Ik heb me hier eigenlijk nog nooit geen vragen bij gesteld!
Maar ik ben wel benieuwd naar de evolutie hiervan door de jaren heen.
Toen mijn ouders vroeger hun 2de hands opel vectra kochten was dit bij iedereen oprecht "wauw".
Als je nu thuis komt met een BMW 5 reeks is de eerste vraag dat je krijgt "ist ene op eletrik?".
Als je kijkt welke auto's er allemaal rondrijden de dag van vandaag is ofwel de levensstandaard gigantisch gestegen (wat ook wel het geval is volgens mij), ofwel geven de mensen nu sneller een netto jaarloon uit aan een wagen terwijl vroeger misschien 5 maandlonen ook voldoende was.
En als we dit even doortrekken (sorry voor de off-topic): Nu zit iedereen met iPhones, Samsungs, ... en andere GSM's van tegen de 1000 euro en meer (lees: voor velen een half netto maandloon).
Terwijl vroeger iedereen een Nokia van 75 euro kocht. En wanneer je al helemaal zot deed een recent model met kleurenscherm voor 150 euro (waar je terug dat wauw effect door kreeg).
Mensen leven precies de dag van vandaag iets boven hun standaard. Het is niet voor niets dat de staat direct bij het begin van de corona crisis allerhande maatregelen troffen, of moesten treffen... Ze weten ook wel goed genoeg dat er bij velen onder ons onvoldoende buffer is, maar wel een dikke auto op de oprit