Veldritseizoen 2025-2026

Heeft iemand de cross uitgekeken?
Na hij weg was, een boek gelezen en af en toe bij stemverheffing naar de tv gekeken.
Dus zoals bij bijna alle VDP-crossen.

Voor mocht het nog niet duidelijk zijn voor sommigen, hij is nu officieel de GOAT.
De vragen zijn nu:
- hoeveel wereldtitels komen er nog bij?
- wanneer volgt zijn eerste verlies in een cross? Hij zit nu aan 24 op een rij.
- wanneer stopt hij?
- wie breekt het record van aantal wereldtitels? En wanneer? In de 22e eeuw?

Ik ben naar Hulst gaan kijken, was leuk om eens te doen en om de sfeer mee te krijgen maar veel heb je daar niet aan.

Ik ben naar Hulst gaan kijken, was leuk om eens te doen en om de sfeer mee te krijgen maar veel heb je daar niet aan.
Hoogerheide leek toch veel meer sfeervol dan deze locatie, ik dacht ook dat ze die schermen met BE vs NL gingen doen, maar dat kwam (toch op TV) er niet echt uit.

Hoogerheide leek toch veel meer sfeervol dan deze locatie, ik dacht ook dat ze die schermen met BE vs NL gingen doen, maar dat kwam (toch op TV) er niet echt uit.
Die schermen BE vs. NL, wat bedoel je daarmee?

Zoals elk jaar live in Hulst gaan kijken. Massa volk natuurlijk nu.
Dit parcours is wel echt leuk en heeft buiten zand alles. Geslaagd WK zou ik zo zeggen.
De overwinning was op voorhand wel al duidelijk. Desondanks niet de sterktste cross van MVDP. Maar goed hij is heer en meester, enkel maar respect kan je daar voor opbrengen.
En zeker op een parcours als dit kan een foutje fataal zijn. Dat zagen we bij Puck Pieterse ook.
Maar goed de absolute favoriet maakt het waar en zo een clean sheet is gewoon hallucinant in topsport, in een sport waar pech ook altijd meerijdt.

Thibeau en Tibor zaten ook niet zo gruwelijk ver. En zij rijden toch ook wel een mooie voorsprong op de anderen. Dus goed neem MVDP weg en je zit met 2 mannen die heer en meester zijn.

Die schermen BE vs. NL, wat bedoel je daarmee?

Zoals elk jaar live in Hulst gaan kijken. Massa volk natuurlijk nu.
Dit parcours is wel echt leuk en heeft buiten zand alles. Geslaagd WK zou ik zo zeggen.
De overwinning was op voorhand wel al duidelijk. Desondanks niet de sterktste cross van MVDP. Maar goed hij is heer en meester, enkel maar respect kan je daar voor opbrengen.
En zeker op een parcours als dit kan een foutje fataal zijn. Dat zagen we bij Puck Pieterse ook.
Maar goed de absolute favoriet maakt het waar en zo een clean sheet is gewoon hallucinant in topsport, in een sport waar pech ook altijd meerijdt.

Thibeau en Tibor zaten ook niet zo gruwelijk ver. En zij rijden toch ook wel een mooie voorsprong op de anderen. Dus goed neem MVDP weg en je zit met 2 mannen die heer en meester zijn.

" Desondanks niet de sterkste cross van MVDP ".....je moet wel een echte crossexpert
zijn om dit te concluderen.

" Desondanks niet de sterkste cross van MVDP ".....je moet wel een echte crossexpert

Is gewoon copy paste van de woorden van Thibau Nys:

"Mathieu van der Poel was veruit de sterkste, maar ik denk niet dat dit WK in zijn top 5 van beste crossen van dit seizoen zal staan“

Was het ook gewoon niet, in t begin paar keer schuifers/slippers gemaakt, reed in ronde 2-3 niet zo makkelijk weg als anders en heeft gewoon het ideale scenario gehad ook, met een Del Grosso die niet achter hem ging rijden met Nys in zijn wiel en een, imo, zwakke cross van zowat al de rest. Laatste ronde nog is moeten afstappen op die helling, ... .

Los daarvan was die veruit de beste, en uiteraard een zeer terechte winnaar die deze sport zoals domineert zoals nooit iemand tevoren gedaan heeft. Maar nee als je dat niet ziet dat dit naar VDP zijn standaarden zeker niet zijn sterkste cross van het seizoen was, daar moet je dan pas een echte crossexpert voor zijn.

T irriteert me hier toch meer en meer ze, we leken nu min of meer af van blinde idolatrie voor Van Aert/Evenepoel/... van sommige anderen die op hun achterste poten gingen staan als je maar zou durven insinueren dat die renners het warm en koud water niet tegelijk hebben uitgevonden, nu komt er weer ene die hetzelfde doet maar dan wat betreft Van Der Poel, voor niks nodig, echt voor niks en dat zeg ik als persoon die hier gegarandeerd ook door anderen al als grote fanboy van VDP wordt beschouwd (en dat is zelfs tot op bepaalde hoogte zo)... .

Laatst bewerkt:
Technisch was dit zeker niet zijn sterkste cross nee.
Maakte enkele foutjes en nam de balkjes bijna steeds zeer behouden. Ook niet qua power en overmacht niet het beste wat we dit seizoen al gezien hebben.
Misschien ook een bewuste keuze om het gecontroleerd te doen, zal ook wel een stuk meegespeeld hebben.
Niks mis mee om dat gewoon in te zien en toe geven. Er waren nog renners die minder waren.
In theorie is het ook mooi zo pieken naar één wedstrijd, maar in de praktijk is dat toch niet altijd even makkelijk evident.

MVDP heeft ook geen superdag nodig om te winnen momenteel. Dat is gewoon iets waar we ook eerlijk in moeten zijn.

Maar wat je daarachter zat was gewoon prime crossers WVA en MVDP. 2 jonge gasten die boven het pak uitsteken en onderling voor de knikkers vechten.
Het hoeft echt geen 5 jaar te duren voor deze mannen echt om hun top zijn. En dan kan het nog wel interessant worden. En die mannen gaan nog stappen zetten.
Ze zijn beide ook kampioen van hun land, dat zegt ook wel genoeg.

Ik ben wel benieuwd naar Nys en del grosso op de weg. Lijken terug wat sterker te zijn.

Hopelijk mag del grosso in het voorjaar iets meer rijden want dat was toch niet slecht.

Terug
Bovenaan