectieve feiten. Wat niet wil zeggen dat hij anders zou gewonnen hebben. Verdiende winnaar
Ik heb alvast geen mindere Van Aert gezien, of toch niet overduidelijk.
Hij komt gewoon nog een paar keer goed terug en wordt ook niet heel ver uit de wielen gereden. Hij pakte minder risico bij de afdaling, maar elke loopstrook won hij tijd.
Rijdt nog altijd Pidcock ook op een halve minuut en de overiger crossers op minuten.

Op vlak van foutjes denk ik ook dat Mathieu er meer maakte. Het is toch een paar keer vrij close geweest.

Volgens mij was WVA technisch minder waardoor hij tijd verloor op enkele stukken die hij dan ergens anders moest goedmaken.
En dan ga je over je limiet, was op een gegeven moment heel duidelijk bij wout.

Matthieu is weggereden opt einde op een heel steil stuk. Mvdp vloog daar en wout moest zigzaggen om boven te geraken.

Mathieu was gisteren nét dat tikkeltje meer gebrand op een overwinning.
Wout was volgens mij van vooraf aan al van het idee een constant tempo te rijden op dit moordend parcours, en had waarschijnlijk niet gedacht dat Mathieu er vanaf de start een lel op ging geven. Maar toch oneindig veel respect hoe hij gevochten heeft om het verschil beperkt te houden.
Ze zaten er er allemaal volledig door op het einde... Gisterenavond had Pidcock waarschijnlijk ook deugd van het losfietsen op Zwift, want hoe moeten hun benen 's avonds wel niet aanvoelen.

Man man na 5minuten zit het spel al op de wagen.
Na 10minuten komt men er al niet meer aan te pas…

Naar wat zijn we in hemelsnaam aan het kijken :P
Wout trouwens maar een wieltjeszuiger, doet geen enkele kopbeurt :unsure:

Man man na 5minuten zit het spel al op de wagen.
Na 10minuten komt men er al niet meer aan te pas…

Naar wat zijn we in hemelsnaam aan het kijken :p
Wout trouwens maar een wieltjeszuiger, doet geen enkele kopbeurt :unsure:
Wieltjeszuiger?
Als ze allebei aan 90% rijden wordt het nog een eenzaam duel.
Waarom zou Wout moeten overnemen, als Mathieu beslist om aan 95% te rijden?
Wout is slimmer en probeert zo weinig mogelijk in het rood te gaan, zodat hij verder kan trainen met het voorjaar/zomer in zicht. Moest ik Mathieu zijn zou ik ook wat spaarzamer zijn met mijn krachten, in het groter belang…

Kijk eigenlijk nog zelden veldrijden (vaak alleen maar het WK), maar vandaag toch de goede keuze gemaakt om nog eens te kijken :)

Heerlijke strijd toch wel :)
Kleine anti-climax in de laatste rechte lijn, maar het kan natuurlijk niet altijd een mm-sprint zijn

Wieltjeszuiger?
Als ze allebei aan 90% rijden wordt het nog een eenzaam duel.
Waarom zou Wout moeten overnemen, als Mathieu beslist om aan 95% te rijden?
Wout is slimmer en probeert zo weinig mogelijk in het rood te gaan, zodat hij verder kan trainen met het voorjaar/zomer in zicht. Moest ik Mathieu zijn zou ik ook wat spaarzamer zijn met mijn krachten, in het groter belang…
Wel uw voeten opheffen als de ironie voorbij komt eh ;)

Jammer dat de sprint niet vol gereden is geweest. Maar ik denk dat de uitslag niet anders was geweest.
Zalige cross gezien, lekker snel parcours is ook wel eens tof.

Wel uw voeten opheffen als de ironie voorbij komt eh ;)

Jammer dat de sprint niet vol gereden is geweest. Maar ik denk dat de uitslag niet anders was geweest.
Zalige cross gezien, lekker snel parcours is ook wel eens tof.
Klopt, het was weeral een mooie cross. Met een kleine anti climax op het einde… ohja MVDP leek niet erg ontgoocheld, waardoor ik ook denk dat de uitslag hetzelfde ging zijn.
Op naar de volgende cross! Dat terug op Mathieu zijn lijf geschreven is.

Beiden waren vandaag even goed, maar VA heeft iets minder foutjes gemaakt dan VDP, en daardoor was hij in de sprint nog net iets frisser (leek mij)

Er zat in de sprint precies niets meer op bij VDP (Ik kan mis zijn, maar dat gevoel had ik toch wel). Ik denk inderdaad dat had hij vol kunnen doorsprinten dat hij nog niet over VA geraakt zou zijn.

Meer van deze strijd tussen die twee :)

Vandaag was het wel weer duidelijk dat we niet moeten spreken van de grote 3. Het is echt wel de grote 2.
Pidcock is doordat hij anders kan pieken dan de "echte" crossers misschien wel de betere van de rest, maar daar is het verschil zo groot niet.

Terug
Bovenaan