De laatste tijd speel ik regelmatig deze game waarin je in de oceaan kunt duiken. De muziek die je dan hoort is echt prachtig en doet mij erg denken aan een album dat ook
Ocean als titel heeft:
En hier een fijn mystiek muziekje:
Ooit dit zoekspelletje gehad op de gsm, dit is me altijd bijgebleven (ook weer een beetje mystiek en denkend aan de zee)
Om even helemaal in de nostalgie te duiken (ik ben één van de 90s kinderen dat hiermee opgegroeid is), Freddi Fish heeft gewoon een prachtige soundtrack, magisch zelfs, en ik zou er veel voor geven om alles te kunnen laten remasteren. Het leuke is dat ondanks dit computerspellen voor kinderen waren, de muziek dus echt allesbehalve kinderlijk is.
Dankzij het westernthema in het 4de spel was het één en al blues. Uiteraard was de audiokwaliteit dan nog niet top, maar hoor dit nu toch eens:
In het 2de spel moesten ze op spokenjacht, dus heel wat onheilspellende deuntjes:
Een onschuldige in de gevangenis, dus weer een prachtig bluesy muziekje:
De rest van de muziek in dit spel heeft door het tropische thema dan weer hele zware wereldmuziekvibes, nog iets waar ik fan van geworden ben.
Misschien heb ik mijn muzieksmaak wel onbewust van mijn oudste computerspellen geleerd.