Verisure alarm in woning.

Chauffagist

Well-known member
Bijna verhuizen wij naar onze nieuwe woning. Er hangt daar een verisure alarm. Maandelijkse abonnementskost zou maar liefst 60 euro bedragen. Ik vind dit behoorlijk veel voor een systeem dat er op geplakt is.

Zijn er hier BG-ers ( ik vermoed van wel gezien de hoge lonen en dayrates) die een alarm in hun villa hebben? Zijn er eventueel betere systemen die stand-alone werken zonder de meldkamer?

De vraag is ook wat een alarm met meldkamer effectief gaat doen. De doorsnee Noord-Franse trainingspakinbreker laat zich niet afschrikken door een alarm of camera, zet een pet op en kwakt een steen door de ruit van de achterdeur en maakt een hoop schade voor een TV of laptop die je voor 500 euro online kan kopen.

Wij hebben een alarm van Jablotron, kost mij jaarlijks €160 inclusief meldkamer en jaarlijks onderhoud.

Waarom Jablotron, omdat de aannemer die onze nieuwbouw zette dat aanraadde en de firma die dat komt onderhouden, Brabex te Brasschaat, op 2km van onze woning ligt.

Werkt prima, heeft eigen app en meldkamer werkt ook goed, al voorgehad dat we raam opendeden smorgens terwijl alarm nog opstond, heel de straat wakker en 15 sec later tel van de meldkamer.

Verisure buitenkegelen en iets stand-alone nemen.

Meldkamers bellen je ook maar op wanneer het alarm afgaat, een los systeem kan dat ook/geeft anders melding dus daarvoor heb je geen duur Verisure-abonnement nodig.

Hier zo een setje geïnstalleerd.
Gemakkelijk, goedkoop en werkt vlot 👌
Momenteel na een jaar geen klagen van, doet wat die moet doen.
PThDn08.jpeg

Wij hebben hier een draadloos vastgevezen ring alarm systeem (eigendom van amazon)
zeer tevreden van
je kan het qua degelijkheid natuurlijk niet vergelijken met bedraad vast systeem, maar doet de job
met meldkamer: ook abo
zonder meldkamer: geen abo kosten, wel ringend alarm en melding op gsm.

Ajax systeem hier. Wel tevreden van, maar dat wordt hevig gepushed om via beveiligingfirma te doen en die pushen dan weer voor "onderhoud" 🙄 Dat Eufy systeem ziet er een pak interessanter uit.

Hier Verisure, mij laten overtuigen door mijn zeer bang vrouwtje,
En de beginkost van 50€/maand zit ondertussen op 60€ maand.

Het geeft wel wat gemoedsrust dat er ook branddetectie inzit, en je een SOS knop hebt ingeval van nood.
Al bij al ben ik eigenlijk wel tevreden.

Mijn zussen hebben een duur alarm en dan betaal je jaarlijks ook 450€ voor onderhoud/nazicht. (+de intiele installatiekost)

De vraag is waarom je veel zou betalen voor een alarm. Het duurste in ons huis is allemaal niet steelbaar. Dampkap/lamp, frigo, inductievuur, stoomoven.

Tv kost geen hol tegenwoordig. Zelf een 1000 inch is gemiddeld 5 6 7y oud en misschien nog paar 100 euro waard. Wat gaan ze nog stelen? Een laptop, gsm, draagbare harddisk, mp3speler? Allemaal zelfde verhaal.

Het is niet dat ze tefal pannen of onderbroeken gaan stelen. Of een grasmaaier...

Als je ziet hoe weinig een inboedel brand verzekering kost (hier 80 euro erbij knallen) en dat veronderstelt dat alles naar de knoppen is na brand, is de waarde van je inboedel eigenlijk niet veel. Zeker als je daarbij rekent dat dat grote zaken dekt die niet te stelen zijn (meubels, keukengerief, ...). Ik heb geen goud, cash of diamanten thuis. Daar dienen banken voor.

Tenzij je een Monet hangen hebt, allemaal goed en wel. Maar anders veel geld voor (valse) gemoedsrust. Mijn ouders hebben ook een alarm met centrale. Dat is al 20x afgegaan dat de centrale de ganse familie afbelt. Tegen dan zijn die dieven al lang gevlogen hoor met de tv, laptop of diamanten.

Bij mij hebben ze ooit ingebroken als ik op kot zat. Harddisk en mp3 speler en kostuum gepikt. Paar honderd euro. Jammer. Liever dat dan elke maand 100 euro te dokken voor niks.

Gisteren toevallig ook een gesprek gehad met 2 aparte vrienden waar de afgelopen 2 jaren bij hun, hun buren of hun ouders werd ingebroken.
Effectieve diefstal beperkt zich tot kleine dingen waar men makkelijk mee weg kan als goud (juwelen) en cash geld. Laptops, laat staan grote dingen als TVs zijn ze (meestal) niet in geïnteresseerd wanneer het snel moet gaan.

De voornaamste miserie is de schok van een inbraak meegemaakt te hebben (gans het huis ligt overhoop door snel te zoeken naar geld & goud), Nadien ook al het geregel om de inbraakschade terug in orde te brengen (zit wel in de brandverzekering).

Of een actief alarm met alarmcentrale (of gewoon een eigen alarmsysteem zonder centrale) daar zoveel tegen helpt heb ik mijn twijfels bij om dit te vermijden. Zal wel iets doen, maar als ze slechts enkele minuten nodig hebben vanaf het moment ze binnen zijn, dan zijn ze al lang weg tegen dat men goed en wel door heeft wat er aan de hand is (check vals alarm) en voor de politie ter plaatse is.

Als ik dan lees dat een Verisure alarm €60x12 = €720 kost op jaarbasis :crazy: Ik snap direct waarom ze zoveel (kut)reclame maken.

Gisteren toevallig ook een gesprek gehad met 2 aparte vrienden waar de afgelopen 2 jaren bij hun, hun buren of hun ouders werd ingebroken.
Effectieve diefstal beperkt zich tot kleine dingen waar men makkelijk mee weg kan als goud (juwelen) en cash geld. Laptops, laat staan grote dingen als TVs zijn ze (meestal) niet in geïnteresseerd wanneer het snel moet gaan.

De voornaamste miserie is de schok van een inbraak meegemaakt te hebben (gans het huis ligt overhoop door snel te zoeken naar geld & goud), Nadien ook al het geregel om de inbraakschade terug in orde te brengen (zit wel in de brandverzekering).

Of een actief alarm met alarmcentrale (of gewoon een eigen alarmsysteem zonder centrale) daar zoveel tegen helpt heb ik mijn twijfels bij om dit te vermijden. Zal wel iets doen, maar als ze slechts enkele minuten nodig hebben vanaf het moment ze binnen zijn, dan zijn ze al lang weg tegen dat men goed en wel door heeft wat er aan de hand is (check vals alarm) en voor de politie ter plaatse is.

Als ik dan lees dat een Verisure alarm €60x12 = €720 kost op jaarbasis :crazy: Ik snap direct waarom ze zoveel (kut)reclame maken.
Gewoon een alarm zetten dat bij beweging in de zone een sirene in huis doet afgaan. Met daarnaast de melding op de ramen of zo dat er een doormelding is naar de meldcentrale. Die voorziening tref je echter niet.

Alarm is dan gewoon een extra geruststelling, relatief beperkt in kost en geen enkel onderhoud noodzakelijk en dus zeer zeker ook geen abonnement, want het objectief is gewoon een afschrikking te genereren zodanig dat men zo snel mogelijk weg is met een beperkte opbrengst. Of verboft is als het alarm afgaat.
Toch voor het gemiddelde huis. Waar je geen grote sommen geld, goud, sieraden, kunst etc hebt. Of geen risico loopt op een private aanslag.

Het enige wat potentieel toch ook nog een ontrieving gaat zijn is als je een nieuwe wagen hebt die gestolen wordt. Maar daar zijn ze ook mee weg voordat de meldcentrale is kunnen tussen komen en de responstijd van de politie is ook iets van een 10 - 15 minuten of langer op een inbraak (5 minuten lijkt mij enorm kleine kans dat de politie zo'n korte interventietijd heeft).

Voor de rest heeft het voorzien van een alarm voor de meeste inbrekers een afschrikkingseffect dat ze wel ergens anders gaan kijken (maar ook potentieel een aantrekkingseffect, daar moet wel iets waardevol zijn anders voorziet men dat niet)

Alarm met goed zichtbare buitensirene en appart wat camera's. Voor afschrikeffect en gemoedsrust (op de cameras kan ik ook zien dat alles oké is/was, ik krijg een push melding als ze een 'persoon' detecteren).

Beiden zelf geïnstalleerd. Bedraad systeem van Satel (Poolse firma) met bewegingsmelder in elke kamer. En cameras van ring (3 met een fel licht dat aangaat bij elk bij beweging detectie).

Er is hier wel is ingebroken geweest en toen was de schade het kapot raam & sloten vervangen (heb hoop sleutels rondslingeren dus wist niet zeker of ze ze mee hadden). Niks gestolen voor de rest en geen rommel. Maar het geregel met brandverzekering is wel wat werk en het kon erger zijn.

Ook elk jaar in de winter toch wekelijks 1 of meer inbraken in de wijk. Dus het is kwestie van tijd voor ze hier terug staan. Zeker omdat we 2-3 weken weg zijn meestal tijdens het inbraak seizoen.

Kan je zo geen rookmachine op je simpel inbraakalarm aansluiten?
Ik kan me voorstellen dat je als inbreker weer weg wil geen als je niet veel meer ziet door de rook in een huis waar je de weg niet 100% kent.

Volgens mij helpt dat geen hol. Toen ik nog studeerde (en op kot zat) was mijn moeder eens alleen thuis op een random zomerdag overdag. Ze was met garage poort open wat in de garage aan het rommelen en oprit aan het vegen en zo.

Kwam daar een random kerel gewoon de oprit opgewandeld langs mijn ma en langs de garage naar binnen. En mijn ma "ei kerel" en dien ging gewoon naar binnen. Mijn moeder was helemaal van haar melk en gewoon perplex van 'wtf is dit'. Na 1 min shellshocked te zijn, naar binnen gelopen en dien zat al in de kasten van de living. Mijn moeder heeft die kerel dan effectief met een borstel buiten geklopt/geduwd.

Klacht gaan indienen bij wijkagent en bleek een gekende nutter met drugsproblemen te zijn. Altijd zelfde modus operandus.

Denk niet dat zo'n kerels plots gaan terugkeren als er een sirene *wiewiewie* doet.

Mijn pa nadien toch alarm en cameras laten installeren. Mijn ma en pa waren recent eens op reis en er was een grote elektriciteitspanne geweest. Blijkbaar schiet dat alarm dan aan als beveiliging (never know dat de dief de elektriciteit uitzet...). Mijn ma en pa waren niet te bereiken. Alle kinderen (we zaten nog historisch in de centrale hun lijstje) ook niet te bereiken. Centrale kon/durfde politie niet bellen omdat ze vermoedden dat het de elektriciteitspanne geweest was. Dat alarm heeft daar 4h staan loeien tot mijn broer uiteindelijk oppakte en is gaan kijken. Tot zover sociale controle en de relevantie van een alarm.

Gewoon een alarm zetten dat bij beweging in de zone een sirene in huis doet afgaan. Met daarnaast de melding op de ramen of zo dat er een doormelding is naar de meldcentrale. Die voorziening tref je echter niet.

Mijn pa heeft naast zijn alarm ook camera's met melding op zijn telefoon en tablet. Elke keer als hij bij je is hoor je 'pwiet', 'pwiet'. En hij kijkt nooit meer op zijn telefoon want vals alarm. Een blaadje, een vogel, een ontsnapt konijn, pakketje leveren, de zon die binnenschijnt en een rare schaduw creert die iets triggert, ... En zelfs als je een dief ziet, wat ga je doen ? De flikken bellen? Tegen die er zijn is die vogel al lang gevlogen.

Alarm is dan gewoon een extra geruststelling, relatief beperkt in kost en geen enkel onderhoud noodzakelijk en dus zeer zeker ook geen abonnement, want het objectief is gewoon een afschrikking te genereren zodanig dat men zo snel mogelijk weg is met een beperkte opbrengst. Of verboft is als het alarm afgaat.
Toch voor het gemiddelde huis. Waar je geen grote sommen geld, goud, sieraden, kunst etc hebt. Of geen risico loopt op een private aanslag.

Het enige wat potentieel toch ook nog een ontrieving gaat zijn is als je een nieuwe wagen hebt die gestolen wordt. Maar daar zijn ze ook mee weg voordat de meldcentrale is kunnen tussen komen en de responstijd van de politie is ook iets van een 10 - 15 minuten of langer op een inbraak (5 minuten lijkt mij enorm kleine kans dat de politie zo'n korte interventietijd heeft).

Heeft niks met alarm te maken. Hoeveel mensen hebben nog een inpandige garage ? En hoeveeel hebben een sleutel binnen liggen die snel te vinden is ? Ik vind mijn sleutel zelf niet de helft van de keren, laat staan dat een random iemand hem vindt.

En de meeste auto's zijn gps trackable/brickable van op afstand.
Voor de rest heeft het voorzien van een alarm voor de meeste inbrekers een afschrikkingseffect dat ze wel ergens anders gaan kijken (maar ook potentieel een aantrekkingseffect, daar moet wel iets waardevol zijn anders voorziet men dat niet)

Alarm met goed zichtbare buitensirene en appart wat camera's. Voor afschrikeffect en gemoedsrust (op de cameras kan ik ook zien dat alles oké is/was, ik krijg een push melding als ze een 'persoon' detecteren).

Beiden zelf geïnstalleerd. Bedraad systeem van Satel (Poolse firma) met bewegingsmelder in elke kamer. En cameras van ring (3 met een fel licht dat aangaat bij elk bij beweging detectie).

Er is hier wel is ingebroken geweest en toen was de schade het kapot raam & sloten vervangen (heb hoop sleutels rondslingeren dus wist niet zeker of ze ze mee hadden). Niks gestolen voor de rest en geen rommel. Maar het geregel met brandverzekering is wel wat werk en het kon erger zijn.

Ook elk jaar in de winter toch wekelijks 1 of meer inbraken in de wijk. Dus het is kwestie van tijd voor ze hier terug staan. Zeker omdat we 2-3 weken weg zijn meestal tijdens het inbraak seizoen.

Ik ben meestal geen al te grote optimist als het op de mensheid aankomt. Maar het lijkt me echt dat van je huis een fort maken enkel maar een aantrekkelijke prooi maakt. Als je een poort hebt en een camera en en en, dan lijkt het wel een lekkere prooi te zijn. Hier kun je gewoon via de veldbaan de tuin inwandelen via het houten poortje dat nooit toe is. Als je 50m verder wandelt kun je via een gat van 10m in de haag door de weide gewoon de tuin inwandelen/binnenrijden. Smijt een baksteen door het raam achteraan en je kunt alles leegroven. Maar het is zo gemakkelijk dat de doorsnee dief waarschijnlijk denkt 'dit is wel heel gemakkelijk, hier valt niks te roven'. Wat waarschijnlijk wel waar is. Geen cash, geen goud, geen dure juwelen, geen dure elektronica. En als ik niet thuis ben, 99% ook geen laptop of gsm.

Als je wat soberheid uitstraalt en geen flashy flashy stuff voor je raam hangt dat inkijkbaar is van op straat, dan vermoed ik dat je al veel kunt vermijden.

Belangrijkste ben ik wel vergeten te vermelden, grootste reden van geruststelling hier is dat als wij s'nachts liggen te maffen en er is beneden beweging dat dat alarm afgaat en ons wakker maakt.

Puur omdat vrouwlief maar schrik heeft dat ze "s'nachts naast ons bed staan" (remember car/homejackers, en zij steekt haar autosleutels zo goed weg dat ze ze zelf amper terugvind)

Ik word s'nachts ook niet meer uit bed gestuurd als ze een geluid hoort.

En t'is hier wel BG he, ik heb kunst hangen :coolbrows:

Ik zit in de verzekeringswereld en kan u vertellen dat tv’s, laptops en gsm’s zeer weinig worden gestolen.

Tv, veel te groot en laptop/tablet/gsm tegenwoordig traceerbaar maar het gebeurt wel is ne keer dat ze dat meepakken

Meeste inbraken gebeuren ook overdag als er niemand thuis is, ‘s nachts inbreken is passé.

Juwelen en (dure merk) kledij zijn de favorieten momenteel.

En cash geld, want als ze aangifte komen doen blijkt iedereen plots honderde euro’s of zelfs paar duizend in huis hebben liggen :rolleyes:

Wat nog beter is als een alarm zijn rolluiken of volledig omheind wonen.

Wij hebben al enkele maanden een werkend alarm op vraag van de vrouw, maar het heeft nog nooit opgestaan.

Wij hebben een alarm van Jablotron, kost mij jaarlijks €160 inclusief meldkamer en jaarlijks onderhoud.

Waarom Jablotron, omdat de aannemer die onze nieuwbouw zette dat aanraadde en de firma die dat komt onderhouden, Brabex te Brasschaat, op 2km van onze woning ligt.

Werkt prima, heeft eigen app en meldkamer werkt ook goed, al voorgehad dat we raam opendeden smorgens terwijl alarm nog opstond, heel de straat wakker en 15 sec later tel van de meldkamer.
Herkenbaar :biglaugh:

De vraag is waarom je veel zou betalen voor een alarm. Het duurste in ons huis is allemaal niet steelbaar. Dampkap/lamp, frigo, inductievuur, stoomoven.
Als kind , k was een jaar of 8 a 10j kwamen we terug (40min weggeweest) en op t moment dat we de voordeur opendeden, hoorden we de achterdeur dichtklappen. Kasten overhoop, modder (langs t keukenraam ingebroken),..
Dit laat een trauma achter en nog steeds, vele jaren later, als ik of mijn broers/ouders op verlof gaan, hoop ik dat er geen inbrekers zullen langskomen.
Het doet wel iets als je weet dat er inbrekers in jouw huis (badkamer, slaapkamer) hebben rondgelopen (mssn begrijpen de personen dit niet, als ze dit niet hebben meegmaakt)

Dit is ook de reden waarom ik camera's en een alarmsysteem (ajax) geplaatst heb. Om me veilig te voelen, jouw huisje (waar iedereen zich veilig moet voelen) waar je hoopt dat er geen inbrekers zullen komen. Niet voor dure juwelen,...dit hebben we niet maar het alarmsysteem dient voor de veiligheid, hopend dat de kindjes en partner dit ook niet moeten meemaken

Laatst bewerkt:
Beter omheining van ong. 3m hoog plaatsen en liefst nog met prikkeldraad bovenop.

Alarmsysteem is vooral voor eigen gemoedsrust. Schrikt boefjes niet echt af, die zijn toch al lang terug buiten voor dat er een haan kraait naar het alarm.

Mijn pa heeft naast zijn alarm ook camera's met melding op zijn telefoon en tablet. Elke keer als hij bij je is hoor je 'pwiet', 'pwiet'. En hij kijkt nooit meer op zijn telefoon want vals alarm. Een blaadje, een vogel, een ontsnapt konijn, pakketje leveren, de zon die binnenschijnt en een rare schaduw creert die iets triggert, ... En zelfs als je een dief ziet, wat ga je doen ? De flikken bellen? Tegen die er zijn is die vogel al lang gevlogen.
Dan heeft hij toch geen goede person detection. Hier praktisch nooit vals alarm en ik kijk steeds wanneer ik een persoonmelding krijg. Een tijdje geleden waren er hier inbrekers aan het kijken hoe ze binnen konden geraken. Toen had ik de melding spijtig genoeg pas na 5 min opgemerkt omdat de tv wat luid stond (als ik niet thuis ben heb ik gsm op zak en voel ik die trillen, thuis ligt die vaak op tafel), maar ben toen meteen naar buiten gelopen in de hoop ze nog aan te treffen. Toen ik ze niet kon vinden heb ik pas de politie gebeld en geschiedenis van de camerabeelden bekeken (Ik zag achteraf op de beelden dat ze na een minuut al terug weg waren omdat ze niet makkelijk binnen konden dankzij onze rolluiken. En we waren sowieso ook thuis dus ver hadden ze niet geraakt als ze binnen waren). Als je niet thuis bent, heb je vaak buren die effe kunnen gaan checken of desnoods effe roepen vanop afstand. Door de camera's zeggen dat de politie onderweg is zal vaak ook al voldoende zijn om ervoor te zorgen dat ze gaan lopen.

En cash geld, want als ze aangifte komen doen blijkt iedereen plots honderde euro’s of zelfs paar duizend in huis hebben liggen :rolleyes:
Ik vind het juist raar als je niet op z'n minst enkele 100den euro's cash hebt liggen. Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die hun kar moeten laten staan in de winkel bij een panne van het betaalsysteem. En toch zijn er altijd zo'n mensen. Dan denk ik bij mezelf: "Doe je jezelf toch aan hoor".
Wat nog beter is als een alarm zijn rolluiken of volledig omheind wonen.
Rolluiken zijn idd een goed afweermiddel voor 's avonds/'s nachts. Volledig omheind wonen dan weer niet, want eens ze over de omheining zijn hebben ze vrij spel. Zoveel mogelijk zicht vanop straat is beter, zodat er sociale controle is. En een licht dat aanspringt met bewegingssensor helpt ook zag ik op onze camera, want het licht bij de buren sprong aan (was te zien door de haag) en toen zijn de inbrekers meteen gaan lopen daar en bij ons komen proberen.

Terug
Bovenaan