Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Denk dat de kans op zelfmoord groot is, zeker na het krijgen van de factuur.
Iedereen spreekt hier van de factuur. Is dat voor die jurgen?
Die kerel die die sofie vermoord heeft opt strand moet die betalen voor het politioneel onderzoek naar de moord?
Das toch een kost gedragen door de gemeenschap?

Iedereen spreekt hier van de factuur. Is dat voor die jurgen?
Die kerel die die sofie vermoord heeft opt strand moet die betalen voor het politioneel onderzoek naar de moord?
Das toch een kost gedragen door de gemeenschap?
Voor de gerechtskosten draait ge wel op.

In het verleden was het met figuren zoals Bert Eriksson toch een pakje erger, en die heeft maar even in de cel gezeten.

Benieuwd of de overheid dit potje blaffen maar niet (kunnen ) bijten gaat blijven volhouden.

Ze moeten bijna wel. Als ze de grote trom nu opbergen zonder hem te vinden slaan ze een lullig figuur tegenover de bevolking. Dreiging van niveau 4... Tot het budget op is en dan moet de wijkagent hem maar vinden zeker.

Iemand die meegaat?
Dat is natuurlijk weer de ideale gelegenheid om een paar schunnige figuren op de voorgrond te brengen die niet bevorderlijk zijn voor extreem-rechts. Ook het ideale uitje om er nog eens op los te knokken. Enige voordeel is dat de troepen toch al ter plekke zijn, nu dan hebben ze volgens mij helemaal het record verbroken daar in Limburg want de enige die nog ontbraken daar in het Limburgse was het waterkanon. Die zullen der morgen dan ook staan.

Ne facebookgroep oprichten is al op het randje maar stille optochten organiseren, een beetje te veel van het goede me dunkt.

Benieuwd of de overheid dit potje blaffen maar niet (kunnen ) bijten gaat blijven volhouden.

Ze moeten bijna wel. Als ze de grote trom nu opbergen zonder hem te vinden slaan ze een lullig figuur tegenover de bevolking. Dreiging van niveau 4... Tot het budget op is en dan moet de wijkagent hem maar vinden zeker.
Ze hebben zichzelf al publiekelijk voor schut gezet, zo'n enorme mankracht om 1 persoon te vinden en nog altijd zero resultaat. Ik geloof best dat die man gevaarlijk kan zijn en zwaar gewapend, maar deze massale politie vertoning staat toch langs geen kanten meer in verhouding tot de dreiging? In Antwerpen hebben we nu ook al een paar keer bomaanslagen gehad tussen maffiosi en daar gaat veel minder aandacht en mankracht naar.

Ze hebben zichzelf al publiekelijk voor schut gezet, zo'n enorme mankracht om 1 persoon te vinden en nog altijd zero resultaat. Ik geloof best dat die man gevaarlijk kan zijn en zwaar gewapend, maar deze massale politie vertoning staat toch langs geen kanten meer in verhouding tot de dreiging? In Antwerpen hebben we nu ook al een paar keer bomaanslagen gehad tussen maffiosi en daar gaat veel minder aandacht en mankracht naar.
Ik zie nog altijd een verschil tussen geweld onder maffiosi en de dreiging van een extreemrechtse terrorist...
Vervang Jurgen Conings eens door een 'geradicaliseerde moslim' die met dezelfde wapens op stap is.

Ik zie nog altijd een verschil tussen geweld onder maffiosi en de dreiging van een extreemrechtse terrorist...
Vervang Jurgen Conings eens door een 'geradicaliseerde moslim' die met dezelfde wapens op stap is.
Ik heb nooit een fractie van deze politie mankracht te werk weten gaan toen pakweg Shariah4Belgium bestond sls beweging en actief oproepte om de democratie hier omver te werpen. We hadden toen een beweging met verschillende gevaarlijke (ex-veroordeelde) personen, en ze lieten het in het begin compleet op hun z’n gaan. Pas toen vaststond dat die beweging actief gerecruteerd had voor de oorlog in Syrie hebben ze discreet de kopstukken opgepakt.

Bon, weer een hele nacht gepasseerd en het massale politie-zoekwerk staat weer geen millimeter verder. Ik lees nu in DS dat het niet duidelijk is of er nog actief gezocht wordt naar Conings, aangezien het gros van de militaire voertuigen de commandopost gisterenavond al verlaten heeft.
Ben benieuwd welke kostprijs er momenteel vasthangt aan deze mislukte manhunt.

Ik heb nooit een fractie van deze politie mankracht te werk weten gaan toen pakweg Shariah4Belgium bestond sls beweging en actief oproepte om de democratie hier omver te werpen. We hadden toen een beweging met verschillende gevaarlijke (ex-veroordeelde) personen, en ze lieten het in het begin compleet op hun z’n gaan. Pas toen vaststond dat die beweging actief gerecruteerd had voor de oorlog in Syrie hebben ze discreet de kopstukken opgepakt.
Een mooi voorbeeld van whataboutisme.
Op ShariaforBelgium heeft men indertijd inderdaad te laat op gereageerd.
Iedere persoon of mensen achter een organisatie die een democratisch verkozene met de dood bedreigd hoort thuis achter tralies in een democratie.

Iedere persoon of mensen achter een organisatie die een democratisch verkozene met de dood bedreigd hoort thuis achter tralies in een democratie.
Dan gaan er gevangenissen bijgebouwd moeten worden.
politici van rechtse partijen worden dagdagelijks met de dood bedreigd. Kraait geen haan naar.

Nope, gewoon een vergelijking met een beweging van personen waar knal dezelfde dreiging duidelijk gecommuniceerd werd door de leden van de groepering en waar de politie-diensten nauwelijks naar omkeken. Pas toen er effectief iets was gebeurd schoten ze in actie (wat ik gerust kan volgen). Als je dat vergelijkt met dit voorval is de balans compleet zoek.

Ja mij best, maar we kunnen niet elke keer heel het leger of heel het politie apparaat inzetten als er iemand dreigt met geweld. Daar hebben we de de middelen gewoon niet voor.

Ben benieuwd welke kostprijs er momenteel vasthangt aan deze mislukte manhunt.
Ben benieuwd wat de kostprijs is mocht deze halve gare een bloedbad aanricht.

Grappig hoe iedereen precies lijkt te hopen dat de zoektocht faalt om wat te kunnen bashen op de overheid.

Mensen lijken te vergeten dat deze man voorbereid was en dan nog eens militair van opleiding is.

Ik ga zeker akkoord en ik zou willen dat het zo was. Maar als men eens de moeite gaat doen om al die mensen op facebook, twitter, reddit, hln comments, etc op te sporen dan denk ik dat ons gerecht ineens 50 jaar backlog zal hebben

Ben benieuwd wat de kostprijs is mocht deze halve gare een bloedbad aanricht.

Grappig hoe iedereen precies lijkt te hopen dat de zoektocht faalt om wat te kunnen bashen op de overheid.

Mensen lijken te vergeten dat deze man voorbereid was en dan nog eens militair van opleiding is.
Correct, maar je moet ook niet overdrijven. 'voorbereid' ? Als zijn plan effectief was om iemand te doden dan is zijn voorbereiding toch echt wel pijnlijk slecht. hij hing blijkbaar rond bij het huis van Van Ranst heb ik gelezen? Dus zijn voorbereiding was dat adres opzoeken ofzo?

Maar goed dat zal misschien wel samen hangen met het feit dat een Belgische militair is :p

Correct, maar je moet ook niet overdrijven. 'voorbereid' ? Als zijn plan effectief was om iemand te doden dan is zijn voorbereiding toch echt wel pijnlijk slecht. hij hing blijkbaar rond bij het huis van Van Ranst heb ik gelezen? Dus zijn voorbereiding was dat adres opzoeken ofzo?

Maar goed dat zal misschien wel samen hangen met het feit dat een Belgische militair is :p

Recon heet dat he😁

Hoe de vork in de steel zit zal nog moeten blijken maar niet vergeten dat deze man een stevig wapen arsenaal verzameld heeft. Hadden ze hem niet op tijd opgespoord had er misschien effectief een LAW door Van Ranst zijn salon gevlogen.

Terug
Bovenaan