Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Tuurlijk gaan ze zo reageren. Natuurlijk gaan ze het framen en misbruiken. Maar dat zouden ze sowieso doen, gelijk wat Facebook doet, of gelijk wat eender wie doet.
Is dit nu geen stropop van de Groot-stropopoloog?

En nu nog de artikeltjes hierover in de grotere media. Zie beide heren genieten van deze politieke polemiek, inclusief gebruik van de typische woordjes daarvoor. Zolang het ego maar gestreeld wordt in de media poken ze elk vuurtje op. Dat beide paljassen maar oppassen of Vande Lanotte komt er een rapportje over schrijven.

En nu nog de artikeltjes hierover in de grotere media. Zie beide heren genieten van deze politieke polemiek, inclusief gebruik van de typische woordjes daarvoor. Zolang het ego maar gestreeld wordt in de media poken ze elk vuurtje op. Dat beide paljassen maar oppassen of Vande Lanotte komt er een rapportje over schrijven.
Hm. Waar is de stropop? Als je daarmee gaat strooien, is het toch belangrijk om te weten wat dat precies is, denk ik. Dat er klachten zijn dat het te vaak gebruikt wordt, is vooral omdat het te pas en te onpas gebruikt wordt. Waar is hier de stelling die ik opzet namens het Belang, die ik daarna dan afbrandt, omdat het makkelijker is om die verzonnen stelling aan te vallen dan hun eigenlijke standpunten?

Het riool lekt weer door naar de media. Wederom gedwongen geconfronteerd met die zever. Blijkbaar hebben ze geen ander nieuws te melden. Elk akkefietje ligt onder een vergrootglas en beide partijen gaan niet vrijuit in deze.

Ik snap niet waarom twee kleuters op Twitter, sowieso al een beetje een kleuterspeelplaats als je er maar lang genoeg zit en lang genoeg de juiste kleuters volgt, iets te maken hebben met het onderwerp. Nee, dat is verkeerd gezegd. Ik snap het wel, maar voor mij wordt het pas nieuwswaardig, of discussiewaardig, omdat die volgende stap er is bij Jurgen C. Er iets mee doen in de echte wereld.
Als MVR zijn tweets ook gaan over dingen in de echte wereld, het sturen van bepaalde specifieke en praktische dingen, vind ik dat ook altijd problematischer dan het zoveelste gekibbel met ontkenners/versoepelbrigade whatever.

Ik snap niet waarom twee kleuters op Twitter, sowieso al een beetje een kleuterspeelplaats als je er maar lang genoeg zit en lang genoeg de juiste kleuters volgt, iets te maken hebben met het onderwerp. Nee, dat is verkeerd gezegd. Ik snap het wel, maar voor mij wordt het pas nieuwswaardig, of discussiewaardig, omdat die volgende stap er is bij Jurgen C. Er iets mee doen in de echte wereld.
Als MVR zijn tweets ook gaan over dingen in de echte wereld, het sturen van bepaalde specifieke en praktische dingen, vind ik dat ook altijd problematischer dan het zoveelste gekibbel met ontkenners/versoepelbrigade whatever.
Het is discussiewaardig in de context dat MVR het hele rechterveld probeert een bepaalde sfeerschepping aan te praten door zich te focussen op specifieke kleuters. Noch hij, noch wij, noch de maatschappij geraakt hier ook maar één stap mee verder. Je zou het nobel kunnen vinden maar in essentie blijft het een pig fight en is de winnaar diegene met de meeste shit in de media.

We zitten nu al een week in een safehouse zonder enige buitenlucht.
1 week in zijn kot en het is al wenen.
Andere mensen hebben iets langer binnen gezeten en die hadden ook zeker niet allemaal een tuin of terras

Zoals hierboven nog al ergens staat. MVR is het gezicht van deze corona crisis. Het gezicht van de "1 team van 11 miljoen", maar hij schoffeert wel meteen 1/3 van de Vlamingen. Tis een paté'ke onze Marc

Waren er hier niet enkelen die enkele pagina's terug opperden om te stoppen met praten over MVR?

Maar hoe moet er anders de calimero uitgehangen worden?

Ik blijf het relevant vinden om het over hem te hebben omdat heel veel mensen, op dit forum en daarbuiten, tot in de hoogste politieke echelons toe, al anderhalf jaar bezig zijn met hem en andere virologen te framen, met fake news te verspreiden, en zo een context te creëren waar er steungroepen en marsen komen voor iemand die zijn doodsbedreigingen aan het adres van Van Ranst in de praktijk wil brengen. Zelfs nu hij en zij familie ondergedoken moeten leven, wordt er geen gas teruggenomen, wel integendeel. Hij is nu gewoon nog meer aangeschoten wild.

Als straks een aantal kopstukken van VB moeten onderduiken wegens een extremistische dreiging, gaan we dan de mannen die hier zitten te huilen over een paar straffe uitspraken en generalisaties van Van Ranst, ook zien afkomen met 'ja maar TvG generaliseert wel heel de linkerzijde/alle Walen/alle vreemdelingen' (schrap wat niet past)? Of gaan ze het dan enkel, terecht, hebben over de schande dat iemand omwille van zijn mening in België moet onderduiken?

Laatst bewerkt:
Maar hoe moet er anders de calimero uitgehangen worden?
Ach ja juist, we moeten iets vinden natuurlijk om andermans daden recht te praten. Marc is verantwoordelijk voor al wat hij doet maar wat een ander doet is Marc zijn verantwoordelijkheid. Misschien moet men eens inzien dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Maar ja, een echte pampersamenleving he :unsure:

Je bent toch supermod? Splits het hier aub eens af want we lezen al 50 pagina's over MVR en zijn twitterfetisj.

Gelieve de posities van je discussiepartners eerlijk voor te stellen.
Het valt mij toch op hoe sommigen hier zich gedragen als de bodyguard van Marc Van Ranst en zo'n mentaliteit hebben van "als je niet voor hem bent, ben je tegen hem en zit je automatisch in dezelfde hoek als Siegfried Bracke en Jürgen Conings".
Een beetje serieusheid en kritisch denken mag wel, want doen alsof het online 'gedrag' van MvR niet problematisch is is de waarheid evengoed geweld aandoen. Zijn er eigenlijk nog 'bekende' wetenschappers die op twitter nog niet in de clinch hebben gelegen met MvR? Alleen dat zegt al genoeg.

Enfin, da's het laatste wat ik erover zeg.

Je bent toch supermod? Splits het hier aub eens af want we lezen al 50 pagina's over MVR en zijn twitterfetisj.

Precies alsof er over (de "klopjacht" *kuch* zoektocht naar) Jürgen nog heel veel kan gezegd worden. Het is zelfs geen hoofditem meer in het nieuws of de kranten.
Ofwel is Jürgen een echte Rambo ofwel is het Belgische leger bevolkt door Xavier Waterslaeghers'en. "De militaire top (/flop) was niet op de hoogte van wat z'n eigen inlichtingendienst weet". 😌

Laatst bewerkt:
openbare melding
Dat is overwogen. Maar uiteindelijk is de discussie niet af te splitsen. Zodra er nieuws is over JurgenC zal het uiteraard weer meer over hem gaan, maar bij het afsplitsen zouden we al heel snel twee parallelle topics krijgen, met ongeveer dezelfde inhoud. De discussie kan best gaan over de oorzaken, gevolgen, politieke onvrede en ook twitterruzies die eraan vooraf zijn gegaan. Offtopic posts die puur over MVR gaan en los staan van deze situatie, zijn wel offtopic en kunnen verwijderd/verplaatst worden, maar dat was tot nu toe niet voldoende voor een eigen topic. Het staat je vrij eentje daarvoor aan te maken als je het daarover wilt hebben uiteraard.

Ach ja juist, we moeten iets vinden natuurlijk om andermans daden recht te praten. Marc is verantwoordelijk voor al wat hij doet maar wat een ander doet is Marc zijn verantwoordelijkheid. Misschien moet men eens inzien dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen daden. Maar ja, een echte pampersamenleving he :unsure:
Ik ga niet graag persoonlijk in de aanval maar heb wel al meerdere keren gemerkt dat je langs de discussie praat en dingen insinueert.

Nogmaals, wie praat hier dingen recht en stelt Marc verantwoordelijk voor verwerpelijke haatberichten en doodsbedreigingen?

Beschuldigingen vragen om bewijzen. Het is niet omdat Marc toevallig in jouw straatje past dat wij hier haatspuiers zijn.

Het valt mij toch op hoe sommigen hier zich gedragen als de bodyguard van Marc Van Ranst en zo'n mentaliteit hebben van "als je niet voor hem bent, ben je tegen hem en zit je automatisch in dezelfde hoek als Siegfried Bracke en Jürgen Conings".
Een beetje serieusheid en kritisch denken mag wel, want doen alsof het online 'gedrag' MvR niet problematisch is is de waarheid evengoed geweld aandoen. Zijn er eigenlijk nog 'bekende' wetenschappers die op twitter nog niet in de clinch hebben gelegen met MvR? Alleen dat zegt al genoeg.

Amen.

Een beetje serieusheid en kritisch denken mag wel, want doen alsof het online 'gedrag' MvR niet problematisch is is de waarheid evengoed geweld aandoen. Zijn er eigenlijk nog 'bekende' wetenschappers die op twitter nog niet in de clinch hebben gelegen met MvR? Alleen dat zegt al genoeg.

Precies alsof er over (de "klopjacht" *kuch* zoektocht naar) Jürgen nog heel veel kan gezegd worden. Het is zelfs geen hoofditem meer in het nieuws of de kranten.
Ofwel is Jürgen een echte Rambo ofwel is het Belgische leger bevolkt door Xavier Waterslaeghers'en.
Het is natuurlijk ook helemaal niet erg als er eens geen nieuws is of reden is om te posten in een topic. Beter dan altijd off-topic te gaan imo. Maar met onderstaande verduidelijking zal ik niet meer neuten over de "off-topic" mbt MVR. :tongue:
Dat is overwogen. Maar uiteindelijk is de discussie niet af te splitsen. Zodra er nieuws is over JurgenC zal het uiteraard weer meer over hem gaan, maar bij het afsplitsen zouden we al heel snel twee parallelle topics krijgen, met ongeveer dezelfde inhoud. De discussie kan best gaan over de oorzaken, gevolgen, politieke onvrede en ook twitterruzies die eraan vooraf zijn gegaan. Offtopic posts die puur over MVR gaan en los staan van deze situatie, zijn wel offtopic en kunnen verwijderd/verplaatst worden, maar dat was tot nu toe niet voldoende voor een eigen topic. Het staat je vrij eentje daarvoor aan te maken als je het daarover wilt hebben uiteraard.
Ok, bedankt!

Een beetje serieusheid en kritisch denken mag wel, want doen alsof het online 'gedrag' van MvR niet problematisch is is de waarheid evengoed geweld aandoen.

Ha ja, wie dan? Ik heb hier nog niemand gezien die niet erkent dat Van Ranst zijn tweets soms problematisch zijn of dat kritiek op zijn communicatie en mee uitgestippelde coronabeleid niet kan.

Je hebt mij gisterenavond ook al zo proberen framen en woorden in mijn mond proberen leggen, maar het mag wel eens stoppen hoor.

Ik probeer een tegenwicht te bieden tegen de framing van Van Ranst door velen hier op het forum en daarbuiten. Dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met Van Ranst, of dat ik het wijs vind voor iemand in zijn functie om zo publiek, zo uitgesproken, zijn politieke mening te verkondigen. Dat heb ik nog maar elke twee posts benadrukt ofzo.

Je verwijt anderen er van om mensen die niet voor hem zijn meteen in een hoekje te duwen, maar je maakt van mensen hier op het forum die niet meegaan met de framing dan wel in een beweging de 'bodyguards' van Van Ranst. Qua hypocrisie kan dat ook nogal tellen.

Ik erken dat het online gedrag van Van Ranst problematisch is. Maar ik stoor mij heel erg hard aan het feit dat het in deze discussie -tenzij ik er zelf over begin- niet of nauwelijks gaat over de framing van en de sfeerschepping tegen Van Ranst door bepaalde politieke partijen en publieke figuren, waarin doodsbedreigingen genormaliseerd en aangemoedigd worden, maar integendeel er steeds gefocust wordt op het eigen aandeel van Van Ranst.

Laatst bewerkt:
Ha ja, wie dan? Ik heb hier nog niemand gezien die niet erkent dat Van Ranst zijn tweets niet problematisch zijn of dat kritiek op zijn communicatie en mee uitgestippelde coronabeleid niet kan.

Je hebt mij gisterenavond ook al zo proberen framen, maar het mag wel eens stoppen hoor.
Ons respectievelijk de calimero noemen, zeggen iemand zijn daden goed te praten en hem verantwoordelijk te stellen voor doodsbedreigingen. Nee, dat is geen framing. Ik stel vast dat wij hier als volwassenen ons proberen centraal op te stellen en beide partijen afkeuren. Het gaat inderdaad wat veel over Marc en dan kan ik begrijpen dat sommigen een verdediging zonder veel argumenten zien als bodyguardgedrag.

Ik zie nu uw edit van de calimero en dat gaat -met argumenten- de juiste inhoudelijke richting op.

Zou de machtsontplooiing even groot zijn geweest als Jürgen Conings zijn dreigementen naar minderheden had gericht in plaats van de elites van dit land?

Het is natuurlijk ook helemaal niet erg als er eens geen nieuws is of reden is om te posten in een topic. Beter dan altijd off-topic te gaan imo. Maar met onderstaande verduidelijking zal ik niet meer neuten over de "off-topic" mbt MVR. :tongue:

School in Evergem even in lockdown nadat leerling Jürgen Conings gezien zou hebben
Is het een vliegtuig, is het een vogel, nee dat is het niet. Het is een gespierde kletskop die op Jürgen Conings lijkt.

Het enige nieuws dat je tegenkomt zijn zaken zoals dit. Iedereen lijkt 'em wel te zien. Kan je al eens een dagje geen school voor hebben eh. 🤣

Je hebt mij gisterenavond ook al zo proberen framen, maar het mag wel eens stoppen hoor.

Misschien de hand dan ook wat meer in eigen spreekwoordelijke boezem steken, want het is geen eenrichtingsverkeer.

Zou de machtsontplooiing even groot zijn geweest als Jürgen Conings zijn dreigementen naar minderheden had gericht in plaats van de elites van dit land?

Had hij ook geen moskee enzo 'bedreigd'?

1 week in zijn kot en het is al wenen.
Andere mensen hebben iets langer binnen gezeten en die hadden ook zeker niet allemaal een tuin of terras

Zoals hierboven nog al ergens staat. MVR is het gezicht van deze corona crisis. Het gezicht van de "1 team van 11 miljoen", maar hij schoffeert wel meteen 1/3 van de Vlamingen. Tis een paté'ke onze Marc
Die uitspraak van hem, van al een week binnen zitten, gaat nu wel ludiek gebruikt worden overal.

Die uitspraak van hem, van al een week binnen zitten, gaat nu wel ludiek gebruikt worden overal.
Als ge nu terugkijkt dat mensen op een appartement zaten op 't hoogtepunt en die mochten nog niet eens op een bankje zitten in een park...

Hallucinant eigenlijk. Vrij off-topic maar ik denk dat we niet kunnen ontkennen dat het een psychologisch impact heeft gehad op veel mensen.

Terug
Bovenaan