Vinted - opgelicht door koper

Ge zou schrik krijgen om iets te kopen/verkopen op vinted... Nog nooit voorgehad hier maar ik koop en verkoop enkel kleren.

Ge zou schrik krijgen om iets te kopen/verkopen op vinted... Nog nooit voorgehad hier maar ik koop en verkoop enkel kleren.
Ik heb mijn recenste sporthorloge gekocht via tweedehands. De koper heeft toen gezegd: Ik verkoop alleen als je bij mij thuis het komt ophalen en betalen.

Ik heb gezegd 'OK', ik ben naar daar gereden en ik heb betaald via Payconiq. (Daar zit voor particulieren een limiet op dus betaling moest zelfs in 2x gebeuren). Eigenlijk is er zo heel weinig risico voor de koper en ook niet voor de verkoper (ik heb natuurlijk het horloge eerst geinspecteerd voor ik het mee genomen heb).
Ja OK, je kan nog bij elkaar geklopt worden bij de koper thuis en alsnog zonder horloge kunnen vertrekken (of omgekeerd). Niks is 100% sluitend.

Ja, Vinted heeft de verkoop voltooid waardoor ik gelukkig het volledige bedrag ontvangen heb. Godzijdank had ik wel foto's van toen hij aan de lader hing en dus werkte. Dus zoals iemand reeds eerder zei; voldoende foto's nemen voor verzending! Lesson learned
Is toch altijd bang afwachten he?

Ook iets gekocht op Vintend hopelijk is het oke
Je moet nu geen schrik hebben om iets te kopen op Vinted. Op zich hebben ze uitstekende support en zelfs in voordeel van de koper meestal.

Geloof me vrij, mijn vrouw is Vinted aankoop expert :ROFLMAO:

Kopen, tot daar, ben enkel argwanend op namaak.
Verkopen is de hel. Net nog 90 euro in rook zien opgaan door een beschadigde zending. Niet mijn schuld, netjes verpakt ook, schade was miniem trouwens, maar geen gelijk gehaald. Mijn wrapping in de doos was zogezegd onvoldoende.

Vandaag ook een game verkocht in een kartonnen doosje. Ik hou m'n hart vast. Gisteren een broek gekocht geadverteerd als nieuw maar was gescheurd. Blijkbaar moet je dan als koper zelf de verzendkosten dragen om te retourneren, lol. Ben ik toch niet akkoord mee.

Ik zou er toch geen zaken op doen hoor.
Persoonlijk nooit iets mee gedaan, maar toch nogal verhalen van Vinted gehoord die zeker niet koosjer waren.

Gewoon keer aan zijn deur gaan kloppen mee wat paar man... Zien hoe stoer ze dan nog doen.. oplichters den bak in.
Op vinted worden geen persoonlijke gegevens gedeeld.
De koper koopt zelf het verzendlabel en je weet dus gewoon op welke lokatie hij/zij het pakket gaat afhalen. Maar geen persoonlijke adresgegevens.

Ik heb hier ook iets voor.
Pakket van €200 verzonden met allerlei games.
Koper beweert nu lege doos te hebben ontvangen.
Ik had gelukkig wel fotos van de inpakking genomen.

Foto's of een video van inpakken zou ik als 'oplichter' dan ook nemen, om daarna alles weer uit te pakken en lege doos te versturen. Op zich is dat toch niet echt een bewijs hè?

Foto's of een video van inpakken zou ik als 'oplichter' dan ook nemen, om daarna alles weer uit te pakken en lege doos te versturen. Op zich is dat toch niet echt een bewijs hè?
Omgekeerd kan ook. Filmen als je iets ontvangt -> wie doet dat nu? Blijft helaas iets waar je niks tegen kan doen: video/foto's of niet.
Aan Vinted om een beslissing te nemen op basis van feedback, etc, maar als je koopt/verkoopt via Vinted ga je nog altijd moeten uitgaan van enige vorm van vertrouwen.

Zelf ook al meegemaakt btw: game verkocht, maar kerel stuurt foto's van een doos met schoen in. Mijn geld wel gekregen, maar het zag er echt uit dat Mondial Relay ergens pakjes had verwisseld.

Tis gewoon om ontzettend kwaad van te worden uit pure onmacht.
Het enige dat ik kan doen is wachten op antwoord van vinted.
Heb deze maand minstens 60-70 pakjes verzonden, waarvan ik altijd fotos neem en doorstuur naar de koper.
Natuurlijk mijn duurste pakje heb ik nu problemen mee. Heb reeds doorgestuurd naar vinted, alsook de pakketdienst

Terug
Bovenaan