Veldritseizoen 2025-2026

Ik heb zonet gehoord dat Iserbyt een punt zou zetten achter zijn carrière. Indien waar, dan is het jammer maar begrijpbaar.

Hij zegt ook dat het op recreatief niveau niet meer mogelijk is om te fietsen? Lijkt mij dan nog extra zuur als je gewoon geen normaal ritje meer kan doen... Tenzij het een verspreking is?

Hij zegt ook dat het op recreatief niveau niet meer mogelijk is om te fietsen? Lijkt mij dan nog extra zuur als je gewoon geen normaal ritje meer kan doen... Tenzij het een verspreking is?

Indien het zelfs op recreatieve basis niet meer kan, dan is dat op basis van een
medische prognose. Zonder kennis van zijn medisch dossier kan een leek hier
niet over oordelen.

In zijn interview klonk hij begrijpelijk emotioneel.....maar heel nuchter en waarom
zou je dan insinueren dat het een verspreking van hem was?

Ik denk dat hij bedoelt dat iets van competitie of sportieve prestatie leveren gewoon onmogelijk is.
Dus ook geen gravelwedstrijden of iets dergelijks.

Gewoon op het gemakje fietsen op een meer endurance fiets zal wel nog lukken vermoedelijk.

Ik denk dat hij bedoelt dat iets van competitie of sportieve prestatie leveren gewoon onmogelijk is.
Dus ook geen gravelwedstrijden of iets dergelijks.

Gewoon op het gemakje fietsen op een meer endurance fiets zal wel nog lukken vermoedelijk.

Dat vermoedde ik ook. Want nu lijkt het alsof hij ook geen ritje naar de bakker meer mag maken.

Dat vermoedde ik ook. Want nu lijkt het alsof hij ook geen ritje naar de bakker meer mag maken.
Nope zelfs dat lukt blijkbaar niet meer. :confused:

Ik hoop dat door topsport te laten voor wat het is dat zoiets wel terug lukt na een lange tijd, op het gemakske.

Zijn zijn aderen dan zo toegetakeld ook door die operaties?
Iemand die wat meer duiding kan geven?

Hij sprak van enorme littekens?

Was hij achteraf beter niet geopereerd geweest?

Zijn zijn aderen dan zo toegetakeld ook door die operaties?
Iemand die wat meer duiding kan geven?

Hij sprak van enorme littekens?

Was hij achteraf beter niet geopereerd geweest?

Hij had sowieso last en moest geopereerd worden anders komt het probleem iedere keer terug. Bij sommige is dat met succes , andere hebben minder geluk.

Maar iedere operatie zorgt wel voor schade (littekens).

Als je 4 keer geopereerd bent voor hetzelfde probleem en er is geen verbetering dan brengt iedere nieuwe operatie meer kans op permanente of grotere schade.

Als hij op voorhand wist dat het hopeloos was dan had hij zich niet geopereerd, maar hij heeft er alles aan gedaan.

Heel spijtig van Iserbyt. Hij toonde een enorme passie voor veldrijden, door er elk jaar weer te staan van oktober tot en met februari. Zulke renners heeft de sport nodig.

Gisteren ergens een beeld gezien van littekens. Is wel stevig in gesneden hoor.
Hij sprak zelf over 'dat naar zijn gevoel' zijn half lichaam verminkt is.

Ik heb persoonlijk niets met Iserbyt en zag 'm ook niet graag winnen of voor de camera verschijnen, maar dergelijke zaken wens je werkelijk niemand toe. Op uw 28e verplicht voorgoed vaarwel zeggen tegen uw levenspassie, dat moet mentaal toch een enorme klap zijn vermoed ik.

Ik hoop voor hem in de eerste plaats dat hij hiervan mentaal kan herstellen en dan mogelijks nog iets blijven doen binnen het veldrijden als hij dat zelf wil. Al weet ik ook niet of dat praktisch zelfs mogelijk is als hij zelf niet eens meer mag fietsen/lopen.

Zenden ze ergens de U17 uit van 11:00?
Toen mijn zoon nog wedstrijden deed op de mtb was Lars Peers altijd 1 of 2 (samen met Tijl Vanhaverbeke)
Die 2 zijn in hun leeftijd nooit geklopt geweest. Fenomenaal hoe die reden.

"Ik zal nooit nog kunnen fietsen of lopen": emotionele Eli Iserbyt kan abrupt einde van zijn levenswerk maar moeilijk omarmen

Ook niet mogen lopen zelf.
Ik hoop dat hij nog iets van sport kan doen dat hij graag doet (al is het maar Padel).
Dat hij toch nog een fysieke uitlaatklep kan vinden.
Als lopen en fietsen niet meer kan, dan denk ik dat padel ook uitgesloten zal zijn.
Dan valt er al veel weg qua sport, zwemmen zal wellicht nog wel mogen aangezien je daarmee uw benen minder belast. Lijkt me moeilijk om op gewicht te blijven als je helemaal niet meer mag lopen/fietsen.

Sportarts Tom Teulingkx zegt dat hij waarschijnlijk binnen een paar weken terug kan fietsen en zijn voorjaar dan niet in het gedrang zou komen. Het voorjaar start binnen 2 maand, enkele weken niet trainen lijkt me dan toch serieus nefast om nog in topvorm te geraken?
Vandaag heeft VA terug gefietst, zal misschien toch nog meevallen dan :)

Dit is al geweldig en het zou zo maar kunnen dat hij weinig of geen enkele
wegkoers zal moeten schrappen.

Aan de start staan is geweldig na een blessure, maar hij koopt er niks
mee als hij in zijn grote doelen, niet over een topvorm zou beschikken.
En zelfs in topvorm blijft nog de vraag of zijn grootste concurrenten
gewoon een niveau behalen die Wout al jaren niet meer in huis heeft?

Dan denk ik terug aan een uitspraak van Zeeman, enkele jaren geleden,
die uit de biecht klapte dat ze al enkele jaren, tijdens de opbouw voor
het voorjaar, met hun handen in het haar zitten met Wout, die maar
niet zijn vereiste vormpeil behaalt.....zelfs zonder voorafgaande blessure.
Ze hebben alles al uit de kast gehaald, maar het zijn wanhoopspogingen.

Laatst bewerkt:

Hij heeft een uurtje zijn benen laten draaien. Dat is beter dan niks en rijdt sneller dan de helft van de A-groep toeristen, maar natuurlijk niet de training die renners van zijn karuur momenteel doen.

Jasper Stuyven deed gisteren een training van 6,5u, 208km en 3300HM met quasi een gelijke gemiddelde snelheid.

Laat ons stellen dat hij niet aan het opbouwen is zoals zou moeten. Hoeft niet dramatisch te zijn maar ideaal is het toch niet.
We zullen moeten afwachten hoe groot de achterstand uiteindelijk zal zijn.
Maar naast een Pogacar en MVDP zit er nog wel renners om nu maar een Mads Pedersen te noemen, waar je in topvorm zelfs uw tenen voor moet uitkuisen om die eraf te rijden.
Time will tell.

Terug
Bovenaan