Vierkant
Well-known member
Volledig mee akkoord, daarmee ook mijn statement als links en rechts vechten om een been...Aan de rechterzijde bestaat een groot calimerocomplex, aangedreven door rancune en azijnpisserij. Dat is ook wat me destijds afstand heeft doen nemen van enig politiek engagement: ik wil me niet vereenzelvigen met rancuneuze populisten. Rechts en links beschuldigen elkaar eigenlijk van hetzelfde, maar afhankelijk wie een misstap begaat zetten ze gewoon een andere bril op. Is het iemand "van het goeie gedacht", wordt vergoeilijking ingeschakeld. Is het iemand "van het verkeerde gedacht" worden alle middelen aangewend om deze te demoniseren. Dat zijn echter mechanismes die overal in werking treden. Politiek draait om macht en macht berust onder andere op een achterban die draagvlak levert. Vivaldi is dan wel aan zet, maar ontbreekt aan draagvlak.
Als we binnenkort écht social media moderators hebben dan is het vrijwel gedaan met vrije meningsuiting voor jan met de pet. Voor niemand is dat eigenlijk wenselijk want er zijn quasi geen grenzen aan censuur. Daarom onder andere ook mijn afkeer voor mensen die hun publieke functies misbruiken als een megafoon om hun gal te spuwen. Het komt de maatschappij niet ten goede. Spijtig dat ik daarom hypocrisie krijg verweten, maar ach.