Veldritseizoen 2022-2023

Opvallend wel, bijzonder weinig 30+ers die überhaupt een béétje meekunnen... .
Lijkt me logisch.
Een uur alles geven vanaf de start. Oude(re) knoken en spieren hebben tijd nodig om opgewarmd te geraken en in roulatie te komen.
Wordt meer en meer een jongerensport.
Zeer benieuwd naar VA en VDP, als die half in hun 30'er jaren zitten. Ik twijfel bij hen er niet aan - bij gebrek aan doorstromende toppers in het veld - dat ze nog wat wereldtitels binnen zullen rijven.

Van der Haar doet dat nochtans zeer goed op zijn 31j. Een van zijn beste jaren. Wat gun ik hem die wereldtitel zo hard.

Is toch iets van deze generatie vooral lijkt me?

Vervecken was 34-35 toen hij zijn laatste WK won, Nys uiteraard, De Clercq 35 +- bij laatste WK, Wellens was dan wel in zijn echte topjaren (2-3 ofzo :unsure: ) in het begin maar ver voorbij zijn 30ste nog twee keer podium BK (terwijl hij nauwelijks of geen crossen won), Pauwels was nog top na zijn 30ste, ... .

En als je nog verder zou teruggaan naar een Liboton & co dan zou je dat nog minder zien dat mensen minder werden na hun 30ste (andere tijden akkoord maar generatie Nys-Vervecken of nu dat is toch ook weer niet zo lang terug).

Edit: Andere parcoursen zullen daar misschien iets aan gedaan hebben ook? Dat er nu nauwelijks 30+ers meedoen.

Is toch iets van deze generatie vooral lijkt me?

Vervecken was 34-35 toen hij zijn laatste WK won, Nys uiteraard, De Clercq 35 +- bij laatste WK, Wellens was dan wel in zijn echte topjaren (2-3 ofzo :unsure: ) in het begin maar ver voorbij zijn 30ste nog twee keer podium BK (terwijl hij nauwelijks of geen crossen won), Pauwels was nog top na zijn 30ste, ... .

En als je nog verder zou teruggaan naar een Liboton & co dan zou je dat nog minder zien dat mensen minder werden na hun 30ste (andere tijden akkoord maar generatie Nys-Vervecken of nu dat is toch ook weer niet zo lang terug).
De koers wordt nu te snel opengebroken en de motor draait over de toegestane toerenlimiet vroeg in de wedstrijd?
De wedstrijden van nu maken plaats voor die van vroeger in mijn geheugen, dus ik kan mis zijn.
Vroeger was het - denk ik - de eerste ronde alles geven en dan wat rustiger rijden, om uit te pakken in de laatste minuten.
Tijd werd gegeven aan de oudere mannen om warm te lopen.
Meeusen had de afgelopen jaren een degelijke start, maar deemsterde weg naar het einde toe.
Op een Van Kessel let ik eerlijk gezegd niet echt in de wedstrijd.
Een oplossing kan zijn om minder hard van stapel te lopen om mee te zijn in den beginne en rustig aan opbouwen naar een explosief einde, maar dan zit je tegenwoordig met al die mannen in vorm, tegen de 10e plek aan.

Allemaal met dank aan VDP en VA. Die hebben de cross kapotgemaakt voor de niet-toppers van ruim boven de 30j.

De Clercq, die ramde ongetwijfeld iedere nietsnut en neoprof uit de weg, om zich een weg naar voren te banen :laugh:.

Er komt een mooie periode aan. Gepikt van Twitter:
Fkl1cgHXoAMvAHu

Benieuwd naar de verhoudingen. Heel veel spannende crossen met VDP én Van Aert in goeie vorm hebben we de laatste jaren eigenlijk niet meer gezien. Er scheelde altijd wel wat met een van de twee. Zou leuk zijn mochten het deze winter echt weer duels op het scherp van de snee worden met Pidcock er ook nog af en toe eens tussen.

Pffff die journalist bij Mathieu. Gaat ie ff op 't einde zeggen "Proficiat Mathieu", terwijl die net een hele uitleg heeft gedaan dat die totaal niet tevreden is.

Echt :unsure:

Woutje was vandaag gewoon net iets beter op het einde. Maar goed, de volgende keer is het weer voor VDP. Het hangt een beetje af van het parkoers en de dagvorm. Echt veel verschil zit er niet op.

De rest staat amper op de foto.

Ja idd. Parkour is echt persoonsgebonden.

Valt me wel altijd op dat wva door gaat tot op het einde als hij 2de of verder zit en mvdp nog steeds zijn kop laat hangen.

Terug
Bovenaan