Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Hebt gij ze gelezen ?
Ik lees vooral dit in de kranten:
We gaan ervan uit dat hij nog leeft en zich schuilhoudt in dit natuurgebied
We vermoeden dat hij nog altijd in het bezit is van zware wapens
Er zijn inderdaad schoten geregistreerd gisteren, maar meer weten we daar niet over (good job, niemand die weet wie geschoten heeft!)
De kans bestaat dus dat Conings verantwoordelijk was en dat hij even wilde ‘testen’.
Er wordt nog altijd aangenomen dat de beroepsmilitair gewapend is
Marc Van Ranst vormt een mogelijk doelwit
Er wordt vermoed dat Conings een pistool bij zich heeft, een kogelwerend vest en een P90-machinepistool van FN
Speurders gaan er echter van uit dat de voortvluchtige man nog steeds gewapend is.

Is het een brave ? Ja nee tuurlijk niet. Moeten we hem goedpraten, absoluut niet.
Maar opeens is het geen verwarde man? een zieke lone wolf met psychische problemen. Een zelfstandige (fitnessuitbater blijkbaar) die het moeilijk heeft omdat zijn zaak gesloten al zoveel maanden gesloten is.
Op zich maakt, op dit moment, die zijn motivatie toch niks uit... Als er aanwijzingen zijn, dat de kans bestaat, dat iemand die vermoedelijk gewapend is, mogelijk een aanslag gaat plegen, dan haal je alles uit de kast om te trachten dat te voorkomen. Punt uit! Al de rest komt later.

"Hoofdverdachte Thomas B. kreeg begin dit jaar van de correctionele rechtbank van Dendermonde een gevangenisstraf van vijf jaar opgelegd, waarvan één jaar met uitstel, en een boete van 8.250 euro. Drie andere leiders kregen straffen van vijftien maanden tot drie jaar effectief en geldboetes. Het openbaar ministerie had acht jaar effectieve cel en een boete van 27.500 euro gevorderd voor Thomas B., en vijf jaar gevangenis en een boete van 11.000 euro voor de drie andere leiders. Tien andere verdachten kregen celstraffen tussen 6 maanden en 3 jaar, geheel of gedeeltelijk met uitstel, en boetes tot 5.500 euro. Daarvan werden er acht schuldig bevonden aan lidmaatschap van een terroristische organisatie.

Vijf van de veroordeelden gingen in beroep tegen het vonnis. Drie van hen werden dinsdag vrijgesproken voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Volgens betrokken partijen kan het arrest, hoewel het geen precedentswaarde heeft, een invloed hebben op de afhandeling van het terrorismeproces tegen Sharia4Belgium."

Dus:
- 5 veroordeeld voor terroristische organisatie
Mijn excuus het waren er 5 ipv 4. :rolleyes: :
- 11 in totaal veroordeeld, voor o.a. bendevorming, illegaal wapenbezit, racisme en negationisme.
Dat is net de clue he. 'o.a. bendevorming, illegaal wapenbezit, racisme en negationisme.' Wie wat waar hoeveel?
We verwoorden het in de media beter zo... Alle aanklachten in de mixer en alle 11 zijn schuldig aan deze vier zaken!!! Dat gaat clicks genereren.
Of kan het zijn dat het gerecht genuanceerder is.
Onze exuces we waren verkeerd. En je hebt feitelijk 6 maand onterecht in het gevang gezeten Maar om geen gezichtsverlies/schadevergoeding te lijden gaan we je toch veroordelen voor 6 maand voor het hebben van een illegaal wapen. akkoord? Goed... hier zijn je 'illegale wapens terug'
Geen spijkers op laag water. Als van 15 man er een bijl naast een handwapen zit, moet je niet zeveren en niet minimaliseren.
Ik denk dat ge onderschat hoeveel wapenfreaks er in het leger zitten hoor.
Hoe groter het kaliber waarmee ze kunnen schieten hoe groter hun ego.

Misschien heeft MVR dit alles wel georchestreerd om extra munitie te krijgen. De snoodaard.

*zet alu hoedje af*

*zet alu hoedje op*

De MVR is eigenlijk een extreem-rechtse provocateur die een COINTELPRO-achtige operatie heeft opgezet om rechts te galvaniseren tegen linkse virologen. Publiekelijk speelt hij de arrogante linkse schenenschopper zodat de versplinterde extreem-rechtse groeperingen in dit land een gezamenlijk, gehaat doelwit hebben. De Jurgen zit eigenlijk op dees moment playstation te spelen bij de Marc en over enkele dagen dumpen ze ergens een lijk waar ze Face/Off style het gezicht van de Jurgen hebben getransplanteerd om zo van de Jurgen een martelaar te maken voor deze extreem-rechtse organisaties.

Jurgen en Marc (die nog steeds op twitter de bliksemafleider speelt) gaan hierna ondergronds en verenigen zo de verschillende extreem-rechtse groeperingen onder hun gedeeld leiderschap, waarna ze een staatsgreep plegen op de Vivaldi-tirannie en ons bevrijden van de lockdown-dictatuur.

Dat laatste heeft toch heel weinig met besparingen of personeelstekort te maken, hoor. Zoals toen gezegd werd, de SF-kazerne in Heverlee wordt bewaakt door Securitas. De quote toen: Daar ga je toch geen SF'ers aan de poort zetten, dat is zoals Groep Diane het verkeer voor de school laten regelen.

Je kunt toch ook gewone soldaten de kazerne van de SF'ers laten bewaken?

In een thread over de klopjacht op een losgeslagen militair slagen sommigen er dus nog in om het over hun afkeer voor virologen (en de maatregelen) te hebben, sterk. Wat een ongelofelijk gelul trouwens dat Van Ranst het 'zelf gezocht heeft'. Het is al door anderen gezegd maar da's toch echt een sterk staaltje victim blaming. Als iedereen in de maatschappij zich gaan moet gedragen naar the worst possible outcome dan mogen we niks meer. Da's letterlijk een van de doelen van bepaalde terroristische groeperingen: de vrijheid van onze samenleving gaan beknotten door middel van hun aanslagen. Way to go als je je daaraan gewonnen geeft hoor.

En je eigen mening uiten via je persoonlijke social media kanalen is nog iets heel anders dan fysiek ruzie gaan zoeken met dronken Russen of Engelsen op vakantie. Wat een stropop argument trouwens.

Ik dacht trouwens dat het merendeel van de mensen die nu zo doen uitschijnen dat van Ranst zijn bek maar moet houden op zijn persoonlijke social media pagina's zo pro 'freedom' waren? Als het gaat over de COVID maatregelen negeren kan er niet genoeg individuele vrijheid zijn, maar een viroloog die met de dood wordt bedreigd omdat hij 'trollt' op social media die had zijn mond maar moeten houden?

Zolang Conings vrij (en gewapend) rondloopt is het toch vanzelfsprekend verstandiger dat MVR niet van zich laat horen op Twitter. Dat heeft niets met victim blaming te maken. Er lopen honderden mensen risico in die klopjacht. Waarom dan olie op het vuur gooien door stoere praat op Twitter te verkopen.

Ondertussen blijkt er vanalles te bougeren in Leuven. Acties aan de vaart, helicopter boven Herent. De kazerne hier in de wijk is ook zeer zwaar bewaakt.

Zolang Conings vrij (en gewapend) rondloopt is het toch vanzelfsprekend verstandiger dat MVR niet van zich laat horen op Twitter. Dat heeft niets met victim blaming te maken. Er lopen honderden mensen risico in die klopjacht. Waarom dan olie op het vuur gooien door stoere praat op Twitter te verkopen.
Da's niet wat o.a. verschillende posters hier hebben gezegd he. Wat jij zegt is redelijk logisch, 'eigen schuld, dikke bult' roepen naar MVR is wel degelijk pure victim blaming.

Je kunt toch ook gewone soldaten de kazerne van de SF'ers laten bewaken?
Dat behoort niet tot de kerntaken, zoals in dat artikel staat.
Je trekt het ook behoorlijk uit de context. Die was dat Stuyfmans beweerde dat Jurgen C. zo makkelijk met de wapens weg geraakte, omdat het Belgische leger kampt met geldproblemen en personeelstekort. En zijn bewijs daarvoor was dat "zelfs de bewaking van de kazernes in privéhanden was nu".
Ik weet niet of personeelstekort of geldgebrek de oorzaken zijn waarom Jurgen C. wapens kon meepakken. Ik vermoed zelfs van niet, met de informatie die we nu hebben. Maar ik weet wel zeker dat die privébewaking geen bewijs is van het feit dat er zo veel geld- en personeelstekort is dat het in het honderd loopt.

Dat hij beter nu geen olie op het vuur gooit, daar ben ik het mee eens. Dat hij echter maar 'kon verwachten' dat hij nu een zeer reële doodsbedreiging heeft gehad en samen met zijn gezin in een safehouse moet gaan zitten en dat dat dan zogezegd 'zijn eigen schuld' zou zijn en dat hij, als hij zulke situaties in de toekomst zou willen vermijden maar beter zijn eigen persoonlijke mening voor zichzelf houdt op zijn eigen persoonlijke kanalen, daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens.

Over dat tweede ging de hele discussie, en da's naar mijn mening iets helemaal anders dan zeggen 'hij kan zich beter nu even koest houden'.

Mijn excuus het waren er 5 ipv 4.

Dat is net de clue he. 'o.a. bendevorming, illegaal wapenbezit, racisme en negationisme.' Wie wat waar hoeveel?
We verwoorden het in de media beter zo... Alle aanklachten in de mixer en alle 11 zijn schuldig aan deze vier zaken!!! Dat gaat clicks genereren.
Of kan het zijn dat het gerecht genuanceerder is.
Onze exuces we waren verkeerd. En je hebt feitelijk 6 maand onterecht in het gevang gezeten Maar om geen gezichtsverlies/schadevergoeding te lijden gaan we je toch veroordelen voor 6 maand voor het hebben van een illegaal wapen. akkoord? Goed... hier zijn je 'illegale wapens terug'
het "we waren verkeerd" slaat op 1 stukje van hun veroordeling. En ja, ik weet niet voor wat EXACT die 11 allemaal veroordeeld zijn, maar het was bij de meesten wél over meer dan 6 maand:

"De straf voor Tomas B. kon je hierboven reeds lezen. De drie andere BBET-kopstukken kregen straffen van dertig maanden (de helft met uitstel, voor Mark H.), drie jaar (waarvan de helft met uitstel, voor Stijn V.M.) tot vier jaar (waarvan één jaar met uitstel, voor Joeri V.d.P.). Joeri V.d.P. kreeg voor zijn handel in anabolen ook nog tien maanden cel, maar met uitstel. Van de effectieve straf moet de tijd afgetrokken worden die betrokkenen in voorhechtenis zaten, tijd die dubbel telt voor de strafuitvoering. Tomas B. bijvoorbeeld zat acht maanden in voorhechtenis. De vier hoofdbeklaagden zijn ook voor vijf jaar uit hun burgerrechten ontzet. De meeste andere beklaagden kregen tussen acht en vierentwintig maanden celstraf, met gedeeltelijk of volledig uitstel. Voor vier beklaagden – onder wie Chris M., in 2011 reeds veroordeeld voor het organiseren van neonaziconcerten – bleef het bij een eenvoudige schuldverklaring. Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racismebestrijding, dat als burgerlijke partij enkele keren een symbolische euro schadevergoeding kreeg, is tevreden over de uitspraak. De burgerlijke partijstelling van Dyab Abou Jahjah werd niet gehonoreerd."

zwarten zei:
Ik denk dat ge onderschat hoeveel wapenfreaks er in het leger zitten hoor.
Hoe groter het kaliber waarmee ze kunnen schieten hoe groter hun ego.
Vele zijn ook veroordeeld door zaken die naar bovengekomen zijn tijdens het onderzoek (vaak illegaal wapenbezit zoals boksbeugels of een legermes) Dat klinkt erg maar laat ons stellen als je militair bent ben je niet vies van wapens.

Ik minimaliseer niets. Er zijn zaken gebeurd die niet koosjer waren.(zie mijn post paar paginas terug) Maar dit was maar bij 4 van de 18 beschuldigden. En daar zijn ze gelukkig maar voor gestraft. 3 jaar dacht ik effectief?
je minimaliseert niets, maar ipv 11 ga je voor vier daders, het gaat over méér dan 6 man, en het gaat niet enkel om een groot ego, maar over meetings met nazi-vlaggen etc.

En ja, als hun ego afhangt van het kaliber waarmee ze kunnen schieten, hebben ze NIKS, maar dan ook NIKS in defensie te zoeken.

Ondertussen blijkt er vanalles te bougeren in Leuven. Acties aan de vaart, helicopter boven Herent. De kazerne hier in de wijk is ook zeer zwaar bewaakt.

Over die zoektocht daar

Hier in Oud-Heverlee ook beweging gezien aan het NATO munitiedepot in Meerdaelwoud

(tevreden van die buurt daar aan de kazerne trouwens?)

Dat hij beter nu geen olie op het vuur gooit, daar ben ik het mee eens. Dat hij echter maar 'kon verwachten' dat hij nu een zeer reële doodsbedreiging heeft gehad en samen met zijn gezin in een safehouse moet gaan zitten en dat dat dan zogezegd 'zijn eigen schuld' zou zijn en dat hij, als hij zulke situaties in de toekomst zou willen vermijden maar beter zijn eigen persoonlijke mening voor zichzelf houdt op zijn eigen persoonlijke kanalen, daar ben ik het dan weer helemaal niet mee eens.
Woorden hebben altijd impact, maar dat weet Van Ranst heel goed. Als het hele land in lockdown zit met een opbouw aan frustraties onder de bevolking en je staat bekend als viroloog met een sterk polemiserend karakter, is het niet verwonderlijk dat je tegengas krijgt. Daar zijn natuurlijk gradaties in: er is een verschil tussen MVR een onnozelaar noemen en hem daadwerkelijk bedreigen. Ik zou er ook niet van verschieten als hij vroeg of laat eens een dreun krijgt van iemand die failliet is gegaan tijdens deze periode.

Over dat tweede ging de hele discussie, en da's naar mijn mening iets helemaal anders dan zeggen 'hij kan zich beter nu even koest houden'.
Het is niet zijn schuld maar hij heeft het wel in de hand gewerkt door van zichzelf een target te maken. Ik denk dat je die nuance vergeet.

Al dat gemekker over "victim blaming" is goed en wel, maar er is wel degelijk een factor uitlokking ook hoor. Net zoals je niet als man-man of vrouw-vrouw handje in handje moet gaan lopen in hartje Molenbeek of Borgerhout tegen beter weten in, hoewel dat perfect zou moeten kunnen. Da's van't zelfde laken een broek. Je kunt astrant doen om astrant te doen, maar dan mag het ook geen verbazing wekken dat daar een reactie op kàn komen.

En mocht MVR nu een onbesproken figuur zijn, maar dat is sinds zijn farce op de markt van Izegem ook niet echt het geval. Het zal in ieder geval niet lang wachten zijn op een 4+ pagina lang interview in "de kwaliteitspers" over hoe MVR zijn geforceerde lockdown heeft beleefd eens Conings geneutraliseerd is, met waarschijnlijk nog wat polariserende statements erbij. MVR is een briljant academicus, maar stond qua mensenkennis en EQ helemaal achteraan in de rij toen dat werd uitgedeeld.

Laatst bewerkt:
Het is niet zijn schuld maar hij heeft het wel in de hand gewerkt door van zichzelf een target te maken. Ik denk dat je die nuance vergeet.
Dit is niet anders zeggen dat je door een kort rokje te dragen, je van jezelf een target hebt gemaakt om verkracht te worden.

MVR zou beter stoppen met op TWTR te zitten en zich eens voor een keer bóven de discussie zetten. Hij is professor, toch niet één of andere debiel die op alles en iedereen moet reageren? Vind zijn boutades professor onwaardig eerlijk gezegd. Maar soit.

Ik zal mijn Herentse bronnen eens aanspreken voor live updates!

Dit is niet anders zeggen dat je door een kort rokje te dragen, je van jezelf een target hebt gemaakt om verkracht te worden.
We maken er gezellig de Efteling van en geven iedereen een persoonlijke psycholoog midden in een wereldwijde pandemie, topidee.

In het geval van de korte rokjes heb je opvoeding, onderwijs en sensibilisering om een wijk beter te maken. Nu lukt dat even niet denk ik.

Terug
Bovenaan