Vinted - opgelicht door koper

Een duur pakje of iets goedkoop?

Dat is alvast een indicatie dat mogelijks in dit geval (niet zeker) de koper de waarheid spreekt.
Er zitten ook dieven onder de postbodes hé. Wees daar maar zeker van.

Ik vind het best erg dat er zoveel oneerlijke mensen zijn.
Gelukkig 'maar' €28 deze keer.
De koper is ondertussen terugbetaald en ik krijg geen vergoeding omdat het niet goed was verpakt?
Grote zever dus en ben dit terug aan het aanvechten.

Gelukkig 'maar' €28 deze keer.
De koper is ondertussen terugbetaald en ik krijg geen vergoeding omdat het niet goed was verpakt?
Grote zever dus en ben dit terug aan het aanvechten.
Neen je hebt gelijk.

Er is trouwens een manier om diefstal van postbodes te vermijden en discussies met een koper te vermijden. Versturen via een beveiligde code.
Oa amazon doet dit voor (heel) dure pakjes.

Als de postbode dit niet laat ontgrendelen en het pakje gewoon dropt aan de voordeur, dan is de postbode verantwoordelijk bij een klacht van de koper en niet de verkoper. Indien de koper het pakje ontgrendelt en beweert dat de inhoud fout is (of leeg) is de koper verantwoordelijk.

Maar voor zover ik weet ondersteunt Vinted dat niet. Voor 28€ begrijp ik dat men dit niet aanbiedt maar voor dure pakjes zou dit optioneel moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Als je veel verkoopt online, en je wil het geld eraan geven.
Koop een pet/pp handomsnoeringsset, dan moeten ze een breekmes gebruiken voor het open te krijgen.

Mijn eerste verkoopervaring op Vinted was ook niet bepaald aangenaam.
Console game verkocht in envelop met bubbelpapier (zeer degelijk dicht gekleefd)
Koper stuurt foto van een open envelop en beweert dat er niks in de envelop zat.

Met Vinted die altijd de kant van de koper trekt dus ook in mijn nadeel beslist en geld kwijt.

Het kan natuurlijk altijd, maar vind het toch maar verdacht.

Niet opgelicht door mijn koper, maar door Vinted naar mijn gevoel.

Koper was waarschijnlijk te laat om zijn pakket op te halen, maar de tracker blijft aangeven dat het pakket bij het afhaalpunt ligt. Ik heb zelf aangegeven bij vinted dat mijn koper zijn pakket niet vindt. Hij krijgt zijn geld terug en Vinted denkt dat het pakket retour is gegaan naar mij (zonder tracker), dus waarschijnlijk, spullen kwijt en geen geld. Brol, want een tracker van de retour kunnen ze me niet geven. Het is 'maar' €10, ma toch.

Vinted gaat echt niet de goede kant uit
Test aankoop zou eens wat testjes moeten doen

Vinted gaat echt niet de goede kant uit
Test aankoop zou eens wat testjes moeten doen
Idd. Vinted reageert gewoon niet meer als je een probleem meld als verkoper.
Gisteren zelfs een profiel tegengekomen met 117 reviews en had een score van 2 sterren.
Ongelooflijk dat ze zoiets toe laten.
Deze week had ik ook een user gemeld die me vroeg om via bankoverschrijving te betalen.
Antwoord: uw melding is kansloos, niet in strijd met de regels

Hier alvast iemand die serieus overweegt pm vinted te verlaten

Strange, ik heb al 300 sales gedaan op Vinted en ik denk dat ik mss 3 keer iets fishy gehad heb ofzo?
Keertje dat het pakketje open gedaan was en dat er een biografie van Nicolas Sarkozy in zat :unsure: Wel mijn geld gekregen.
Keer dat iemand niet om het pakketje was geweest, pakket werd retour gestuurd maar niemand kon zeggen naar waar dus geen geld en pakketje weg. Keertje dat mijn item schade had opgelopen tijdens transport maar toen ook wel mijn geld gekregen.

Facebook marketplace en 2dehands zijn ook niet meer wat het geweest is
Ondertussen blijf ik hier met wat kleine prullen zitten die ruimte absorberen in mijn huis. Maar totaal geen goesting om me op die platformen met louche figuren te begeven.

Strange, ik heb al 300 sales gedaan op Vinted en ik denk dat ik mss 3 keer iets fishy gehad heb ofzo?
Keertje dat het pakketje open gedaan was en dat er een biografie van Nicolas Sarkozy in zat :unsure: Wel mijn geld gekregen.
Keer dat iemand niet om het pakketje was geweest, pakket werd retour gestuurd maar niemand kon zeggen naar waar dus geen geld en pakketje weg. Keertje dat mijn item schade had opgelopen tijdens transport maar toen ook wel mijn geld gekregen.

Bij lage bedragen is er minder een probleem zoals bij boeken en kledij

Ben ik de enige die 95% of meer van mijn tweedehands aankopen altijd in persoon doe?

Ik heb na 20+ jaar op 2dehands.be nog maar 1 keer een probleem gehad en dat was wanneer iemand wat opstuurde.

Ik verkoop/koop al quasi 20 jaar online op afstand. Letterlijk 1x verloren/gestolen pakketje gehad.

Vinted lijkt mij nu wel de plek bij uitstek op fraude te plegen, door te weinig controle en het systeem. Ik zou daar dus ook niets van grote waarde op verkopen.

Niet opgelicht door mijn koper, maar door Vinted naar mijn gevoel.

Koper was waarschijnlijk te laat om zijn pakket op te halen, maar de tracker blijft aangeven dat het pakket bij het afhaalpunt ligt. Ik heb zelf aangegeven bij vinted dat mijn koper zijn pakket niet vindt. Hij krijgt zijn geld terug en Vinted denkt dat het pakket retour is gegaan naar mij (zonder tracker), dus waarschijnlijk, spullen kwijt en geen geld. Brol, want een tracker van de retour kunnen ze me niet geven. Het is 'maar' €10, ma toch.
Na veel zagen en vragen tegen de bot van Vinted en de medewerkers, van de week eindelijk mijn 10ish euro gekregen. Dank u, Guylord. (Da's de laatste die reageerde, dacht echt dat ik voor de zot gehouden werd)

Terug
Bovenaan