Verzekering is oplichting?

Voor mij absoluut noodzakelijk:
- brandverzekering
- autoverzekering
- hospitalisatieverzekering

Maar ik wil ook gemoedsrust, dus ik heb me ook "oververzekerd" op dit moment.
- nog steeds full omnium op een auto van 7j (ga ik nu wel opzeggen en enkel de standaard)
- levensverzekering waardoor mijn dochter, als ik onverwacht zou sterven, enkele tienduizend euro kan krijgen
- "rechtsbijstand consumentengeschillen" gezien ik vorig jaar toch enkele contracten getekend heb voor werken en diensten die vlotjes boven de 8000 euro gingen.

Verzekeringen worden hier wel jaarlijks /2-jaarlijks bekeken en aangepast naargelang de noden.

Hospitalisatieverzekering is tot nu toe de best renderende geweest, heeft de laatste 10j voor mezelf en de dochter vlot boven de 10.000 euro aan facturen terugbetaald.
"Voor hetzelfde geld" had ooit een fragment over een hospitalisatieverzekering, dacht dat men stelde dat onze ziekenfondsen al heel veel terugbetalen zonder.

"Voor hetzelfde geld" had ooit een fragment over een hospitalisatieverzekering, dacht dat men stelde dat onze ziekenfondsen al heel veel terugbetalen zonder.
Enkel als je rekent op de maximumfactuur én tweepersoonskamers neemt. Maar als je regelmatig met een baby in het ziekenhuis belandt, wil je toch ècht wel de luxe van een deftige 1 persoonskamer 🙈

Ik wil toch opmerken dat voor dezelfde mensen die € 50 000 plotse kosten wel kunnen betalen, de extra verzekeringskost om zo'n zaken te dekken misschien ook wel verwaarloosbaar zijn?

Nu goed, als je die limiet een pak lager legt volg ik min of meer: van die bijkomende verzekeringen op huishoudtoestellen of elektronica zoals smartphones lijken mij hun geld niet waard.

Hospitalisatieverzekering, zoals @Mulan aanhaalt ken ik een koppel dat nu nog geregeld ambras maakt omdat een eenpersoonskamer niet gedekt werd en de vrouw echt heeft afgezien na de bevalling met haar buur op de tweepersoonskamer :)
Mijn moeder leed toen ik kind was aan nierinsufficiëntie en nog een paar zaken, en mijn vader liet toch geregeld vallend dat hij blij was een bijkomende hospitalisatieverzekering te hebben.

Interessante tip die rental cover. Zelf ervaringen mee, hoe werkt het?
Paar keer gebruikt, wel al even geleden. Als ik me goed herinner geef je gewoon je type wagen in, de periode dat je huurt en ze berekenen dan de verzekering die je moet betalen om je 'excess' naar 0 te brengen. Is pak goedkoper dan het rechtstreeks via het autoverhuur bedrijf te doen, van wat ik me herinner was het 15 euro voor 3 dagen huren (bij de autoverhuur betaal je dan gemakkelijk 50).

Nooit iets voor gehad met de auto dus geen idee hoe het zit wat betreft het maken van een claim, maar na wat google onderzoek zag dat er allemaal wel betrouwbaar uit.

Paar keer gebruikt, wel al even geleden. Als ik me goed herinner geef je gewoon je type wagen in, de periode dat je huurt en ze berekenen dan de verzekering die je moet betalen om je 'excess' naar 0 te brengen. Is pak goedkoper dan het rechtstreeks via het autoverhuur bedrijf te doen, van wat ik me herinner was het 15 euro voor 3 dagen huren (bij de autoverhuur betaal je dan gemakkelijk 50).

Nooit iets voor gehad met de auto dus geen idee hoe het zit wat betreft het maken van een claim, maar na wat google onderzoek zag dat er allemaal wel betrouwbaar uit.
Zijn ziekenhuiskosten en dergelijke ook opgenomen in de verzekering of enkel de materiele schade aan de wagen?

Dat is een moeilijke inderdaad, want kost vaak heel wat meer ineens.
Erg afhankelijk van in welk land je huurt, en bij welke maatschappij, want als je niet de full verzekering neemt dan word je soms hard genaaid bij teruggave. Dan komen ze ineens af met allemaal schade die jij veroorzaakt zou hebben. Horrorverhalen genoeg online te vinden gok ik. Dus dan koop je eerder je gemoedsrust af op een bepaalde manier.

Naast Didymus zijn voorbeeld:
- uw hond loopt de straat over en veroorzaakt een ongeval met blijvende invaliditeit van betrokkenen.
- je valt over uw voeten in een museum en vernielt bij het vallen een kunstwerk met hoge waarde.
- uw kind van 8 jaar steekt ergens een vuurtje met grote schade/slachtoffers als gevolg.
Etc.
allemaal belachelijke argumenten.

heb geen hond, heb geen kind, over uw voeten vallen in een museum en kunstwerken meesleuren. jeezes.

Enkel als je rekent op de maximumfactuur én tweepersoonskamers neemt. Maar als je regelmatig met een baby in het ziekenhuis belandt, wil je toch ècht wel de luxe van een deftige 1 persoonskamer 🙈
Tuurlijk, alle begrip voor :)

Onder hetzelfde motto voor zelfstandige... gewaarborgd inkomen nuttig of zinloos?

Ik dacht direct aan de kinderen die halsbrekende toeren uithalen met zware gevolgen zoals de jongeren die met kasseien gooien van een snelwegbrug, valse bommeldingen om geen examen te moeten maken,...
zou het wel straf vinden als vandalisme door je kinderen gedekt is door een familiale: if so, hang maar het krapuul uit , verzekering betaalt wel.
dan is mijn punt van "verzekeringen= maffia" nog maar eens bij gestaafd.

Hehe op 1 juni heb ik een meerpersoonskamer gekozen (niet eens tweepersoons). Ik kreeg doodleuk een 1 persoonskamer toegewezen :D
Ze mogen dan wel maar de prijs vragen voor een meerpersoonskamer zeker?

zou het wel straf vinden als vandalisme door je kinderen gedekt is door een familiale
Ja, dat is zeker gedekt tot een bepaalde leeftijd of maturiteit. En nee, dat is geen vrijgeleide. Na ieder schadegeval kunnen beide partijen de polis opzeggen.

Hehe op 1 juni heb ik een meerpersoonskamer gekozen (niet eens tweepersoons). Ik kreeg doodleuk een 1 persoonskamer toegewezen :D
Ze mogen dan wel maar de prijs vragen voor een meerpersoonskamer zeker?
Als dit buiten je wil om is, moeten ze inderdaad het tarief van een meerpersoonskamer rekenen.

Zelf een aantal verzekeringen lopen en toch al een aantal keren beroep op kunnen doen. Het is ook zoals al gezegd ease of mind.

allemaal belachelijke argumenten.

heb geen hond, heb geen kind, over uw voeten vallen in een museum en kunstwerken meesleuren. jeezes.
Dat zijn geen belachelijke argumenten, maar voorbeelden. Weet je nog: je vroeg concrete voorbeelden. Ik heb concrete voorbeelden gegeven.

Verder heb ik geen interesse in wat je al dan niet hebt in uw leven. Jeezes.
Je kan ook zelf als voetganger een ongeval uitlokken. Schade aan de tegenpartij is dan gedekt door deze verzekering.
Je kan een mierennest in uw tuin willen vernietigen met vuur, en ineens staat de tuin van de buren in de fik. Schade bij de buur is gedekt.

Informeer uzelf ipv wat te komen roeptoeteren.

zou het wel straf vinden als vandalisme door je kinderen gedekt is door een familiale: if so, hang maar het krapuul uit , verzekering betaalt wel.
dan is mijn punt van "verzekeringen= maffia" nog maar eens bij gestaafd.

Het is voor accidenten. Niet voor bewust veroorzaakte schade.

Ik vind een familiale voor de kleine kost dat het is per jaar ook een nobrainer eigenlijk.

Brandverzekering (beperkt want ik kan al mijn meubels vervangen met 5.000euro) :p, reisverzekeringen voor verre bestemmingen, familale verzekering, hospitalisatie,... Dat zijn nobrainers

begrafenisverzekering, uitgebreide garanties, ,... die vind ik toch vrij overbodig.
Portefeuilleverzekering is de belachelijkste die ik ken. "Niet verzekerd: de inhoud" :p. En als iemand honderden euro's kan uitgeven voor een portefeuille uit krokodillenleer, dan gaat die genoeg kapitaal hebben om zijn portefeuille te vervangen als die gepikt wordt :p.
Of de fietsdiefstalverzekering: niet verzekerd wanneer je fiets gestolen wordt in een niet-afgesloten ruimte tijdens de daluren...

Dat zijn geen belachelijke argumenten, maar voorbeelden. Weet je nog: je vroeg concrete voorbeelden. Ik heb concrete voorbeelden gegeven.

Verder heb ik geen interesse in wat je al dan niet hebt in uw leven. Jeezes.
Je kan ook zelf als voetganger een ongeval uitlokken. Schade aan de tegenpartij is dan gedekt door deze verzekering.
Je kan een mierennest in uw tuin willen vernietigen met vuur, en ineens staat de tuin van de buren in de fik. Schade bij de buur is gedekt.

Informeer uzelf ipv wat te komen roeptoeteren.
je zou haast denken dat je zelf bij de verzekeringen werkt.... jeezes.

en je maakt je eigen "concrete voorbeelden" nu nog wat belachelijker, door een mierennest uit te roeien, plots de buren hun tuin in brand :D waarom niet ineens heel de parochie...

Hier toch ook graag over verzekerd...
- full omnium op de wagen
- rechtsbijstand
- familial
- horloge verzekering
- levensverzekering (via werk)
- dental plan (via werk)
- ambulante verzekering (via werk)
- optical verzekering (via week)
- hospitalisatieverzekering (via werk)
- brand
- ...

Kost geld, maar heb elke verzekering er al dik uitgehaald. Mijn rechtsbijstand gebruikt met een geschil met de garage van m'n vorige wagen. 3000€ in m'n voordeel gehaald.
Omnium er vorige zomer al uitgehaald voor de laatste 3j met op een stuk beton te rijden op de autostrade, nieuwe velg + band was 1800€.
Heb een horloge verzekering lopen op enkele stukken, geeft me zoveel meer gemoedsrust om een avondje uit te gaan of op vakantie te vertrekken...

Terug
Bovenaan