Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Hij is héél erg gevaarlijk. Maar wat kunnen ze hem doen als ze hem vinden?
Wat heeft ie gedaan, om hem jaren achter slot en grendel te laten plaatsen? Niks toch?
En al zeker niet in BE, waar de straffen zowiezo al lachwekkend zijn ..

Landsverraad? Terrorisme?

Verboden wapenbezit, boobytrappen van een auto, doodsbedreigingen, als ze een beetje moeite doen lappen ze hem terrorisme aan zijn laars... hmmmm moeilijk moeilijk. :thinking:
Verboden wapenbezit --> Max 5 jaar
Boobytrappen auto --> Géén idee
Doodsbedreigingen --> Max 2 jaar
Terrorisme --> Mmmm

En dan na 1/3de straf, kan ie in principe al vrij komen

Dus zolang is géén moord begaat en hij een goeie advokaat heeft straks, gaat dit toch nog meevallen? .. Tenzij ze hem als voorbeeld willen nemen natuurlijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoh ik kan het ergens wel snappen hoor ,de man heeft wel ons land gediend en op missie geweest in Irak en Afghanistan , voor zo een mensen heb je wel respect. En het grote deel vd bevolking is anti de regering en heel veel mensen moeten niks weten van een MVR . En er zijn ook nog geen slachtoffers gevallen . Dat hij het beleid nu wat te kakken zet , kan daar wel inkomen dat daar een zekere sympathie voor is . Ik hoop dat ze hem levend pakken in ieder geval .

Los daarvan zijn uiteraard de acties wat hij nu gedaan heeft absoluut not done. Maar ik begrijp wel dat de mensen wantrouwig zijn tegenover de media/politici
Dit is niet specifiek tegen jou gericht (kan zijn dat je gewoon advocaat van de duivel speelt), dat wil ik eerst zeggen.

Je kan wantrouwig zijn tegenover media/politici zonder openlijk iemand te steunen die wapens heeft gestolen en doodsbedreigingen heeft geuit waardoor iemand nu al een paar dagen in een bewaakt safehouse zit. Ik ben compleet tegen Dries van Langenhove bijvoorbeeld, maar ik zou er nog niet aan denken om te 'vieren' moest die ergens in de toekomst al dagen in een safehouse zitten omdat een of andere gek een acuut gevaar vormt voor zijn leven. Dat is gewoon barbarisch en zulke toeren horen niet in een maatschappij.

Hij zet trouwens ook niet alleen 'het beleid te kakken he,' dit is niet een of ander leuk grapje of inventieve schadeloze troll actie. Blijkbaar stak daar toch iets van explosief in die wagen bijvoorbeeld, het moet maar gebeuren dat daar iemand onschuldig door getroffen wordt. Voorts zijn er nu al dagen dozijnen mensen aan het zoeken naar hem, zit er een gezin onder bewaking in een geheime locatie, zitten zijn naasten waarschijnlijk enorm te stressen, ... 'Ochja, er zijn geen slachtoffers gevallen,' dan is het allemaal goed hoor. Zo'n troepenmacht ga je ook niet zomaar zien voor iemand die geacht wordt een laag risico te zijn, hoe incompetent onze diensten dan ook lijken dezer dagen.

Ik snap trouwens echt niet goed waarom zoveel mensen zijn legerdienst erbij halen. Chapeau dat je dat doet, daar niet van, maar dat heeft helemaal niks te maken met wat hij nu doet. Dat kan niet door de beugel. Niet voor een slager, niet voor een militair, niet voor een werkloze, niet voor een gepensioneerde, ... Je bouwt in het leger niet een soort krediet op waarmee je zulke zware feiten kan excuseren vind ik.

En opnieuw: ik heb het niet over de (al dan niet gebrekkige) mentale steun die militairen krijgen, daar gaat het nu niet over, ik heb het over mensen die deze acties steunen.

En ondertussen weigert Vlaams Belang, die de voorzitter levert voor de commissie Radicalisering in het Vlaams Parlement, om - ondanks de vraag van N-VA, Groen en sp.a - die commissie samen te roepen zodat ze het over de zaak Conings kunnen hebben.

tzijn weer vluchtelingen/migranten posten op facebook is dus genoeg om je op de ocad lijst te brengen?
Ik denk dat er toch wat meer aan de hand is hoor dan dit.
Zoals je agressie niet kunnen controleren in combinatie met lidmaatschap van bedenkelijke groeperingen, de toegang tot wapens en de vaardigheden om die te kunnen gebruiken? Gezwam op social media alleen zal niet voldoende zijn om een plekje op de OCAD lijst te verwerven hoor.

Ik vind het wel een enorm verschil tussen:
* Iemand die aankondigt een aanslag op de samenleving te willen plegen en bereid is hiervoor te sterven <=> onderlinge ruzies/afrekeningen waar je als buitenstaander niet veel mee te maken hebt.
* Een getrainde beroepsmilitair <=> kneusjes die via via aan wapens geraken.
Bovendien mag je niet vergeten dat ze hem nog niet hebben: ik kan me voorstellen dat we op dit moment als breed publiek slechts het topje van de ijsberg hebben gezien. Om ons niet te verontrusten, om niet in de kaarten te laten kijken, om wat voor reden ook. Ik vind het te makkelijk om vanachter je toetsenbord op dit moment te oordelen dat het niet proportioneel is of om de vergelijking met drugsbaronnen te maken. Als over een bepaalde tijd "alles" geweten is, lijkt me dat relevanter.

Misschien ja, en dan is zo'n actie volledig goed te keuren.
Maar volgens mij onderschat je de corrumperende impact die drugs heeft op een samenleving, en dat moet echt niet veel onderdoen voor zotte Rambo die met een paar handgranaten de staat wil proberen omverwerpen.

Landsverraad? Terrorisme?
Landverraad, bestaat dat nog? 😂

En ondertussen weigert Vlaams Belang, die de voorzitter levert voor de commissie Radicalisering in het Vlaams Parlement, om - ondanks de vraag van N-VA, Groen en sp.a - die commissie samen te roepen zodat ze het over de zaak Conings kunnen hebben.

Duuh, dit is iemand van 'hen'. Hem even streng beoordelen zou een deel van de achterban op stang kunnen jagen.
Beetje zoals PVDA ook nog (heimelijk) dweept met Mao en Stalin.

Duuh, dit is iemand van 'hen'. Hem even streng beoordelen zou een deel van de achterban op stang kunnen jagen.
Beetje zoals PVDA ook nog (heimelijk) dweept met Mao en Stalin.
Ja, maar dit is gewoon het belemmeren van het democratisch proces. En dan zijn mensen verbaasd waarom ik zo hevig fulmineer tegen die partij. Het is natuurlijk ook al van een bijzondere ironie dat VB de voorzitter levert van die commissie Radicalisering natuurlijk.

Ik vraag je om met bewijzen te komen voor je oorspronkelijke stelling, en in de plaats kom je af met andere stellingen die je ook niet bewijst. Doe eens wat moeite man.
Ja want ik ga hier een academische paper neerschrijven met bewijzen en screenshots over het gedrag van iemand op zijn Twitter. Zo zielig ben ik niet.

Het gaat over hetzelfde onderwerp en dat is zijn narcistische attitude. Meerdere users bevestigen dat. Het staat u vrij om gerust zelfs eens te kijken zonder oogkleppen.

Maar soit, ik laat het hierbij want dadelijk komt er weer iemand dit uit de context trekken dat ik doodsbedreiging aan het vergoelijken ben.

Gewoon uit de bosjes komen en mentaal erdoor zitten (of faken). 2 maand bij de witte schorten een beetje babbelen en je bent een vrij man.

Ik heb weinig sympathie voor VB, maar misschien wel eerlijk zijn en de reden daarvoor ook vermelden? Ze geven duidelijk aan dat dit federaal beleid is met uitzondering van preventie en daarenboven is Defensie ook federaal. Wat op zich ook een klucht is.

breaking
Van Quickenborne: "Gezochte militair lag maandag 2 uur op de loer bij doelwit", ging om Van Ranst, verneemt VRT NWS

Trouwens, als hij het echt wou had hij volgens mij dus MVR maandag al omgelegd.
Had genoeg wapens bij zich, 2 uur 'op de loer liggen bij een doelwit'... dan is er alleen nog de vraag waarom hij (gelukkig) niet gehandeld heeft. Heeft hij 'het doelwit' uiteindelijk toch niet gezien? Of is hij van gedacht veranderd?

Trouwens, 'wat gaan ze doen als ze hem vinden'. Die gast heeft 3 afscheidsbrieven geschreven en is gewapend. Ik zou het straf vinden als ze hem levend te pakken krijgen...

Ik heb weinig sympathie voor VB, maar misschien wel eerlijk zijn en de reden daarvoor ook vermelden? Ze geven duidelijk aan dat dit federaal beleid is met uitzondering van preventie en daarenboven is Defensie ook federaal. Wat op zich ook een klucht is.
Dat is een vluchtexcuus, dat weet je toch ook wel - als je eerlijk bent?

Gewoon uit de bosjes komen en mentaal erdoor zitten (of faken). 2 maand bij de witte schorten een beetje babbelen en je bent een vrij man.
Da's toch een ideale oplossing, als die witte schorten vinden dat hij zich weer in de maatschappij kan begeven? 2 maanden is trouwens een schromelijke onderschatting van wat zulke psychische problemen met je doen, maar goed.

Reken er maar op dat ze "een voorbeeld" gaan stellen in dit geval.
Dat is waar.

Trouwens, 'wat gaan ze doen als ze hem vinden'. Die gast heeft 3 afscheidsbrieven geschreven en is gewapend. Ik zou het straf vinden als ze hem levend te pakken krijgen...
Ik denk ook wel dat ze hem niet levend te pakken gaan krijgen. Maar wie weet, krijgt ie alsnog vroeging? Time will tell.

Trouwens, als hij het echt wou had hij volgens mij dus MVR maandag al omgelegd.
Had genoeg wapens bij zich, 2 uur 'op de loer liggen bij een doelwit'... dan is er alleen nog de vraag waarom hij niet gehandeld heeft. Heeft hij 'het doelwit' uiteindelijk toch niet gezien? Of is hij van gedacht veranderd?

Kan ook wel gewoon zijn dat hij gewoon niet thuis was tijdens die twee uur natuurlijk, of van zijn gewone schema heeft afgeweken (indien Conings van zijn doen en laten op de hoogte was). Misschien had dan na twee uur het gevoel dat het te riskant werd om daar nog langer te blijven en koos hij voor het ruime sop. Of misschien koos hij er op het moment zelf voor om het toch niet te doen. Wie weet. Uit het feit dat hij daar is geweest valt op dit moment weinig af te leiden vind ik, behalve dan dat hij in de buurt van Van Ranst en zijn gezin is geweest.

Had genoeg wapens bij zich, 2 uur 'op de loer liggen bij een doelwit'... dan is er alleen nog de vraag waarom hij niet gehandeld heeft. Heeft hij 'het doelwit' uiteindelijk toch niet gezien? Of is hij van gedacht veranderd?
En wat als dat nooit het doel is geweest? Gewoon ervoor zorgen dat MVR moet onderduiken, en lang. "Dattem ook eens in ne lockdown zit, ipv de (tv)studio's af te schuimen, terwijl iedereen binnen moet blijven en moet thuiswerken". En die observatie gewoon als extra motivatie dat hij hem wel weet wonen. Met dat hij al 4 dagen niet te vinden is, terwijl iedereen naar hem zoekt en dan die maandag "toevallig" wel gezien is in die schamele twee uurtjes tijd, doet mij denken dat hij er vooral voor gezorgd heeft dat iemand hem gezien heeft, net om de druk op Van Ranst zijn ketel te houden.

Soms is iets niet doen veel effectiever dan wel actie ondernemen. Gewoon de dreiging alleen al...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan