Vlaamse filmindustrie in zwaar weer?

Persoonlijk ga ik bijna nooit meer naar de cinema omdat het strontduur is. Vorig jaar nog eens geweest met het metekind. Uiteraard wil je hem geen chips en cola ontzeggen, maar ik viel wel bijna achterover aan de kassa.

Bijkomend probleem is dat'k gewoon niet meer weet wat ze spelen. Kan uiteraard naar de websites van Kinepolis en dergelijke gaan, maar vroeger kreeg je tijdens de reclame op tv ook eens een trailer mee. Toen dacht'k vaak "oh die moet'k zien". Als je't nu niet bewust opzoekt weet je niet wat ze spelen.

Een ugc abo is echt wel interessant imo. Dat is 18 euro de maand, zelfs nog iets minder als je tijdens hun promomaanden instapt en dan zie je zoveel films als je wil. Als je 2 films de maand ziet heb je je geld er al uit. Ik zie er makkelijk 10 de maand dus dat is dan minder dan 2 eur per film wat echt wel een goeie deal is. Daarnaast kan je met je abo ook extra tickets fixen voor gasten aan 9 eur per stuk en krijg je ook regelmatig volledige gratis extra tickets. Voor filmliefhebbers echt wel een godengeschenk.

Een ugc abo is echt wel interessant imo.
Sure, alleen jammer dat er maar 5 UGC's zijn in Vlaanderen. 3 in de provincie Antwerpen, 2 in Vlaams Brabant. En dan nog 2 in Brussel. Dus letterlijk voor het merendeel van de Vlamingen/Belgen is dit geen interessante optie wegens gewoon te ver.

wat niet echt helpt is dat Vlaanderen hele slechte deal heeft met streamers als Netflix en HBO.

Die moeten verplicht 2,2% van hun Vlaamse omzet terug-investeren in Vlaanderen. In Frankrijk moeten ze 20% aftikken. Gaat over vele miljoenen.

Terug
Bovenaan