Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Toch weer goede reclame voor het Belgisch leger... eerst een natuurgebied in de hens zetten omdat ze niemand hebben om de brandweerwagen te bedienen, en nu iemand die doodleuk in de snoepkast kan gaan zitten, en ze kwijt zijn in een bos... misschien gaan ze in Limburg nu ook de genie of artillerie inzetten?

We spreken hier toch over Park Midden Limburg, niet over de grote wouden in de Ardennen? Is dat daar werkelijk zo groot en ontoegankelijk?

Zouden ze ook zoveel moeite doen om te zoeken moest zo ne gek u of mij bedreigd hebben?
gewoon het feit dat die kerel 4 zware wapens meegenomen heeft, een afscheidsbrief geschreven heeft zal wel voor de controverse gezorgd hebben. Dat hij en passant Van Ranst bedreigd heeft zal er wel iets mee te maken hebben maar niet de hoofdreden.
Doorgedraaide mens.. 4 raketlanceerders. paar machinegeweren en pistolen.... en de skills om er mee om te gaan.
Tis niet dat vanranst daar ook in die bossen zit he :p
Hunger games the covid edition ofzo? :unsure:

Ik voel dat er een fiasco aankomt, gevlucht met een andere wagen ofzo en met een burn out in de blakke zon in Italië ergens op een strand-stoeltje waar het geen code rood meer is. 🤭
En die mannen maar het bos aan het uitkammen...och ja hij zal ooit wel is tevoorschijn moeten komen zeker? Voor voedsel? Zouden blijkbaar nog 30 mensen op die ocad-lijst staan en toch in het leger zitten omdat het blijft bij 'sympathie'....

We spreken hier toch over Park Midden Limburg, niet over de grote wouden in de Ardennen? Is dat daar werkelijk zo groot en ontoegankelijk?
IMG-20210519-WA0001.jpg

Hebben ze vorige nacht ook al geprobeerd, niet?

Maar die zit dus al 36u in zijn ééntje in dat bos, misschien. Het regent al 2 dagen dus ofwel heeft hm een schuilplaats of is hm onderkoeld

250 man is aan het zoeken en we hebben 1 t-shirt, 2 handdoekjes en that's it
Edit: en een snelle Audi (Q5) gevonden door burger Patrick die gelukkig het verstand had niet in de auto te snuffelen
Wel de enigste mens die er in slaagt moskeeën te laten sluiten EN ervoor te zorgen dat MVR eens van thuis uit werkt
Dan nog, het gaat om één individu, niet om een terroristische groepering waarvoor ze honderd man nodig hebben. Als je die video ziet denk je precies dat ze een groep van 500 man te lijf gaan.
Vanop facebook van een militair, but he's a got a point

Als 1 Belgische militair ineens wat rare praat verkoopt, wat domme dingen doet zonder iemand echt schade te berokkenen en verstoppertje gaat spelen in het bos dan staat héél het land in rep en roer. Dan kan men plots alle bijzondere eenheden mobiliseren en vooral dan heeft men plots geweldig duidelijke profielfoto's en de nodige achtergrondinformatie. Als er in bepaalde Belgische grootsteden meer wapens rondgaan tussen reeds lang gekende individuen van bepaalde groeperingen dan gebeurt er quasi niets in dit land, dan zijn er geen duidelijke foto's en ontbreekt het ook vaak aan enige bijkomende informatie over de daders. De reden voor dit grote alarm nu zal vermoedelijk zijn omdat men nu de vast gekende slagzin zal moeten aanpassen "de dader was NIET gekend bij het gerecht"!! Ik hoop oprecht dat dit een goede afloop mag hebben!!!!

Maar buiten verboden wapens en een afscheidsbrief met 'een bedreiging' heeft hij nog niets fout gedaan. Ben benieuwd hoe ze dat warm krijgen moesten ze hem effectief ongewapend terug vinden. Zou Sven Mary al klaar zitten? Of wacht dat is geen echte terrorist zeker.
Zal waarschijnlijk wel heel z'n leven kunnen afdragen aan de kosten voor het ingezette personeel...

Hetzelfde met die horecauitbater die mvr onlangs verwenste op sociale media.
Het was ook weer de grootste crimineel, die kunnen ze altijd aanpakken, maar dat andere type is er inderdaad altijd wel iets waarom het moeilijk is.

Maar buiten verboden wapens en een afscheidsbrief met 'een bedreiging' heeft hij nog niets fout gedaan.
Hij heeft 4 raketlanceerders, handwapens en munitie gestolen uit zijn legerbasis en iemand bedreigd... Wat is hier niet fout aan? :unsure:
de afscheidsbrief bevatte dan nog eens de bedreiging dacht ik?

Hij heeft 4 raketlanceerders, handwapens en munitie gestolen uit zijn legerbasis en iemand bedreigd... Wat is hier niet fout aan? :unsure:
de afscheidsbrief bevatte dan nog eens de bedreiging dacht ik?
Ik bedoel daarmee dat als ze hem vatten, hij ook maar slechts enkel voor dat gestraft kan worden. Dat die strafmaat nog wel zal meevallen. Want dat bedreigen, mits deftige advocaat en zal die ook wel krijgen. Wie wilt hem nu niet verdedigen, de Walter Damens of Rieders staan in een rij te wachten, krijgt dat wel gepleit en het zal wel uitdraaien op vrijheid van meningsuiting. Voor verboden wapenbezit max 5j en het maakt niet uit of hij er 20 of 2 heeft gestolen wordt aanzien als dezelfde modus operandi. Dus krijgt daar 1 straf voor.

Die Jurgen was een MP, leren ze daar eigenlijk omgaan met antitank wapens? Ik heb de indruk dat de media alle militairen nogal graag over eenzelfde kam scheren. Men verwijst ook steeds naar zijn buitenlandse missies, maar de reguliere Belgische troepen (over SF spreek ik mij niet uit) hebben al sinds de operaties in Congo niet meer actief deelgenomen aan gevechtsoperaties op enkele incidenten na. En als die effectief zijn hele carrière MP geweest is dan zal zijn rol ginder op die missies ook niet al te spectaculair geweest zijn. Is er eigenlijk iemand die weet in welke eenheden die gezeten heeft sinds zijn start bij het leger?

Zijn dat straten die daardoor lopen, of puur wandelwegen? Het zal wel een groot bebost gebied zijn, maar met een jeep toch perfect te doorkruisen? Het is nu niet dat daar kloven en spelonken zijn.
Dat is een mengeling van Bospaden, wandelpaden, brandwegen, etc, maar zeker ook gewone wegen. Veel plaasten zijn echt goed toegankelijk door de gewone wegen en brandwegen, maar je kan daar toch ook gewoon niet gezien worden als je wilt. Dit gebied is echt wel groot naar Vlaamse normen.

Om een indicatie te geven, er loopt een MTB route in een loop door het NP en die is 80 km lang. (de zwarte route)

1621491705864.png

En als die effectief zijn hele carrière MP geweest is dan zal zijn rol ginder op die missies ook niet al te spectaculair geweest zijn.
Jongens en dat voor 1 persoon. Dat is toch gewoon extreem overdreven.
Dit gaat zo hard uitdraaien op een natte scheet.
Ze gaan hem vinden, geen wapens op zak en enkel een training aan. Die FN P90 ligt bij hem thuis en hij is naar dat bos gegaan om te bezinnen.

Veel spektakel en machtsvertoon voor niks.
'de opvolger van de bazooka'.
(...) Om dit dan in de media te gaan verkopen als een state of the art antitank wapen...

Wel straf hoe het allemaal geminimaliseerd wordt in dit geval. Ik vond de beschrijving van JPV nog wel goed in de beginpost, maar ik had toch even gedacht dat het wat overdrijving was. Blijkbaar niet, nu het gaat om een blanke militair, is het allemaal overdreven, een natte scheet, helemaal niet zo state-of-the-art, en heeft hij niet écht spectaculaire missies gezien, dus is het niet zo'n dreiging...

Wel straf hoe het allemaal geminimaliseerd wordt in dit geval. Ik vond de beschrijving van JPV nog wel goed in de beginpost, maar ik had toch even gedacht dat het wat overdrijving was. Blijkbaar niet, nu het gaat om een blanke militair, is het allemaal overdreven, een natte scheet, helemaal niet zo state-of-the-art, en heeft hij niet écht spectaculaire missies gezien, dus is het niet zo'n dreiging...

Je haalt weer dingen door elkaar. Moest het een djihadist geweest zijn zou mijn mening over de manier waarop de media die wapens omschrijft onveranderd blijven.

Intussen al 250agenten en 90 militairen. Zelfs die zoektocht begint op een grap te lijken. Chance dat het de rocky Mountains niet zijn

Terug
Bovenaan