StevenFM
Well-known member
Ik denk dat Van Ranst net zo min verantwoordelijk is voor de radicalisering van Conings als dat Biden dat is voor de mensen die Washington bestormden. Dat is een mentaliteit die over de jaren heen gekweekt is en versterkt wordt op het internet waar het zeer gemakkelijk is om binnen je eigen politieke bubbel te blijven en exclusief (fake) nieuws van jouw favoriete politieke kleur te lezen. Het zou me niet verbazen moest zo'n Conings geloven in allerlei samenzweringstheorieën die populair zijn in extreem-rechtse kringen zoals de deep state, de ontvolkingstheorie en het riedeltje van links-activistische journalistiek dat Tom Van Grieken recent nog opliet.Een heel aantal pagina’s terug heb ik dat ballonnetje proberen oplaten. Niet veel later kreeg ik verwijten dat ik aan victim blaming deed omdat ik Van Ranst óók polariserend vind en dus deel van het probleem in onze maatschappij. Zo is het natuurlijk moeilijk om te discussiëren.
Als we het dan hebben over de media die hier zoveel aandacht aan geeft en maar al te graag alles uitvergroot worden we steevast in een wappiehokje geduwd zonder zelfs kleur te bekennen.
Helaas verdwijnt het gematigd centrum en vergeet iedereen om positief en constructief te blijven.
Dan snap ik dat het frustrerend is om iemand als Van Ranst, een uitgesproken linkse persoonlijkheid, dag in dag uit in de media te zien, deels omdat de politici geen verantwoordelijkheid willen nemen voor de lockdown. Maar dat betekent absoluut niet dat je Van Ranst verantwoordelijk kan stellen voor de mentale toestand van Conings. Dat is op het conto van Conings zelf en de mensen die baat hebben bij het verspreiden van fake nieuws en het opzetten van bevolkingsgroepen tegenover elkaar.