Video Game Soundtracks

Hier was het Sim City 2000

Algo stuurt me vandaag richting Hyrule
Al heb'k deze vooral bezocht als een scrub in Termina.

Zalig. Ik luister heel graag naar soundtracks, zowel van films als games.

Enkele van mijn favorieten die soms de revue passeren:

Far Cry 1 & 3
The Witcher 3
GTA 4 - The Beat 102.7 (ken ik van begin tot eind vanbuiten)

Maar voor mij blijft de gehele OST van Splinter Cell: Chaos Theory de beste. Dat is ferm genieten!

Nice! Enorm grote fan van soundtracks, ik heb er zo nog vele oudere OST's liggen (Xenogears, Symphony of the night, FF etc)

Ik heb hier al Divinity 2, ego draconis zien passeren, wat een soundtrack 🤩

Het gaat zelfs zo ver dat ik de Soundtrack van Returnal geregeld eens opzet in de auto, word ik kalm van, vriendin iets minder, waarschijnlijk omdat ze het associeert met joypads die door de lucht vliegen.

Die van Destiny (1) en Skyrim geven mij nog altijd kippenvel! :love:

EDIT: over Skyrim gesproken. Onlangs was ik in Pairi Daiza en ik zweer het dat dit nummer gespeeld werd aan de inkom!
Please kan iemand dit bevestigen zodat ik niet gek verklaard wordt!!! :help:

Laatst bewerkt:

Nooit echt veel The Sims gespeeld, maar die soundtrack staat als een huis! Vooral die muziek tijdens het bouwen is magnifiek. Heeft iets enorm nostalgisch en weemoedig.

Stardew Valley concert in de Stadschouwburg.
Cool.

Één van de beste Batman themes ooit komt dus gewoon uit Arkham City

En, uiteraard, nog steeds in mijn oren nog steeds het beste gebruik van game muziek in aankondigingstrailers:

Die Halo 3 teaser krijgt mij 18 jaar later nog steeds hyped voor die game. 😅

SquareEnix heeft nagenoeg de volledige Final Fantasy discography gecompileerd in een nette playlist.
142uur.

Nog altijd pissed da'k het Rebirth orchestrated concert heb gemist in Rotterdam :p

Stay awhile and listen...

Straffe cover van één van mijn favoriete stukken van die soundtrack,
ik geef het maar mee omdat de dame in kwestie ook nog andere games covered op haar youtube kanaal:

De World of Warcraft soundtrack is al ter sprake gekomen dacht ik, één van mijn favoriete stukken:

De laatste tijd speel ik regelmatig deze game waarin je in de oceaan kunt duiken. De muziek die je dan hoort is echt prachtig en doet mij erg denken aan een album dat ook Ocean als titel heeft:

En hier een fijn mystiek muziekje:

Ooit dit zoekspelletje gehad op de gsm, dit is me altijd bijgebleven (ook weer een beetje mystiek en denkend aan de zee)

Om even helemaal in de nostalgie te duiken (ik ben één van de 90s kinderen dat hiermee opgegroeid is), Freddi Fish heeft gewoon een prachtige soundtrack, magisch zelfs, en ik zou er veel voor geven om alles te kunnen laten remasteren. Het leuke is dat ondanks dit computerspellen voor kinderen waren, de muziek dus echt allesbehalve kinderlijk is.

Dankzij het westernthema in het 4de spel was het één en al blues. Uiteraard was de audiokwaliteit dan nog niet top, maar hoor dit nu toch eens:

In het 2de spel moesten ze op spokenjacht, dus heel wat onheilspellende deuntjes:

Een onschuldige in de gevangenis, dus weer een prachtig bluesy muziekje:
De rest van de muziek in dit spel heeft door het tropische thema dan weer hele zware wereldmuziekvibes, nog iets waar ik fan van geworden ben.

Misschien heb ik mijn muzieksmaak wel onbewust van mijn oudste computerspellen geleerd. :unsure:

Laatst bewerkt:
Eerste keer ik in Pascal's village terechtkwam mijn controller daar gelegd en gewoon genieten van dit mooie nummer.

Hoe een theme song u zo kan oppeppen om virtueel oorlogje te spelen.

Wolfenstein soundtrack was toch ook iets speciaal. Jammer dat ze het niet hebben herhaald in de sequels.

De game die ik momenteel speel heeft echt een prachtige soundtrack met middeleeuwen-vibes:

Ik hou snel van muziek in games en heb in vergelijking met de gamers op dit forum nog vrij weinig gespeeld, maar dit is toch wel veruit het beste dat ik al gehoord heb.

Op 11 november komt The Witcher 3 in concert naar België:

Terug
Bovenaan