Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Neen, dat heb ik helemaal niet gezegd. Stop voor de zoveelste keer met woorden in de mond te leggen.

Als we het aan de politiekers overlaten dan zijn Chinese toestanden ineens geen ver van ons bed meer.
---> jij reageert daarop dat gebeurt nu toch ook al, en gelukkig is dat NIET zo, daar is de inmenging van politiek veel extremer.
Volgens mij heb je mijn post verkeerd begrepen. 'Dat gebeurt nu toch ook al' verwijst naar het feit dat politici in België nu ook al het beleid omtrent vrijheid van meningsuiting en de inperking daarvan bepalen. En voor zover ik weet is de situatie in België niet in het minst vergelijkbaar met die in China.

Ik dacht dat men die pantservoertuigen gebruikte voor hun off terrain capaciteiten. Die vergelijking met molenbeek gaat dus ook weer wederom niet op, tenzij de wegen daar in molenbeek zo slecht zijn dat de politiecombi's zich vastrijden in de putten.

Tja, ik denk dat we gewoon wel kunnen besluiten dat gans de social media eigenlijk weinig bijdraagt tot de samenleving.
in het begin was social media best nog goed ,dat je enkel kon chatten met uw vrienden , maar sinds dat al die media en politici en influencers daarop zitten is het helemaal ziek geworden.

pzEPl3q.png

Oh boy...
En natuurlijk zeer ironisch dat dit komt van de partij die zogenaamd hard wil optreden tegen criminaliteit en zwaardere gevangenisstraffen wil. Maar dan alle acties van Conings met de mantel der liefde bedekt als 'één militair schrijft afscheidsbrief'. Ah nee, het gaat om een terrorist van onze ideologie, laat ons snel de aandacht verleggen naar de moslimgemeenschap en de calimero uithangen.

De politieke recuperatie door het VB loopt inderdaad al op volle toeren. Laat ons wel wezen, de mensen die zonder verder nadenken "Jürgen steunen" zijn ook de mensen die door dit soort propaganda kunnen verleid worden. (Maar het probleem is MVR die niet stopt met twitteren om dit alles politiek te recupereren voor wanneer hij ooit, misschien, een plaats op de lijst krijgt van de PvdA.)
We kunnen stellen dat iedere politieke partij hier iets uit probeert te recupereren, niet enkel VB (waarbij TVG blijkbaar de grootmoefti van extreemrecht is volgens Lachaert).

En natuurlijk zeer ironisch dat dit komt van de partij die zogenaamd hard wil optreden tegen criminaliteit en zwaardere gevangenisstraffen wil. Ah nee, het gaat om een terrorist van onze ideologie, laat ons snel de aandacht verleggen naar de moslimgemeenschap en de calimero uithangen.
Kunt dat ook bekijken als :

1) goed dat men zo hard optreed tegen deze terrorist
2) waarom doet men dat dan niet voor deze vermelde punten. Hier moet dat ook.

Zelfde affiche, andere interpretatie.

Rarara welke er bedoelt wordt. Maar wetende waarvoor VB staat, lijkt deze interpretatie mij logischer.

Kunt dat ook bekijken als :

1) goed dat men zo hard optreed tegen deze terrorist
2) waarom doet men dat dan niet voor deze vermelde punten. Hier moet dat ook.

Zelfde affiche, andere interpretatie.

Rarara welke er bedoelt wordt. Maar wetende waarvoor VB staat, lijkt deze interpretatie mij logischer.
Men beschrijft de acties van Conings letterlijk als 'één militair schrijft afscheidsbrief'. Men tilt dus blijkbaar niet zo zeer aan het feit dat hij wapens heeft gestolen uit het munitiedepot of Van Ranst met de dood heeft bedreigd.

En natuurlijk zeer ironisch dat dit komt van de partij die zogenaamd hard wil optreden tegen criminaliteit en zwaardere gevangenisstraffen wil. Maar dan alle acties van Conings met de mantel der liefde bedekt als 'één militair schrijft afscheidsbrief'. Ah nee, het gaat om een terrorist van onze ideologie, laat ons snel de aandacht verleggen naar de moslimgemeenschap en de calimero uithangen.

Vreemd, ik lees hier eerder een vraag om een consequent beleid in. Met dezelfde mankracht in de situaties die TVG daar opsomt, had de uitkomst er wellicht anders uitgezien. Nu goed, over héél wat van de details kan je discussiëren: Jurgen Conings heeft wel wat meer gedaan dan een afscheidsbrief geschreven - wapens gestolen - en een moord voorkomen is wat prangender dan een winkel die geplunderd wordt, maar zelfs dan...

De link tussen VB ideologie en JC mag je ook wel verduidelijken, net als waarom je dit zo gemakkelijk als "racisme" bestempelt. Omdat het woordje migrant of allochtoon erin voorkomt? Tja, dat is het VB hun core issue natuurlijk, in tegenstelling tot de klassieke media gaan zij niet "Allahu akbar" censureren op de achtergrond wanneer het volgens hen niet relevant is.

Ik hoop dat men hem kan inrekenen en de psychologische hulp bieden die hij nodig heeft. Zowel voor zijn familie en vrienden als voor de samenleving. Zijn dood zal niks oplossen en een maat voor niks zijn.
Zijn dood zal van hem een martelaar maken en dat zal heel deze situatie niet vooruit helpen

Als ze hem levend oppakken en hij speelt het slim, kan hij zijn verhaal verkopen in boekvorm en later film en daar dan nog ne goeie aan verdienen

De extreem rechtse ideologie minimaliseren ze met militair schrijft afscheidsbrief. De rellen en drugs problematiek vereenzelven ze met allochtonen en kloppen het op alsof het van gelijke orde is. Wat zou bijvoorbeeld zo'n politiemacht doen tegen de war on drugs? Niets toch? Het is ook niet dat de maffia aankondigt waar en wanneer ze een granaat gaan laten ontploffen. Bij die rellen had men idd meer politie moeten voorzien en dat werd ook toegegeven door het bestuur maar ook dat is op voorhand niet in te schatten hoeveel extra politie je daarvoor moet optrommelen.

Zijn dood zal van hem een martelaar maken en dat zal heel deze situatie niet vooruit helpen

Als ze hem levend oppakken en hij speelt het slim, kan hij zijn verhaal verkopen in boekvorm en later film en daar dan nog ne goeie aan verdienen
Hij is nu al een martelaar en is misschien nog niet dood. Als hij later vrijkomt en hij laat in zijn naam een boek schrijven dan zal hij sowieso een belangrijke rechtse stem zijn. Als iemand als DVL de politiek in kan dan moet het voor Jurgen ook mogelijk zijn een kopstuk te worden.

Dat gezegd zijnde, als ze hem levend kunnen vatten is dat natuurlijk altijd beter maar dat heeft hij praktisch volledig zelf in de hand.

Als -verkeerdelijk- een bericht dat Abdeslam in Molenbeek zat werd genegeerd, is er niet echt een reden om grootschalig een Brusselse gemeente uit te kammen. Ik vermoed dat men daar sowieso niet met pantserwagens ging rondrijden, en het was ook gewoon niet zo'n groot natuurgebied als nu.

Die buitenlandse troepen, zijn die er trouwens ook niet omdat de grens niet zo ver is?

Ik vind het qua symboliek toch tellen om zomaar buitenlandse troepen in te schakelen op je eigen grondgebied, dat de grens dichtbij is, is maar een zwak excuus, Duitsland is ver genoeg. Qua symboliek kan dit tellen: afgang voor onze eigen politie en Defensie (bovenop de povere beveiliging van onze wapendepots dan nog).

Er waren wel meer aanwijzingen dat Abdeslam in Molenbeek zat, maar goed, grootstedelijk gebied uitkammen is uiteraard iets heel anders. Maar het is nu ook weer niet dat ze de volledige 6 km² van Molenbeek hadden moeten uitkammen (ter vergelijking: Nationaal Park Hoge Kempen: 127 km²). Het eindresultaat is wel hetgeen de mensen zien: in Molenbeek kan men niet tijdig een paar straten afzetten en glipt Abdeslam de veiligheidsdiensten door de vingers, voor een potentiële terrorist kan men een heel natuurgebied doorkammen met 400 man en buitenlands leger. Nu goed, Jürgen Conings is ook niet gevat, maar daar hebben ze tenminste nog het excuus dat dat een getrainde paracommando is. Abdeslam is mogelijk ontsnapt in kast tijdens een verhuis.

De politieke recuperatie door het VB loopt inderdaad al op volle toeren. Laat ons wel wezen, de mensen die zonder verder nadenken "Jürgen steunen" zijn ook de mensen die door dit soort propaganda kunnen verleid worden. (Maar het probleem is MVR die niet stopt met twitteren om dit alles politiek te recupereren voor wanneer hij ooit, misschien, een plaats op de lijst krijgt van de PvdA.)
Een ranzige VB recuperatie gebruiken om een ander punt te bagatelliseren is vrij doorzichtig. Nog even en we zijn allemaal VB-aanhangers.

Een ranzige VB recuperatie gebruiken om een ander punt te bagatelliseren is vrij doorzichtig. Nog even en we zijn allemaal VB-aanhangers.
Bagatelliseren of in de juiste context plaatsen?
Ik vind een politieke partij die zo'n dingen doet met hun overheidsdotatie erger dan een adviseur die als privépersoon zijn mond niet kan houden.

Verder mag je ook eens stoppen met hier alles persoonlijk op te nemen en het slachtoffer uit te hangen. "Nog even en we zijn allemaal VB-aanhangers", ook nog niet gestorven van mensen woorden in de mond te leggen precies.

Bagatelliseren of in de juiste context plaatsen?
Ik vind een politieke partij die zo'n dingen doet met hun overheidsdotatie erger dan een adviseur die als privépersoon zijn mond niet kan houden.

Verder mag je ook eens stoppen met hier alles persoonlijk op te nemen en het slachtoffer uit te hangen. "Nog even en we zijn allemaal VB-aanhangers", ook nog niet gestorven van mensen woorden in de mond te leggen precies.
Ge hebt wel deels gelijk dat men graag wilt dingen uitvergroten.
Maar eerlijk gezegd probeert elke partij zijn kiespubliek te overtuigen te blijven stemmen voor hun dmv propaganda
(Geen extra belasting, premies voor groene energie, extra pensioen…)

Terug
Bovenaan