Verrassend lekkere voedingscombinaties

Ik eet veel combinaties die mensen raar vinden, maar ik absoluut niet snap waarom (cayennepeper en/of kaneel in de koffie, zoute ham kaas en siroop op pannekoek, pindakaas en banaan en choco, ...).
Ik ben ook zo iemand die zijn hot sauce op 50% van zijn eten gooit. Het raarst kijken mensen als ik dat sochtends doe op mijn eieren of boterham met prepare .
Mensen verliezen ook regelmatig hun shit als ik sochtends bvb spaghetti ofzo begin te eten.

Maar al die zaken (en velen die in deze thread staan) vind ik absoluut geen rare combinaties. Dat zijn gewoon complementaire smaken, die in andere landen compleet normaal zijn.

2 zaken die ik zelf wel raar, maar :drool: vind:
  1. Speculaas koekskes doppen in fruitsap tot ze net geen moes zijn.
  2. Koffie drinken bij pikant eten. Ik weet niet waarom, maar ik ervaar de smaak van zowel de koffie als het eten dan zoveel intenser.

friet met bolognesesaus. verrassend goede combo vind ik
:love::love::love:

Lang geleden, toen ik nog thuis woonde, had ik zot veel honger na een avondje stappen. Ik vond pannenkoeken in de frigo en stoofvlees. Alles opgewarmd en die stoverij op de pannenkoek gedaan en dichtgerold. Dat heeft mij enorm gesmaakt, al twijfel ik er sterk aan dat het even goed zou smaken in nuchtere toestand.
Na een avondje stappen ben ik ook eens een pittazaak binnen gestrompeld. Ik bestelde altijd een pitta met alle groentjes en andalouse.
Komt die kerel af met een pitta, zonder groenten en curryketchup.

Ik zeg dat dat niet hetgeen was wat ik besteld had. Hij had niet al te veel zin om een andere te maken en ik kreeg die gratis en voor niets.

Waarschijnlijk omdat ik dronken vond ik dat heel lekker. Sindsdien, als ik eens pitta ga halen, bestel ik ene zonder groenten met curryketchup. Al 15 jaar. Omdat die kerel gemist had en mij dat zo gesmaakt heeft.
Mijn superieure deductieskills hebben de gemeenschappelijke factor gevonden.

lap, met een post al uw krediet hier op het forum verpest. lamsoor bij steak. shame shame shame :p
Warme chocolademelk en ne zak paprikachips
Spaghetti met bruin bonen en ne klad mayo en als ge big spender wil zijn nog weense worstjes erdoor
Het verbaast me dat gij de combi steak + airfryer nog niet hebt gezegd :tongue:.

Na een spaghetti bolognese een dessertje eten: restje spaghetti met bruine suiker. Indien spaghetti al koud een soeplepel melk erbij doen en in de microgolf steken. :drool:
In mijn streek de normaalste zaak van de wereld, maar aan de reacties van collega's te zien is dit niet overal ten Vlaenderen ingeburgerd.

Snijbonen met wat bruine suiker is trouwens ook de shit.

afrader: appelmoes eten net na ge uw tanden hebt gepoetst. Geen idee waarom maar dat smaakt dan zo ranzig.

Na een spaghetti bolognese een dessertje eten: restje spaghetti met bruine suiker. Indien spaghetti al koud een soeplepel melk erbij doen en in de microgolf steken. :drool:
In mijn streek de normaalste zaak van de wereld, maar aan de reacties van collega's te zien is dit niet overal ten Vlaenderen ingeburgerd.

Snijbonen met wat bruine suiker is trouwens ook de shit.

afrader: appelmoes eten net na ge uw tanden hebt gepoetst. Geen idee waarom maar dat smaakt dan zo ranzig.
Alles smaakt ranzig als je net je tanden hebt gepoetst.

Dit past hier ook wel...

Of dit. :unsure:

In Herent woont er iemand die zo hare man ten huwelijk heeft gevraagd! :fingerguns:

Mijn nichtjes aten vroeger altijd een boterham met boter en banaanschijfjes en afgedekt met een boterham met boter en chocoladehagel.
Was niet slecht vroeger.
Bij mij was dat eerder, boterham met boter, banaanschijfjes en wat kristalsuiker of poedersuiker erover gestrooid en dan afgedekt met een boterham.

Een alternatief was boterham met hinnebik en poedersuiker/kinnekessuiker

Ik eet veel combinaties die mensen raar vinden, maar ik absoluut niet snap waarom (cayennepeper en/of kaneel in de koffie, zoute ham kaas en siroop op pannekoek, pindakaas en banaan en choco, ...).
Ik ben ook zo iemand die zijn hot sauce op 50% van zijn eten gooit. Het raarst kijken mensen als ik dat sochtends doe op mijn eieren of boterham met prepare .
Mensen verliezen ook regelmatig hun shit als ik sochtends bvb spaghetti ofzo begin te eten.
Veel van die dingen zijn ook alleen vreemd in onze hoek van Europa, zoals je zelf aanhaalt. Het idee dat alles buiten brood en eieren te "zwaar" is als ontbijt bijvoorbeeld. Ik zit nu in Mexico en als je 's morgens geen taco's, bonen, vlees, chilipepers/chilisaus, room, ... binnenhebt dan heb je gewoon niet ontbeten.

Ook chili met alles natuurlijk. Vlees? Chili. Vis? Chili. Soep? Chili. Snoep voor de kindjes? Chili. Stukje fruit? Chili. Bier? Chili. Chips? Chili.
Maar al die zaken (en velen die in deze thread staan) vind ik absoluut geen rare combinaties. Dat zijn gewoon complementaire smaken, die in andere landen compleet normaal zijn.

2 zaken die ik zelf wel raar, maar :drool: vind:
  1. Speculaas koekskes doppen in fruitsap tot ze net geen moes zijn.
  2. Koffie drinken bij pikant eten. Ik weet niet waarom, maar ik ervaar de smaak van zowel de koffie als het eten dan zoveel intenser.
Intenser wordt die koffie wel maar persoonlijk geniet ik er minder van als mijn mond in brand staat. Je mist wat subtiele smaken ofzoiets.

Laatst bewerkt:
Veel van die dingen zijn ook alleen vreemd in onze hoek van Europa, zoals je zelf aanhaalt. Het idee dat alles buiten brood en eieren te "zwaar" is als ontbijt bijvoorbeeld. Ik zit nu in Mexico en als je 's morgens geen taco's, bonen, vlees, chilipepers/chilisaus, room, ... binnenhebt dan heb je gewoon niet ontbeten.

Ook chili met alles natuurlijk. Vlees? Chili. Vis? Chili. Soep? Chili. Snoep voor de kindjes? Chili. Stukje fruit? Chili. Bier? Chili. Chips? Chili.

Intenser wordt die koffie wel maar persoonlijk geniet ik er minder van als mijn mond in brand staat. Je mist wat subtiele smaken ofzoiets.
Ik ben dus gewoon Mexicaans, it all makes sense now 🪅🪅🪅

Chili :drool:

Op erasmus in denemarken was dat na het uitgaan ook een pizzapunt met sla en dressing erover.
Ik kan het precies nog steeds proeven, op dat moment was dat echt goddelijk.
Niets vreemd aan eigenlijk maar gewoon ifv bovenstaande..

Boterham met pindakaas en hagelslag. Super lekker. En als de hagelslag op is smeer ik er of een laag choco bovenop of strooi ik er wat nesquick over.

Een croque monsieur als hij net uit het machine komt open doen en er schijfjes zoetzure augurk tussen leggen plus mayonaise.

Terug
Bovenaan