Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Kan zijn dat het al gepost is, maar ongeacht de discussies van vorige pagina’s met voor en tegenstanders. Neen Marc, dit was niet slim…

teh fuk?

"Een gouden tip Marc. Post wat minder bagger op twitter, zoek het zelf actief niet op telegram en probeer dan nog maar eens een doodsbedreiging te krijgen...."

Dat hij hier geen uitbtrander krijgt van de politie of wie hem in het safehouse gestoken heeft. Je moet het nu niet gaan opzoeken ook he.

Ik stel voor, en dat heb ik al zelf al geopperd, om het niet meer over MVR te hebben tenzij hij nog wat fratsen uithaalt want dit is eindeloos.
Nog geen dag later en het is wéér van dat. Ik heb het al gezegd, en zal het herhalen: die man gooit uiteindelijk zelf wel zijn eigen ruiten in.

Als je wil kritisch kijken naar een man doe dit dan in een topic waar het gaat over kritisch kijken naar bepaalde zaken, niet in een topic waar het gaat over een of andere paljas die doodbedreigingen geuit heeft aan die persoon zijn adres. Door beide zaken goed te gaan mengen kan men ze natuurlijk niet meer los zien van elkaar. Net volgens het boekje, how to frame for dummies. Wat MVR allemaal uitsteekt is eigenlijk voor de social media thread maar toch wordt het maar al te graag naar dit topic of het corona topic gebracht om toch maar zijn credibiliteit naar beneden te halen om eigen gedrag te gaan goedpraten.
Hypothese: hoe ver kunnen we iemand laten gaan in het provoceren zonder hem deels verantwoordelijk te stellen? Niet voor daden van J.C. maar het kielzog zoals de Nederlandse extreemrechtse dreigingen.

Het is hier al eens gepasseerd: als een vrouw met een kort rokje met haar rok omhoog voor een gefrustreerde maniak gaat wapperen, zoekt ze het dan niet zelf?

Marc verlaagt zich tot hetzelfde niveau en ondermijnt zijn eigen zuurverdiende krediet. Het kan er bij mij niet in dat hij niet inziet hiermee zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken. Los van het feit of hij gelijk heeft of niet.

teh fuk?

"Een gouden tip Marc. Post wat minder bagger op twitter, zoek het zelf actief niet op telegram en probeer dan nog maar eens een doodsbedreiging te krijgen...."

Dat hij hier geen uitbtrander krijgt van de politie of wie hem in het safehouse gestoken heeft. Je moet het nu niet gaan opzoeken ook he.
Met die gouden tip ben ik het eigenlijk niet eens, iedereen moet vrij zijn om zoveel bagger te posten als hij wil, zolang men geen zaken die tegen de wet zijn doet moet men die vrijheid hebben. Zowel aan de linkerzijde van het spectrum als aan de rechterzijde. Het kan imo nog altijd niet dat iemand doodsbedreigingen moet ontvangen door wat hij op internet zwiert, zelfs niet als er zoals hier een groot stuk uitlokking in zit.

Nog geen dag later en het is wéér van dat. Ik heb het al gezegd, en zal het herhalen: die man gooit uiteindelijk zelf wel zijn eigen ruiten in.

Hypothese: hoe ver kunnen we iemand laten gaan in het provoceren zonder hem deels verantwoordelijk te stellen? Niet voor daden van J.C. maar het kielzog zoals de Nederlandse extreemrechtse dreigingen.

Het is hier al eens gepasseerd: als een vrouw met een kort rokje met haar rok omhoog voor een gefrustreerde maniak gaat wapperen, zoekt ze het dan niet zelf?

Marc verlaagt zich tot hetzelfde niveau en ondermijnt zijn eigen zuurverdiende krediet. Het kan er bij mij niet in dat hij niet inziet hiermee zichzelf onsterfelijk belachelijk te maken. Los van het feit of hij gelijk heeft of niet.
Hij kan net zover gaan zoals alle andere kunnen. Of gaan we rechts ook deels verantwoordelijk stellen voor moslimextremisme? Of links verantwoordelijk stellen voor de opkomst van extreem rechts? Misschien moeten we gewoon de mensen verantwoordelijk stellen voor hun eigen daden. En zolang die niet tegen de wet in gaan is er geen probleem.

Ik vraag me af als dat een goede vergelijking is.
Een kort rokje? Geen probleem, totaal niet strafbaar. Dat rokje opheffen? Is dat niet openbaren zedenschennis en wel strafbaar?

hier doet MVR toch niets strafbaars? Is het slim wat MVR doet? Das een andere zaak, hij zou imo zeker slimmer moeten zijn dan de gemiddelde marginaal.

Hij kan net zover gaan zoals alle andere kunnen. Of gaan we rechts ook deels verantwoordelijk stellen voor moslimextremisme? Of links verantwoordelijk stellen voor de opkomst van extreem rechts? Misschien moeten we gewoon de mensen verantwoordelijk stellen voor hun eigen daden. En zolang die niet tegen de wet in gaan is er geen probleem.
Is het niet hypocriet dat hij aan opruiing doet terwijl hij het met hand en tand zit te veroordelen?

Ik vraag me af als dat een goede vergelijking is.
Een kort rokje? Geen probleem, totaal niet strafbaar. Dat rokje opheffen? Is dat niet openbaren zedenschennis en wel strafbaar?

hier doet MVR toch niets strafbaars? Is het slim wat MVR doet? Das een andere zaak, hij zou imo zeker slimmer moeten zijn dan de gemiddelde marginaal.
Hij doet niets strafbaar net zomin als de cartoons bij Charlie Hebdo dat waren.

In extremis, niet dat extreemrechts of extreemlinks per definitie nazistisch of communistisch zijn, maar ze versterken elkaar wel.
The Creeds of the Devil
Nazism and Communism imagine themselves as exact opposites.
They are at each other’s throats wherever they exist all over the world.
They actually breed each other.

Laatst bewerkt:
Met die gouden tip ben ik het eigenlijk niet eens, iedereen moet vrij zijn om zoveel bagger te posten als hij wil, zolang men geen zaken die tegen de wet zijn doet moet men die vrijheid hebben. Zowel aan de linkerzijde van het spectrum als aan de rechterzijde. Het kan imo nog altijd niet dat iemand doodsbedreigingen moet ontvangen door wat hij op internet zwiert, zelfs niet als er zoals hier een groot stuk uitlokking in zit.
Twas feitelijk een herwerking van zijn faillissement tweet. Nu ja het grapje zal zo goed niet geweest zijn. :unsure:

Kan zijn dat het al gepost is, maar ongeacht de discussies van vorige pagina’s met voor en tegenstanders. Neen Marc, dit was niet slim…

Daar mag zijn vrouw hem nu toch een paar kletsen voor rond de oren geven. Lef heeft hij wel, en moest de situatie nu niet zo volatiel zijn is het wel een geniale troll-actie, maar ik denk dat ze daar nu toch best de drankkast weghalen uit dat safe house.

Ik vermoed dat Marc vanavond op de zetel slaapt want ik denk dat z'n vrouw hier niet mee zal kunnen lachen :biglaugh:

Dit is toch wel de druppel vind ik, mij niet gelaten wat hij op Twitter zegt dat moet allemaal kunnen maar dit hoort toch niet me dunkt. Zeker niet in zijn situatie.

Bijkomstig toon je hier mee aan dat je je 'tegenstander' niet serieus neemt. Hij voedt hier alleen maar de haat tegen hem ipv een nuttige dialoog proberen aan te gaan om alle misverstanden weg te werken.

Ze zijn opnieuw aan het verzamelen aan zijne auto blijkbaar, waarom no clue.
Also, toch nog altijd gniffelen met die wijknamen.
Ze stellen zich op ter hoogte van de wijken Nieuw Homo en Grote Homo

Hahahahahaha, Marc het onschuldige meisje met dat nét te korte rokje. Laat me niet lachen. Als hij deze stoten uithaalt na een week in een safehouse, wat moet die dan al niet geprobeerd hebben op zijn hoogtepunt toen hij echt onaantastbaar was? Hoe kunt ge hem nu nog het voordeel van de twijfel gunnen als hij zo openlijk laat zien wat voor persoon hij is?

Intussen is er een andere rechts-extremist die Van Ranst met de dood heeft bedreigd opgepakt: https://www.demorgen.be/cs-bfc2efbd
Moh, toevallig korte tijd na die Telegramberichtjes? Of mogen we die link van opruiing en sfeerschepping enkel in één richting maken in die groepjes? (tuurlijk niet, maar ge snapt waar ik wil pitsen)

Het gaat niet om het strafbare, dat was maar een vergelijking om er eentje te maken die beter was dan "het meisje met het korte rokje." Het gaat om de zaken op de spits drijven, polariseren, uitdagen en dat min of meer in een machtsrelatie. Nu dus zelfs in privégroepjes om de intentie helemaal duidelijk te maken. Dit legt nog altijd geen enkele verantwoordelijkheid bij Van Ranst voor de bedreigingen, neen, echt niet. Maar stilletjes aan zijn we toch op het punt waar een debiel een debiel genoemd mag worden.

Het is overigens weer prijs in dat eerste bos van vorige week sinds een uurtje of twee, veel politie en leger weer ter plaatse en de omgeving wordt weer afgezet. Om de zoveel meter staat er een soldaat, benieuwd of er wat van komt.

Allez, kan nu bijna toch niet anders dan dat daar tegen de sterren op gezopen wordt. Doodsbedreigingen zijn onder geen enkele omstandigheid goed te praten, maar dit is nu toch echt niet verstandig. En dat om drie uur 's nachts? :wtf: Slaapt die dan nooit?

Is het niet hypocriet dat hij aan opruiing doet terwijl hij het met hand en tand zit te veroordelen?

Hij doet niets strafbaar net zomin als de cartoons bij Charlie Hebdo dat waren.

In extremis, niet dat extreemrechts of extreemlinks per definitie nazistisch of communistisch zijn, maar ze versterken elkaar wel.
Volgens mij is hypocrisie nog altijd niet strafbaar.

En de vetgedrukte zin toont aan dat er in se geen probleem is.

Mij lijkt het vooral dat hij er toch veel meer onder lijdt dan hij in interviews en tweets laat blijken, en dat terugslaan zijn coping mechanisme is. Maar slim kan je het niet noemen.

Ze zijn opnieuw aan het verzamelen aan zijne auto blijkbaar, waarom no clue.
Also, toch nog altijd gniffelen met die wijknamen.
Welke paljas heeft ooit die wijknamen uitgevonden. :rofl::rofl::rofl::rofl:
Sorry maar dit is een echte troll actie tegen de LGBTQ+ gemeenschap :unsure::unsure:

Hahahahahaha, Marc het onschuldige meisje met dat nét te korte rokje. Laat me niet lachen. Als hij deze stoten uithaalt na een week in een safehouse, wat moet die dan al niet geprobeerd hebben op zijn hoogtepunt toen hij echt onaantastbaar was? Hoe kunt ge hem nu nog het voordeel van de twijfel gunnen als hij zo openlijk laat zien wat voor persoon hij is?

Moh, toevallig korte tijd na die Telegramberichtjes? Of mogen we die link van opruiing en sfeerschepping enkel in één richting maken in die groepjes? (tuurlijk niet, maar ge snapt waar ik wil pitsen)

Het gaat niet om het strafbare, dat was maar een vergelijking om er eentje te maken die beter was dan "het meisje met het korte rokje." Het gaat om de zaken op de spits drijven, polariseren, uitdagen en dat min of meer in een machtsrelatie. Nu dus zelfs in privégroepjes om de intentie helemaal duidelijk te maken. Dit legt nog altijd geen enkele verantwoordelijkheid bij Van Ranst voor de bedreigingen, neen, echt niet. Maar stilletjes aan zijn we toch op het punt waar een debiel een debiel genoemd mag worden.

Het is overigens weer prijs in dat eerste bos van vorige week sinds een uurtje of twee, veel politie en leger weer ter plaatse en de omgeving wordt weer afgezet. Om de zoveel meter staat er een soldaat, benieuwd of er wat van komt.
Ik denk niet dat dat eigenlijk ooit in vraag gesteld geweest is. Je hebt liefhebbers van de man en tegenstanders maar niemand kan ontkennen dat het dom is om zo olie op het vuur te gieten. Dat betwijfeld niemand volgens mij.

Volgens mij is hypocrisie nog altijd niet strafbaar.

En de vetgedrukte zin toont aan dat er in se geen probleem is.
Nee maar het komt wel van een man die opruiing strafbaar wilt maken, en er zelf schuldig aan is.

Het Vlaams Belang sfeerschepping aanpraten en zélf de sfeerschepper worden.

The fascists of the future will call themselves anti-fascists.

Terug
Bovenaan