Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Iemand die meegaat?
:unsure:
Het popcorngehalte van heel dit gebeuren begint wel danig te stijgen. Straks gaan mensen nog teleurgesteld zijn als hij gewoon opgepakt wordt en hij na een paar dagen geen hoofdnieuws meer is. Het feit dat hij nu zo wordt vergoeilijkt door heel wat mensen is ook een boeiende casus. Je kan die mensen gemakkelijk afdoen als idioten, maar dan maak je een fout door het fenomeen niet te willen begrijpen.

Mijn persoonlijke grootste struikelblok om een definitieve stelling in te nemen is dat we een hoop ontbrekende parameters hebben. Het is verleidelijk de "Rambo-piste" te nemen: een militair met PTSS die door "het systeem" in de steek is gelaten en moegetergd door de mentale druk van de coronalockdown een breekpunt heeft bereikt. Maar als hij effectief met wapens in de buurt van de woning van Marc Van Ranst heeft vertoefd was die man effectief van plan iemand te vermoorden. Rambo was dat in de eerste film helemaal niet van plan.

Recon heet dat he😁

Hoe de vork in de steel zit zal nog moeten blijken maar niet vergeten dat deze man een stevig wapen arsenaal verzameld heeft. Hadden ze hem niet op tijd opgespoord had er misschien effectief een LAW door zijn salon gevlogen.
In theorie ja, maar hij heeft dan blijkbaar het grootste deel van zijn wapens direct achter gelaten.

Ik onderschat die kerel zijn gevaarlijk zijn niet. Maar ik denk dat we chance hebben dat 99/100 keer de pipo's met dit soort ideeën ( van gelijk welke ideologie) incompetente idioten zijn.

Ben benieuwd wat de kostprijs is mocht deze halve gare een bloedbad aanricht.
Als dat z'n intentie was had hij ondertussen al lang een bloedbad kunnen aanrichten. Als ik lees dat hij zo dicht bij het huis van MVR stond had hij toch gerust kunnen toeslaan? So far is er echt nog niets uit zijn hoek gekomen dat erop wijst dat hij zijn dreigementen effectief in daden gaat omzetten.

In theorie ja, maar hij heeft dan blijkbaar het grootste deel van zijn wapens direct achter gelaten.

Ik onderschat die kerel zijn gevaarlijk niet zijn. Maar ik denk dat we chance hebben dat 99/100 keer de pipo's met dit soort ideeën ( van gelijk welke ideologie) incompetente idioten zijn.
Incompetente idioot of iemand die op zijn stappen terugkeert? Een aanslag plegen is niet hetzelfde als wat pistoleekes gaan halen bij de warme bakker om de hoek. Het is heel goed mogelijk dat hij op het laatste moment toch heeft afgezien en de vlucht heeft genomen.

Ervan uit gaande dat hij effectief daar maandag was. Straks vertellen ze nog dat die waarneming vals was.

een militair met PTSS die door "het systeem" in de steek is gelaten en moegetergd door de mentale druk van de coronalockdown een breekpunt heeft bereikt
Het enige wat me bij deze piste stoort is dat het gebruikt word om de acties te minimaliseren. Deze man is potentieel zeer gevaarlijk ongeacht zijn drijfveer.

Ik onderschat die kerel zijn gevaarlijk zijn niet. Maar ik denk dat we chance hebben dat 99/100 keer de pipo's met dit soort ideeën ( van gelijk welke ideologie) incompetente idioten zijn.

Maar 1/100 loopt het wel verkeerd af en dan krijg je Zaventem of Bataclan scénarios. Geen risico's.

Incompetente idioot of iemand die op zijn stappen terugkeert? Een aanslag plegen is niet hetzelfde als wat pistoleekes gaan halen bij de warme bakker om de hoek. Het is heel goed mogelijk dat hij op het laatste moment toch heeft afgezien en de vlucht heeft genomen.

Ervan uit gaande dat hij effectief daar maandag was. Straks vertellen ze nog dat die waarneming vals was.
Ik zou gebrek aan vastberadenheid in het lijstje eigenschappen van een incompetente terrorist zetten :p

Maar 1/100 loopt het wel verkeerd af en dan krijg je Zaventem of Bataclan scénarios. Geen risico's.

Zelfs dat was imo amateurisme. Ik reken die allemaal in die 99/100

Benieuwd of de overheid dit potje blaffen maar niet (kunnen ) bijten gaat blijven volhouden.

Ze moeten bijna wel. Als ze de grote trom nu opbergen zonder hem te vinden slaan ze een lullig figuur tegenover de bevolking. Dreiging van niveau 4... Tot het budget op is en dan moet de wijkagent hem maar vinden zeker.
Eerder den boswachter zoals bij Dutroux.

Als dat z'n intentie was had hij ondertussen al lang een bloedbad kunnen aanrichten. Als ik lees dat hij zo dicht bij het huis van MVR stond had hij toch gerust kunnen toeslaan? So far is er echt nog niets uit zijn hoek gekomen dat erop wijst dat hij zijn dreigementen effectief in daden gaat omzetten.

Het verzamelen van zware wapens was gewoon als hobby?

Het enige wat me bij deze piste stoort is dat het gebruikt word om de acties te minimaliseren. Deze man is potentieel zeer gevaarlijk ongeacht zijn drijfveer.
Het mag inderdaad heel duidelijk zijn dat hij in de fout is, maar als blijkt dat hij een mentale breakdown heeft door een gebrekkige opvolging van het leger na terugkeer van buitenlandse missies is dat toch ook een heel belangrijk punt om onder de aandacht te brengen. Hij zal niet de enige militair zijn die vroeg of laat snapt.
Ik zou gebrek aan vastberadenheid in het lijstje eigenschappen van een incompetente terrorist zetten :p
Als je het zo bekijkt wel en dan mogen we van geluk spreken dat er zoveel incompetente terroristen rondlopen, al is er maar, zoals @shiftyke zegt, maar ene nodig om heel veel leed te veroorzaken.

Ik kan mij die Jurgen als persoon in't echt al voorstellen. Ne gespierde kerel, kort lontje, ook wat macho gehalte. 1 Makila grap in zijn richting, en ik heb géén tanden meer.

En een andere huidskleur moet ook niet in zijn buurt vertoeven ... vreemdelingenhaat ..

Erg veel is er voor de rest niet mee gebeurd he?

Dus iemand die 250 per uur over de Ring van Brussel rijdt maar geen slachtoffers maakt is geen misdrijf? Als de cocaïne niet opgesnoven is, kunnen we de dealer niets maken?

In welke bochten ga je je nog wringen om deze man het voordeel van de twijfel te geven?

Het mag inderdaad heel duidelijk zijn dat hij in de fout is, maar als blijkt dat hij een mentale breakdown heeft door een gebrekkige opvolging van het leger na terugkeer van buitenlandse missies is dat toch ook een heel belangrijk punt om onder de aandacht te brengen. Hij zal niet de enige militair zijn die vroeg of laat snapt.
Maar dat praat zijn acties natuurlijk nog steeds niet goed. Waarmee ik ook niet wil zeggen dat er misschien meer aandacht moet gaan naar psychologische hulp. Helaas zijn wel veel van die mannen in het leger het type dat niet zo gelooft in psychologen en emoties (om het zo te zeggen).

Het verzamelen van zware wapens was gewoon als hobby?
Ik ken iemand persoonlijk die vroeger als hobby het verzamelen van (zware) wapens had.
(Allé laten we zeggen ik heb er géén contact meer mee anno 2021)
Toen waren ze nog wel minder streng en kon je dat nog allemaal gaan kopen.

Ik wil maar zeggen: Ga er niet zomaar vanuit dat er NIEMAND is, die bovenstaande (legaal of illegaal) effectief als hobby heeft sé.

Ik heb jammer genoeg persoonlijke ervaringen met mensen met serieuze psychologische problemen en ik kan je zeggen dat is geen problematiek is exclusief voor Defensie.

Psychologische problemen worden in België steeds stiefmoederlijk behandeld.

In Het Nieuwsblad staat vandaag dat de enige kritiek op de corona maatregelen uit extreemrechtse hoek komt...

Ik zou dan toch de beelden van La Boum nog eens goed bekijken als ik van hen was...

Dit voorval wordt IMHO iets te gretig aangegrepen om rechts te beschadigen.

In Het Nieuwsblad staat vandaag dat de enige kritiek op de corona maatregelen uit extreemrechtse hoek komt...

Ik zou dan toch de beelden van La Boum nog eens goed bekijken als ik van hen was...

Dit voorval wordt IMHO iets te gretig aangegrepen om rechts te beschadigen.
Welke versie van het Nieuwsblad heb jij dan wel gekregen?

Bijlagen

• IMG_20210522_084534.jpg
    IMG_20210522_084534.jpg
    4 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20210522_084530.jpg
    IMG_20210522_084530.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 10
Excuseer? Link? En Wtf? Want als jou zin waar is, is dat wel zéér zwaar beledigend tov de Belgische bevolking die zich netjes aan de maatregelen heeft gehouden.

JC zou aan een bevriend militair gemeld hebben dat hij de moskee van Eisden zou aanvallen. Als dat zo is vormt hij momenteel absoluut nog een bedreiging.

Als je het zo bekijkt wel en dan mogen we van geluk spreken dat er zoveel incompetente terroristen rondlopen, al is er maar, zoals @shiftyke zegt, maar ene nodig om heel veel leed te veroorzaken.
Maar is hij wel in de steek gelaten door het “systeem” of door gebrekkige opvolging?
Het zou me sterk lijken dat er geen sociale dienst of psychologische opvolging zou zijn bij het leger. Maar in de eerste plaats moet je als individu wel open staan voor begeleiding.
De kans bestaat ook dat iemand helemaal geen hulp wou.

Terug
Bovenaan