Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Aan de rechterzijde bestaat een groot calimerocomplex, aangedreven door rancune en azijnpisserij. Dat is ook wat me destijds afstand heeft doen nemen van enig politiek engagement: ik wil me niet vereenzelvigen met rancuneuze populisten. Rechts en links beschuldigen elkaar eigenlijk van hetzelfde, maar afhankelijk wie een misstap begaat zetten ze gewoon een andere bril op. Is het iemand "van het goeie gedacht", wordt vergoeilijking ingeschakeld. Is het iemand "van het verkeerde gedacht" worden alle middelen aangewend om deze te demoniseren. Dat zijn echter mechanismes die overal in werking treden. Politiek draait om macht en macht berust onder andere op een achterban die draagvlak levert. Vivaldi is dan wel aan zet, maar ontbreekt aan draagvlak.
Volledig mee akkoord, daarmee ook mijn statement als links en rechts vechten om een been...

Als we binnenkort écht social media moderators hebben dan is het vrijwel gedaan met vrije meningsuiting voor jan met de pet. Voor niemand is dat eigenlijk wenselijk want er zijn quasi geen grenzen aan censuur. Daarom onder andere ook mijn afkeer voor mensen die hun publieke functies misbruiken als een megafoon om hun gal te spuwen. Het komt de maatschappij niet ten goede. Spijtig dat ik daarom hypocrisie krijg verweten, maar ach.

Volledig mee akkoord, daarmee ook mijn statement als links en rechts vechten om een been...

Als we binnenkort écht social media moderators hebben dan is het vrijwel gedaan met vrije meningsuiting voor jan met de pet. Voor niemand is dat eigenlijk echt wenselijk want er zijn quasi geen grenzen aan censuur. Daarom ook mijn afkeer voor mensen die hun publieke functies misbruiken om hun gal te spuwen. Het komt de maatschappij niet ten goede. Spijtig dat ik daarom hypocrisie krijg verweten, maar ach.
Sorry maar als er echte social media moderators komen dan blijft de vrije meningsuiting bestaan hoor. Hier zijn ook mods en hier mag je ook nog altijd je mening uiten. Men moet ook eens leren dat vrije meningsuiting niet per se wil zeggen dat je alles mag zeggen.

Al honderd keer herhaald, noch AP noch de VS administratie heeft, ondanks verzoek, ooit enig bewijs gezien dat deze aanval rechtvaardigt.
Nogal logisch dat die ze die informatie niet zomaar gaan vrijgeven, dat is topconfidentiële informatie en je kan moeilijk verwachten dat het leger dat zomaar gaat delen met een persbureau of een ander land. Toen de VS in Irak binnenviel gingen ze ook niet elke keer hun info publiceren die ze gebruikten om een terroristische target te neutraliseren.

Als we binnenkort écht social media moderators hebben dan is het vrijwel gedaan met vrije meningsuiting voor jan met de pet. Voor niemand is dat eigenlijk wenselijk want er zijn quasi geen grenzen aan censuur. Daarom onder andere ook mijn afkeer voor mensen die hun publieke functies misbruiken om hun gal te spuwen. Het komt de maatschappij niet ten goede. Spijtig dat ik daarom hypocrisie krijg verweten, maar ach.
Moesten er social media moderators komen dan is dat gewoon het einde voor Facebook en Twitter . Trump is dacht ik ook bezig met een social media kanaal

Sorry maar als er echte social media moderators komen dan blijft de vrije meningsuiting bestaan hoor. Hier zijn ook mods en hier mag je ook nog altijd je mening uiten. Men moet ook eens leren dat vrije meningsuiting niet per se wil zeggen dat je alles mag zeggen.
Deels mee akkoord, maar dan ga je natuurlijk de vraag kunnen stellen wie bepaald wat er gezegd mag worden en wat niet? De huidige regering zal bvb geen rechtse uitspraken dulden en andersom ook niet.
Enfin, off topic en niet de plaats hier om erover te discussiëren

Als die moderators even neutraal zijn als een viroloog dan hebben we toch een probleem vrees ik.

In een ideale wereld heeft die niets te zeggen over de maatregelen maar dat is toch ook net even iets anders uitgedraaid.

Nogal logisch dat die ze die informatie niet zomaar gaan vrijgeven, dat is topconfidentiële informatie en je kan moeilijk verwachten dat het leger dat zomaar gaat delen met een persbureau of een ander land. Toen de VS in Irak binnenviel gingen ze ook niet elke keer hun info publiceren die ze gebruikten om een terroristische target te neutraliseren.
Ja, want die hadden ze niet :laugh:

Als die moderators even neutraal zijn als een viroloog dan hebben we toch een probleem vrees ik.

In een ideale wereld heeft die niets te zeggen over de maatregelen maar dat is toch ook net even iets anders uitgedraaid.
Hier moet je toch opnieuw eens verduidelijken wat je bedoelt met die 2de zin, wie is "die"?

Hier moet je toch opnieuw eens verduidelijken wat je bedoelt met die 2de zin, wie is "die"?
Marc is meermaals op de vingers getikt omdat hij de maatregelen wilde sturen via de media in plaats van de adviesorganen.

Dus als moderators ook zomaar hun willekeur gaan toepassen dan zijn we nog niet thuis vrees ik.

Jammer dat het parket geen foto's heeft gedeeld van de ontmantelde booby trap in de auto en het gevonden heavy armor. Dit is echt wel een unicum. Een val die vooral gebruikt wordt/werd door grote terreurorganisaties. Een unicum in België.

Hij heeft ook niks te zeggen over de maatregelen, het probleem is dat de politiek hem maar al te graag volgt en gebruikt als bliksemafleiders. Alsook heeft hij een ongelofelijke autoriteit opgebouwd doorheen de crisis maar dat is volledig te wijten aan de politiek. Als je weigert om zelf uw beleid te komen verdedigen en dan maar een viroloog (die staat te springen om in de media te komen) dit laat doen moet je opeens ook niet verschieten dat de media deze persoon ook gaat volgen op een later tijdstip. Ik ga uw bewering omdraaien, in de ideale wereld is het de politiek die het beleid komt verdedigen maar o boy, is dat toch iets anders uitgedraaid.

Anderzijds... als we al die racistische praat onder elk HLN bericht niet aanpakken en juist verder blijven normaliseren gaan we nog veel Jurgens bijmaken.

Marc is meermaals op de vingers getikt omdat hij de maatregelen wilde sturen via de media in plaats van de adviesorganen.
Wilde hij de maatregelen sturen, of was hij het niet eens met wat de politiek deed en verkondigde hij dat openbaar (zoals nog een hoop politci spijtig genoeg)?

Ik ga uw bewering omdraaien, in de ideale wereld is het de politiek die het beleid komt verdedigen maar o boy, is dat toch iets anders uitgedraaid.
Anderzijds... als we al die racistische praat onder elk HLN bericht niet aanpakken en juist verder blijven normaliseren gaan we nog veel Jurgens bijmaken.
Maar wat een fiasco gaat het worden als ze zich gaan mengen in wat we al dan niet mogen zeggen? Als we het aan de politiekers overlaten dan zijn Chinese toestanden ineens geen ver van ons bed meer... Regeringen zijn niet bepaald de instanties met het beste trackrecord leert de geschiedenis.

Laatst bewerkt:
Maar wat een fiasco gaat het worden als ze zich gaan mengen in wat we al dan niet mogen zeggen? Als we het aan de politiekers overlaten dan zijn Chinese toestanden ineens geen ver van ons bed meer... Regeringen zijn niet bepaalt de instanties met het beste trackrecord leert de geschiedenis.
Ach ja, juist, nu controleert nog niemand wat je allemaal zegt.

China here we come :unsure::unsure:

Terug
Bovenaan