Veldritseizoen 2025-2026

Dat is een serieuze streep door de rekening. Jammer. Had nu nog eens een normale winter.

Met een gebroken sleutelbeen of pols kan je al vrij snel terug op de rollen. Maar dit zal toch een langere inactiviteit worden…

Sportarts Tom Teulingkx zegt dat hij waarschijnlijk binnen een paar weken terug kan fietsen en zijn voorjaar dan niet in het gedrang zou komen. Het voorjaar start binnen 2 maand, enkele weken niet trainen lijkt me dan toch serieus nefast om nog in topvorm te geraken?

Sportarts Tom Teulingkx zegt dat hij waarschijnlijk binnen een paar weken terug kan fietsen en zijn voorjaar dan niet in het gedrang zou komen. Het voorjaar start binnen 2 maand, enkele weken niet trainen lijkt me dan toch serieus nefast om nog in topvorm te geraken?
Ik denk dat "niet in het gedrang" hier "hij zal kunnen meerijden" gaat betekenen :unsure:
Het lijkt mij logisch dat als iedereen in volle opbouw zit en jouw conditie ondertussen achteruit gaat, dat dat een probleem is. Toch als je niet naar de naam Tadej luistert.

Ik denk dat daarmee eerder wordt bedoeld dat hij gaat kunnen deelnemen ja. Die topvorm kan hij wellicht vergeten, en zo is het altijd iets. Vreemd genoeg ben ik minder teleurgesteld dan de vorige 37 keer dat hij iets voorheeft, misschien is het omdat ik mijn geloof wat de monumenten betreft toch al even ben verloren. Sporza zal wel een stuk of tien artikels posten genre "10 redenen waarom het dit jaar eindelijk aan Van Aert is" maar laat ons eerlijk zijn. Op naar de Tour dan maar zeker?

Het is niet eerlijk hé, dat er twee monstertalenten rondrijden die nooit pech lijken te hebben, voor wie alles altijd vanzelf lijkt te gaan, en dat je dan aan de andere kant de sympathieke underdog hebt, die het eigenlijk wel in zich heeft om zich met hen te meten maar de ene na de andere tegenslag moet verwerken. Maar ook dat is relatief natuurlijk. Hoeveel renners zijn er niet die in hun carrière één koers winnen en zich daarmee de koning te rijk voelen? Of die gewoon blij zijn dat ze dit kunnen doen als job? Hebben die dan minder pech? Ik denk dat Wout zelf ook wel beseft dat hij los van alle pech en tegenslagen op vele vlakken het groot lot gewonnen heeft.

Het voorjaar belooft alleszins, nog maar eens, ronduit saai te worden. Ik ben mijn liefde voor de koers aan het verliezen, elk jaar een beetje meer.

De pech voedt voor een stuk zijn populariteit. WVA is geen wielergod, maar een gewone mens die enorm hard kan rijden. Een sterveling. Maar welke sterveling kan zeggen dat hij op het hoogste schavot heeft gestaan tussen twee wielergoden?

c18e87ce-ca63-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Klein breukje = normaal +-6 weken in het gips. Daarna terug opbouwen. Voor ne topsporter meestal +-3 maand voor het volledig genezen is. Zoiets ... Het wordt ne nipte om tijdig klaar te zijn. Maar als alles gunstig verloopt is het nog wel mogelijk.

Het moet natuurlijk weer Woutje overkomen he. :confused:

De enige die qua hersteltijd een uitspraak zou kunnen doen is zijn behandelende
arts en cliché's kunnen vaak de vuilbak in omdat elke blessure bij een renner zo
specifiek is dat men op algemene basis geen voorspellingen kan doen.

Maar of zijn hersteltijd nu 2 weken of 6 weken in beslag zal nemen? Het zijn hoognodige
weken aan trainings/hoogtestage die hij niet kan uitvoeren en dus ook niet meer kan inhalen.
Als het WK CX rijden al een no go was, met de reden van Visma dat deze een hypotheek
zou leggen op zijn opbouw.....welke impact heeft zijn trainingsachterstand dan?

Hij kan altijd verrassen maar favoriet zal hij toch niet zijn. VDP toch meer koersinzicht dan Van Aert imo.

En nogmaals, buiten de commerciele belangen, is het veldrijden wel de ideale voorbereiding voor een WVA ? Voor de fans uiteraard heel leuk, maar hij neemt ook gewoon veel risicos.

Naam mijn gevoel valt Wout gewoon 5x zo vaak als Pogi en MVDP. Gewoon logisch dat je dan vaker blessures hebt.

"Daar ligt hij weer" is toch wel iets wat hier gezegd wordt.

Naam mijn gevoel valt Wout gewoon 5x zo vaak als Pogi en MVDP. Gewoon logisch dat je dan vaker blessures hebt.

"Daar ligt hij weer" is toch wel iets wat hier gezegd wordt.

In 2024 had hij zelfs een crashscore van 10 stuks waarvan bewijs is dat hij
in minstens de helft daarvan, gewoon zelf de oorzaak was van die crashes.
Pech wordt vaak ingeroepen maar vaak zijn het gewoon blunders van de
renner qua verkeerde inschatting maar vooral door gebrekkige stuurvaardigheid
en acrobatie op de fiets.

Zelfs Jan Boven gaf eerlijk toe dat Wout in die bocht een fout maakte. Wat
jammer genoeg betekent dat ook nu weer, hij zichzelf een blessure bezorgd
heeft door de behendigheid niet gehad te hebben en de val te voorkomen was.

Laatst bewerkt:
Zou beter stoppen. Laatste 3y is hij al 2x per jaar geopereerd.

Te snel terugkeren, forceren, vallen, weinig prijzen pakken.

Goeie coureur, maar best dat hij op Montmartre wint of hij stond de laatste jaren al zo droog als een sahara.

Hij zal op zijn 40 met een rolator moeten rondlopen als hij zo verder gaat...

Goeie coureur, maar best dat hij op Montmartre wint of hij stond de laatste jaren al zo droog als een sahara.

Dan kan 99% van het peloton er beter mee stoppen, wint gewoon 2 etappes in de grote rondes.

Beter stoppen? Allez wat voor zever is dat toch

Hij wint een rit in de Giro en in de Tour. Eindigt in de top 4 van zowel de Ronde als Roubaix als Amstel. Was volgens PCS nr 18 op hun ranking, op CQ, 24ste bij CQ, 10de op de UCI ranking.... 90% van de coureurs doet er gewoon een ganse carriere over wat Van Aert in 1 seizoen doet (en dan nog een seizoen waarvoor hij zich zou moeten schamen en stoppen).

Echt wat een onzin

Dan kan 99% van het peloton er beter mee stoppen, wint gewoon 2 etappes in de grote rondes.

Beter stoppen? Allez wat voor zever is dat toch

Hij wint een rit in de Giro en in de Tour. Eindigt in de top 4 van zowel de Ronde als Roubaix als Amstel. Was volgens PCS nr 18 op hun ranking, op CQ, 24ste bij CQ, 10de op de UCI ranking.... 90% van de coureurs doet er gewoon een ganse carriere over wat Van Aert in 1 seizoen doet (en dan nog een seizoen waarvoor hij zich zou moeten schamen en stoppen).

Echt wat een onzin
Volgens mij moet ge vooral de eerste en de laatste zin lezen. En dan heeft hij wel een punt vind ik. Een rollator op zijn 40ste is overdreven. Maar met die knie gaat hij toch al levenslang last hebben.

Waarom uw lichaam nog verder afbreken. Heeft geld genoeg voor de rest van zijn leven.

De kans dat hij ooit Parijs-Roubaix of RVV wint grenzen toch aan 0% ondertussen.

Volgens mij moet ge vooral de eerste en de laatste zin lezen. En dan heeft hij wel een punt vind ik. Een rollator op zijn 40ste is overdreven. Maar met die knie gaat hij toch al levenslang last hebben.

Waarom uw lichaam nog verder afbreken. Heeft geld genoeg voor de rest van zijn leven.

De kans dat hij ooit Parijs-Roubaix of RVV wint grenzen toch aan 0% ondertussen.
Ik reageer dan ook op die 1ste zin. Waarom stoppen als je net een seizoen gehad heb waar 90% van de renners een ganse carrière van dromen? Je hebt maar max 2 renners per seizoen die RVV of PR kunnen winnen, moeten al die andere profrenners dan allemaal stoppen? Van Aert is gewoon een toprenner in het huidige peleton. En waarom nog verder rijden? Mssn omdat ie gewoon graag zijn job doet en ie nog koersen wilt winnen (wat ie trouwens ook nog steeds doet)

WvA zit daar wel met zijn contract van onbepaalde duur tegen een serieuze verloning. Vroeg of laat zullen er wel eens vragen gesteld worden binnen Visma.

Terug
Bovenaan