Veldritseizoen 2022-2023

Jammer voor Wout... hij kon het wel snel relativeren gelukkig.
Zolang dit scenario zich maar niet voltrekt op het WK 🙈

Een fout maken onder druk van iemand anders is nog wel iets anders dan een platte band.
Je kan ook gewoon platrijden door een fout natuurlijk.
Ik laat in het midden wat het was maar goed ook lekrijden hoort erbij.

Is Heusden-Zolder schiet MVDP uit zijn pedaal, ook materiaal dat het laat afweten, dat hoort er gewoon bij.

Het is jammer dat het zo moet beslist worden, het liefste man tegen man en uw tegenstander overklassen. Maar goed hij heeft het ook niet gestolen eh.

WVA had geluk dat MVDP in Loenhout een foutje maakt eh.
Want anders had hij daar ook niet gewonnen. Dat is nu eenmaal cross.
En VDP had geluk dat VA een fout maakte om zo een kloof te krijgen. Ze maakten dus gewoon beide een fout in de laatste ronde hé.

De ene dag wint renner A omdat renner B iets voorheeft en de andere dag wint renner B omdat renner A iets voorheeft. Het enige jammere is dat we daardoor soms bloedstollende duels missen

VDP heeft hier geluk met die lekke band k had hem anders niet zien winnen.
Bwa weet je niet echt vandaag wie van de 2 zou gewonnen hebben zonder die lekke band.. Ik vermoed een eindsprint en dan kan alles. Zowel VA als VDP hebben allebei een fameuze sprint in de benen.

Van Aert geeft er vandaag wel een fameuze patat op, zou straf zijn als VDP nog kan terugkeren maar die indruk geeft hij in elk geval niet.

Hopelijk is VDP zijne rug in orde, maar terwijl ik meestal VDP als grote favoriet vooruit schuif voor het WK, is VA nu voor mij toch de (grote) favoriet. (Al kan het snel weer omgekeerd zijn)

Ik heb nog niet bekeken welk type parkoers het WK is?

Laatst bewerkt:
Wat een beest is die Wout toch!

MVDP zal ik naar alle waarschijnlijkheid dus weer mogen spotten bij de kine :(

Maar was die "vuistenshow" aan de finish wel nodig.. 😛
Compleet onnodig en arrogant! :unsure: :laugh:

lol @ vader Sweeck. Ik wist zelfs niet dat Laurens zijn broer nog cross reed. Vertel mij eens waarom een renner die de laatste 5 jaar in geen enkele TV cross ook maar een seconde in beeld kwam absoluut startrecht moet hebben EN een onkostenvergoeding dan nog? Omdat hij zo zot is van een proflicentie van €1k te kopen? Gewoon omdat je een licentie koopt ben je nog niet profwaardig...

Ik stel trouwens voor dat al die klagers over onkostenvergoedingen hun ogen eens openen en kijken naar hoe het er in andere sporten aan toe gaat. In de cyclocross zetten ze hun fiets op de wagen en binnen een straal van 1,5h staan ze aan de start van 80% van de crossen op de kalender en 's avonds zijn ze terug thuis. Geen overnachtingen of niks. Ik stel voor dat ze eens gaan kijken naar hoe het er in een echte mondiale sport als het tennis aan toe gaat... de toppers verdienen daar grof geld maar als je daar niet in de top 100 staat komen de meeste gewoon niet uit de kosten tussen al het vliegen/hotelovernachtingen etc. De cross heeft geen deelnemersveld van 50 renners nodig... 10 is meer dan genoeg, de rest komt toch nooit in beeld. En er zijn altijd mannen genoeg die zich der voor niks wel eens willen tussen smijten.

Terug
Bovenaan