Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Blijft natuurlijk de vraag waarom hij zich op die plek van kant heeft gemaakt. Lijkt me zo`n vreemde plek om een eind aan uw leven te maken. Hopelijk krijgen zijn vriedin en familie toch enkele antwoorden, want ik denk dat zij met nog meer vragen zitten.
Dat lijkt me ergens toch wel logisch. Als hij NIET gevonden wilde worden, waar pleeg je dan zelfmoord? Op een locatie waar ze u het minste verwachten. Niet?

Die plek is niet de meest logische plek, maar ook niet de minst logische plek hé. Dat is een plek waarvan Jurgen denkt: Die plek is zo belachelijk dat iedereen denkt: WTF alles BEHALVE deze locatie.

Wat ik vreemder vind, is dat meerderen claimen hem gevonden te hebben op hetzelfde moment. Mmm ..

Ik snap ook niet goed waarom Conings rond hangt bij MVR zijn woning om zich vervolgens in de Limburgse bossen van kant te gaan maken.

Ik vraag mij echt oprecht af hoe de mensen die achter alles een conspiracy theory/doofpot verhalen zoeken zijn als persoon, dat moet toch echt vermoeiend zijn om zo te leven.

Niet dat je geen zaken in twijfel mag trekken maar sommige theorieën die de ronde gaan...

Nee, maar als je de rest van zijn daden ook niet snapt; waarom ben je dan zo verbaasd dat je dat ene ook niet snapt? :unsure:

Alles er rond valt dan ook niet te bevatten en zou omschreven kunnen worden als de daden van een psychologisch labiel persoon; waarom er dan logica in proberen zoeken?

Ik begrijp hem ook niet maar laten we even nadenken: hij is depri en labiel. Covid helpt niet. Hij haat de politiek (met MVR op kop).
Om één of andere reden geeft hij de politiek en hun Covid beleid de schuld van al zijn problemen. Je wil zelfmoord plegen omdat je het leven niet meer ziet zitten maar je wil wel nog even wraak nemen op diegenen die je hiervan de schuld geeft dat het zover is moeten komen.

Dus hoe neem je best wraak? Die stappen zijn ergens wel logisch. Je schrijft een paar afscheidbrieven, uit bewust bedreigingen (dat is gewoon pure bluf, maar je weet dat ze dit ernstig gaan nemen, perfect alles in scène gezet!) en je spurt snel een bos in (zwaar bewapend) waarvan je weet: Als ik mij op locatie x zelfmoord pleeg dan gaan ze best case weken nodig hebben om mij effectief te vinden. (worst case zelfs maanden of jaren) en maak ik de politiekers, (het leger) en MVR belachelijk. En dat doel is alvast bereikt hé.

----

Dieper of harder nadenken moet je echt niet doen mensen .. dat is nutteloos.

Om één of andere reden geeft hij de politiek en hun Covid beleid de schuld van al zijn problemen.
Hij was een fitness aan het opstarten toen de coronalockdown uitbrak en waar al zijn spaargeld inzat.
Nog voor hij heeft kunnen openen is em falliet gegaan.

Ik begrijp hem ook niet maar laten we even nadenken: hij is depri en labiel. Covid helpt niet. Hij haat de politiek (met MVR op kop).
Om één of andere reden geeft hij de politiek en hun Covid beleid de schuld van al zijn problemen. Je wil zelfmoord plegen omdat je het leven niet meer ziet zitten maar je wil wel nog even wraak nemen op diegenen die je hiervan de schuld geeft dat het zover is moeten komen.

Dus hoe neem je best wraak? Die stappen zijn ergens wel logisch. Je schrijft een paar afscheidbrieven, uit bewust bedreigingen (dat is gewoon pure bluf, maar je weet dat ze dit ernstig gaan nemen, perfect alles in scène gezet!) en je spurt snel een bos in (zwaar bewapend) waarvan je weet: Als ik mij op locatie x zelfmoord pleeg dan gaan ze best case weken nodig hebben om mij effectief te vinden. (worst case zelfs maanden of jaren) en maak ik de politiekers, (het leger) en MVR belachelijk. En dat doel is alvast bereikt hé.

----

Dieper of harder nadenken moet je echt niet doen mensen .. dat is nutteloos.

Wist je dat vrouwen vaker een zelfmoordpoging ondernemen maar mannen hier in absolute cijfers meer in slagen? Mannen zitten lang in een depressie en bereiden het tot in de puntjes voor. Brieven schrijven en zijn auto met een trip flare achterlaten lijkt mij niet echt in the heat of the moment. Die ging men sowieso redelijk snel vinden samen met die afscheidsbrieven. De brief naar zijn vrouw leest ook als een emotionele rollercoaster en niet als een brief van een bloedlustige psychopaat. Het was trouwens een getrainde militair, die missen hun doelwit niet zo snel als ze echt willen. We zullen het nooit weten vrees ik. Hoe dan ook, voor iedereen beter zo.

Kheb nog geen menselijk overschot gevonden, maar wel een dood rund, en ik neem aan dat zoiets vergelijkbaar is.

Dus zo een kunde is dat niet inderdaad.
Je zou dat denken maar blijkbaar is de geur van een mens die overleden is, een lijkgeur dus, echt een vrij unieke geur. Is vrij penetrant en vrij scherp.
Mijn zus volgt een opleiding tot begrafenisondernemer en is al enkele keren in het mortuarium geweest. Naar het schijnt is dat echt een geur die je niet gewoon wordt.
Uw hersenen zouden blijkbaar ook bij het waarnemen van die geur onmiddellijk u de trigger moeten geven dat er iets niet juist is.

Hij was een fitness aan het opstarten toen de coronalockdown uitbrak en waar al zijn spaargeld inzat.
Nog voor hij heeft kunnen openen is em falliet gegaan.
dat lijkt me logischer.
Al die verhaaltjes er rond breien is leuk en zo maar de ware toedracht zal hoogstwss toch nooit geweten zijn.
Zelfmoord plegen omdat je de politiek haat is ... raar.
MVR zijn kop niet kunnen uitstaan... (begrijpbaar :unsure:) nee is gewoon ook niet echt de reden.
Faillissementen daarentegen drijven de mensen wel heel ver.

Maar als je dan toch de keuze hebt gemaakt om zelfmoord te plegen kan ik me wel voorstellen dat hij het mooi ingekleed heeft om zoveel mogelijk schade achteraf te berokkenen.

Je zou dat denken maar blijkbaar is de geur van een mens die overleden is, een lijkgeur dus, echt een vrij unieke geur. Is vrij penetrant en vrij scherp.
Mijn zus volgt een opleiding tot begrafenisondernemer en is al enkele keren in het mortuarium geweest. Naar het schijnt is dat echt een geur die je niet gewoon wordt.
Uw hersenen zouden blijkbaar ook bij het waarnemen van die geur onmiddellijk u de trigger moeten geven dat er iets niet juist is.
Zoals wespen bij hun dood een feromoon afscheiden waardoor andere wespen agressiever worden. Evolutie, toch iets wonderbaarlijk hé.

Plus ook het feit dat het vorige week ferm warm geweest is. Boel zal wel serieus gefermenteerd geweest zijn.

Al die verhaaltjes er rond breien is leuk en zo maar de ware toedracht zal hoogstwss toch nooit geweten zijn.
Maar jij breit er nu toch zelf al bijna een verhaaltje aan dat zijn failissement de reden zou zijn en die andere dingen (waardoor hij dus de meest gezochte man in het land is geworden) slechts 'inkleding' zijn? Zelfs als dat gewoon 'inkleding' (ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat oorlogswapens stelen en doodsbedreigingen uiten toch wat meer is dan inkleding vind ik) is dan is JC gewoon een gigantische eikel, want hij heeft zijn familie enorm veel leed bezorgd door het onderwerp te worden van een breed uitgesmeerde klopjacht.

Het volgende is nu niet per se op jou gericht, maar er zijn hier toch behoorlijk wat mensen die de zaken toch zeer minimaliseren, gewoon omdat hij geen slachtoffers heeft gemaakt of schade heeft aangericht hoor.

Zouden die mensen die daar op die wake stonden bijvoorbeeld allemaal hetzelfde reageren moest er een zoektocht geweest zijn naar iemand die in de naam van Allah bepaalde targets ging aanvallen en daarna gewoon zelf dood is terug gevonden zonder schade aan te richten? Ik durf het te betwijfelen.

Voorts is het niet maken van slachtoffers ook niet noodzakelijk gelijk aan 'hij had die plannen nooit'. Als je sommigen bezig hoort is het bijna alsof hij die wapens heeft gestolen voor de leute. Remember: op de OCAD lijst kom je echt niet zomaar terecht hoor. Daar kom je niet op door enkele racistische memes te delen in een chatgroep bijvoorbeeld.

Slechts enkele mogelijke scenario's (allemaal verzonnen, want niemand op dit forum kent de ware toedracht, maar dat weerhoudt anderen er niet van om zelf zeer minimaliserende situaties te verzinnen):

1. De man had het plan om MVR (en eventueel diens familie) af te maken en dan zichzelf omver te schieten, toen hij na enkele uren wachten op MVR nog altijd zijn 'doelwit niet in het vizier had' is hij dan maar gevlucht omdat hij wist dat het niet lang meer ging duren eer de politie op de hoogte ging zijn van zijn plannen. Toen hij merkte dat hij staatsvijand numero uno was besefte hij dat hij nooit meer tot bij MVR ging raken, dus heeft hij de eer aan zichzelf gehouden.
  2. Hij wilde meerdere doelen aanvallen, maar merkte als snel (via de media) dat zijn plan sneller dan verwacht aan het licht is gekomen. Verhoogde bewaking aan zijn doelwitten, sommigen die in een safehouse zaten, plan mislukt dus, en de eer aan zichzelf gehouden.
  3. Hij wilde zoveel mogelijk doden maken toen hij die brieven schreef en zat te wachten op MVR toen hij spijt kreeg van zijn plannen. Hij ging wel sowieso de bak in draaien, dus misschien daarmee dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd.
Het ene klinkt al wat extremer dan het andere, maar er zijn er hier toch veel die (terecht) zeggen dat we niet weten wat er in zijn hoofd om ging maar dan wel met allerhande 'verzachtende omstandigheden' aankomen.

En opnieuw: je komt echt niet voor niets op de lijst van het OCAD, dus een heilig boontje zal hij wel niet geweest zijn.

Dat gezegd zijnde: het kan perfect dat hij gewoon is doorgedraaid en ontoerekeningsvatbaar zou geweest zijn, maar ik wil maar zeggen dat er toch wel wat mensen zijn die toch heel graag de allerpositiefste spin aan dit verhaal willen geven.

Laatst bewerkt:
Bon ja, laat me weten als opeens die jager een lidkaart van de openvld heeft of zo hé, dat ze daar nog een complot of 2 kunnen rond breien.

Maar jij breit er nu toch zelf al bijna een verhaaltje aan dat zijn failissement de reden zou zijn en die andere dingen (waardoor hij dus de meest gezochte man in het land is geworden) slechts 'inkleding' zijn? Zelfs als dat gewoon 'inkleding' (ik zet dat tussen aanhalingstekens omdat oorlogswapens stelen en doodsbedreigingen uiten toch wat meer is dan inkleding vind ik) is dan is JC gewoon een gigantische eikel, want hij heeft zijn familie enorm veel leed bezorgd door het onderwerp te worden van een breed uitgesmeerde klopjacht.

Het volgende is nu niet per se op jou gericht, maar er zijn hier toch behoorlijk wat mensen die de zaken toch zeer minimaliseren, gewoon omdat hij geen slachtoffers heeft gemaakt of schade heeft aangericht hoor.

Zouden die mensen die daar op die wake stonden bijvoorbeeld allemaal hetzelfde reageren moest er een zoektocht geweest zijn naar iemand die in de naam van Allah bepaalde targets ging aanvallen en daarna gewoon zelf dood is terug gevonden zonder schade aan te richten? Ik durf het te betwijfelen.

Voorts is het niet maken van slachtoffers ook niet noodzakelijk gelijk aan 'hij had die plannen nooit'. Als je sommigen bezig hoort is het bijna alsof hij die wapens heeft gestolen voor de leute. Remember: op de OCAD lijst kom je echt niet zomaar terecht hoor. Daar kom je niet op door enkele racistische memes te delen in een chatgroep bijvoorbeeld.

Slechts enkele mogelijke scenario's (allemaal verzonnen, want niemand op dit forum kent de ware toedracht, maar dat weerhoudt anderen er niet van om zelf zeer minimaliserende situaties te verzinnen):

1. De man had het plan om MVR (en eventueel diens familie) af te maken en dan zichzelf omver te schieten, toen hij na enkele uren wachten op MVR nog altijd zijn 'doelwit niet in het vizier had' is hij dan maar gevlucht omdat hij wist dat het niet lang meer ging duren eer de politie op de hoogte ging zijn van zijn plannen. Toen hij merkte dat hij staatsvijand numero uno was besefte hij dat hij nooit meer tot bij MVR ging raken, dus heeft hij de eer aan zichzelf gehouden.
  2. Hij wilde meerdere doelen aanvallen, maar merkte als snel (via de media) dat zijn plan sneller dan verwacht aan het licht is gekomen. Verhoogde bewaking aan zijn doelwitten, sommigen die in een safehouse zaten, plan mislukt dus, en de eer aan zichzelf gehouden.
  3. Hij wilde zoveel mogelijk doden maken toen hij die brieven schreef en zat te wachten op MVR toen hij spijt kreeg van zijn plannen. Hij ging wel sowieso de bak in draaien, dus misschien daarmee dat hij zichzelf van het leven heeft beroofd.
Het ene klinkt al wat extremer dan het andere, maar er zijn er hier toch veel die (terecht) zeggen dat we niet weten wat er in zijn hoofd om ging maar dan wel met allerhande 'verzachtende omstandigheden' aankomen.

En opnieuw: je komt echt niet voor niets op de lijst van het OCAD, dus een heilig boontje zal hij wel niet geweest zijn.

Dat gezegd zijnde: het kan perfect dat hij gewoon is doorgedraaid en ontoerekeningsvatbaar zou geweest zijn, maar ik wil maar zeggen dat er toch wel wat mensen zijn die toch heel graag de allerpositiefste spin aan dit verhaal willen geven.
Wij speculeren zonder incentive in tegenstelling tot bepaalde politieke families en viroloog met een politieke agenda. Als in de naam van Allah iemand een aanslag wil plegen dan staan de moslims ook op hun achterste poten als ze afstand moeten nemen. Die gematigden mogen we dan toch ook niet de voedingsbodem van een paar doorgedraaide zotten noemen? Nee, nu is het gemakkelijk om politieke tegenstanders als collaborateurs te brandmerken.

nuja , vindt die "Rust in Vrede" berichten van bepaalde politici(Theo / TVG) toch ook maar vreemd en eerder ongepast.

En ik heb een eerder rechts-conservatief profiel . Er valt niet te ontkennen dat hij op een OCAD lijst stond en dat ie wel een aanslag wou plegen(de brief). Je moet als politici ook geen extra olie op het vuur gooien als dat niet nodig is .

Het ging nog altijd om een terreurverdachte, moest een linkse extremist een aanslag willen plegen op TVG zou ik het evenzeer ongepast vinden moest een Almaci of Rousseau met een RIV bericht afkomen.

Oei @Vierkant je leest m'n post zo verkeerd dat ik zelfs twijfel of je wel op het juiste bericht hebt geantwoord.
Wij speculeren zonder incentive in tegenstelling tot bepaalde politieke families en viroloog met een politieke agenda.
Dat zal wel zijn dat 'jullie' (je spreekt over 'wij' dus ik neem aan dat je jezelf tot een bepaald kamp rekent) allemaal zonder incentive speculeren. Dat kan misschien voor jou zo zijn, maar het is toch niet toevallig dat personen die eerder aan de (verre) rechtse kant van het politieke spectrum zitten meestal de meest verzachtende speculaties leveren, niet? Dan heb ik het niet specifiek over dit forum maar ook online, in het echte leven, zelfs in de politiek, ...

Op dat vetgedrukte ga ik echt niet meer in gaan, daar zijn al tientallen pagina's aan gesneuveld. Die obsessie met MVR die bepaalde tegenstanders van hem hier hebben is echt een beetje vreemd vind ik.
Als in de naam van Allah iemand een aanslag wil plegen dan staan de moslims ook op hun achterste poten als ze afstand moeten nemen.
En zeg ik dan dat 'jullie' afstand moeten nemen van JC? Neen toch? En 'de moslims' staan terecht op hun achterste poten wanneer zij (gerekend dat ze niks met die persoon die de aanslagen in naam van Allah wilt plegen) afstand moeten nemen. Of vind jij dat VB (hij had er een partijkaart) of de militairen ook publiek afstand moeten nemen van JC? Nee he? Ik ook niet, voor alle duidelijkheid. Vooraleer je dat verkeerd interpreteert.

En om op die stelling te antwoorden: als iemand in naam van Allah een aanslag wilt plegen verwacht ik dus niet dat Moslims daar openlijk afstand van nemen, maar als ik dan een hoop Moslims hoor zeggen 'ja maar hij werd zo ver gedreven door de staat' of 'hij heeft toch nog niemand pijn gedaan dus het is een storm in een glas water' dan denk ik toch wel even van 'wait a minute...'
Die gematigden mogen we dan toch ook niet de voedingsbodem van een paar doorgedraaide zotten noemen? Nee, nu is het gemakkelijk om politieke tegenstanders als collaborateurs te brandmerken.
Dat heeft gewoon echt niks met mijn post te maken.

Laatst bewerkt:
Een jager, sinds wanneer loopt het jachtseizoen tot in juni?

Gewoon ter info: Jagers moeten volgens mij buiten het jachtseizoen op hun jachtdomein dieren gaan tellen die dan tijdens hun jachtseizoen hun doelwit worden. Op basis van de aantallen die ze doorgeven worden er dan bepaalde quota opgesteld van x te schieten aantallen van soort y. Kortom, jagers zijn dus eigenlijk een heel groot deel van het jaar actief op het terrein waar ze jagen, het is slechts een beperkt deel van het jaar dat ze dan effectief mogen schieten.

Een kennis die jager is, heeft mij dat ooit vertelt, ik durf wel niet met 100% zekerheid zeggen dat het overal zo is.

Aangezien het context geeft aan de reden van aanwezigheid van die man is het in mijn ogen dus wel (beperkt relevant).

Uiteraard niet echt belangrijk voor het hele verhaal, maar ik deel graag mijn nutteloze kennis. 😁

Terug
Bovenaan