Vlaamse Heilige Wielerweek 22/03 - 02/04

Persbericht 1e rustdag TDF: Christophe Laporte verhuist naar Total Energies. Ik hoop dat de camera's van Netflix aan het draaien zijn wanneer Wout dat nieuws verneemt 😄

Die hebben een pak geld vrij nu Sagan stopt. Een heel pak. Dat is een van die 5 miljoeners zeker?

Vanmorgen op de baan voor het werk en de podcast aan het luisteren van 'live slow ride fast' die ze gisteren opnamen. Ze zitten gans de week in Vlaanderen om de koers te volgen en bijna dagelijks een podcast op te nemen. Ze gingen vandaag mee brouwen en toevallig passeerde ik daar en ik ken die brouwerij een beetje door mijn hobby als brouwer. Ik heb gewoon mijn stoute schoenen aan gedaan en binnen geweest. Daar stonden ze. Laurens ten Dam en Stefan Bolt. Ik vertelde mijn verhaal en die gasten waren mega vriendelijk en boden me direct koffie aan die ik natuurlijk niet geweigerd heb. Beiden maakten echt tijd en we hebben 20min over koers en bier zitten vertellen. Ze waren oprecht geïnteresseerd in mij en mijn hobbybrouwerij en stelden constant vragen. Echt zeer vriendelijke vlotte gasten net zoals je op de podcast hoort. Zo heb ik een top ochtend gehad.

Hoh , ik vind dat Van Aert zichzelf toch wat tegenspreekt met zijn "ik moet juist niks".

Met die overwinning nu cadeau te geven maak je wel nog eens extra duidelijk dat je de RVV of paris-roubaix wil of Moet winnen. Hij legt extra druk op zichzelf nu .
Als je VA niet persoonlijk kent is dit gewoon iets wat jij ervan maakt hoor :)

Die hebben een pak geld vrij nu Sagan stopt. Een heel pak. Dat is een van die 5 miljoeners zeker?
Yup, zo'n 5 miljoen. Plus Daniel Oss en nog wat personeel.
Demare en Cosnefroy hebben ook aflopende contracten, ook wel interessant natuurlijk.

Dat loon van Sagan wordt voor een groot deel door Specialized betaald, niet door het team zelf. Er komt natuurlijk wel wat vrij want Total zou wel zijn "entourage" betalen, maar echt geen 5 miljoen.

Er gelooft nu toch niemand dat zijn marktwaarde echt gestegen is?
Lijkt me ook niet dat hij zou willen vertrekken.
Het lijkt me dat hij zelf ook wel weet dat het mede door bij jumbo te zitten hij nu zo presteert, zoals bij meerdere renners natuurljk.

Er zijn maar weinig renners sinds 2020, om niet te zeggen geen, die echt beter presteren sinds ze bij jumbo weg zijn.

Het lijkt me dat hij zelf ook wel weet dat het mede door bij jumbo te zitten hij nu zo presteert, zoals bij meerdere renners natuurljk.

Er zijn maar weinig renners sinds 2020, om niet te zeggen geen, die echt beter presteren sinds ze bij jumbo weg zijn.
Hoezo zou die zijn marktwaarde niet gestegen zijn? Dat staat toch los van of hij nu zou willen vertrekken of niet.

Wat zegt gij toch weer :laugh:

Waarom zou Laporte zijn marktwaarde in godsnaam niet gestegen zijn? Hoewel die al heel wat mooie dingen had laten zien voor hij bij Jumbo zat, had hij letterlijk nog nooit een WT koers gewonnen (verdient dus waarschijnlijk niet eens zo veel). En nu in anderhalf jaar tijd een rit in Parijs Nice, de Tour en Gent Wevelgem. Die gaat zeker heel lucratieve aanbiedingen krijgen van Franse ploegen, maar ik verwacht dat Jumbo die gewoon een verbeterd contract gaat geven (dat moet daarom niet zo hoog liggen als wat de Fransen bieden) en dan tekent die gewoon bij.

Wat zegt gij toch weer :laugh:

Waarom zou Laporte zijn marktwaarde in godsnaam niet gestegen zijn? Hoewel die al heel wat mooie dingen had laten zien voor hij bij Jumbo zat, had hij letterlijk nog nooit een WT koers gewonnen (verdient dus waarschijnlijk niet eens zo veel). En nu in anderhalf jaar tijd een rit in Parijs Nice, de Tour en Gent Wevelgem. Die gaat zeker heel lucratieve aanbiedingen krijgen van Franse ploegen, maar ik verwacht dat Jumbo die gewoon een verbeterd contract gaat geven (dat moet daarom niet zo hoog liggen als wat de Fransen bieden) en dan tekent die gewoon bij.
Ik bedoel dat deze overwinning hem geen boost in marktwaarde zal geven.

Die rit in Parijs-Nice is ook gekregen eh. Pas op hij rijdt mee dus het is niet dat hij het steelt.
Maar we moeten ook een kat een kat durven noemen en durven stellen dat hij toch ook vooral die overwinningen haalt omdat hij bij jumbo rijdt. Waar niks mis mee is, en hij is ook van meerwaarde voor de ploeg. Ik vermoed dat hij dus ook wel een degelijk contract zal hebben, ook al voor deze zondag.
Het lijkt me alvast zeer stug dat hij op de tafel gaat kloppen met de boodschap dat hij G-W gewonnen heeft en een opslag wilt.

Zijn Tourrit wint hij nota bene ook mede omdat Wout die dag hem de vrijheid gaf hé, want dat was op papier een ideale finish voor Van Aert. Ik zou nog niet meteen een andere ploeg zoeken in zijn plaats…

Je moet het ook nog doen natuurlijk... Zondag was hij wel de enige die Wout kon volgen. Net zoals vorig jaar in de E3. In de Tour vorig jaar moet je het ook nog kunnen afmaken natuurlijk, dat was knap gedaan. Laporte is gewoon een hele sterke renner.

Bij Jumbo rijden helpt hem wel natuurlijk, maar dat zagen we in het verleden ook vaak genoeg bij Quickstep. Renners die grote wedstrijden konden winnen, die ze als kopman in een ander team waarschijnlijk niet gewonnen zouden hebben. Misschien had een renner als Vanmarcke ook wel meer gewonnen als hij een paar jaar bij Quickstep had gereden ;) Je komt natuurlijk ook niet zomaar terecht in de voorjaarsploeg van Jumbo, Quickstep, ...

Laporte is nu 30. Nog een jaar of 2 bij Jumbo om zijn palmares aan te dikken, en dan een lucratieve deal tekenen bij een Franse ploeg inderdaad. Perfect.

Super interessante Vive le vélo "Leve de ronde". Half uur verhaaltjes over VDB die vaste klant was in het café. Nog eens 10min herhaling van Karl zijn geschiedenis les van gisteren. Even terug blikken naar Mattan zijn overwinning in GW en Sammy in het zog van Biniam om dan af te sluiten met een pronostiekje. :love2:

Yup, zo'n 5 miljoen. Plus Daniel Oss en nog wat personeel.
Ook nog Bodnar en Juraj Sagan (al is deze sinds dit seizoen gestopt). Naar het schijnt is dat ook een enorm afgezonderd clubje. De reden waarom Lefevre Sagan destijds niet naar QS wou halen ondanks Specialized grotendeels zijn loon ging betalen, komt veel te veel naast de persoon Sagan kijken. Specialized is echt nog de enigste reden waarom Sagan nog koerst.

Moet uiteindelijk wel pijnlijk zijn voor Total, ik denk dat ze uiteindelijk wel nog iets van hadden verwacht.

Er zijn wel wat Franse renners einde contract dit seizoen: Demare, Laporte, Bouhanni, Coquard, Senechal, Cavagna, Hofstetter, (Sivakov), etc. Total zal wel iets proberen binnenhalen vermoedelijk. Demare misschien wel de grootste kans met die FDJ soap.

Laatst bewerkt:
Ook nog Bodnar en Juraj Sagan (al is deze sinds dit seizoen gestopt). Naar het schijnt is dat ook een enorm afgezonderd clubje. De reden waarom Lefevre Sagan destijds niet naar QS wou halen ondanks Specialized grotendeels zijn loon ging betalen, komt veel te veel naast de persoon Sagan bij kijken. Specialized is echt nog de enigste reden waarom Sagan nog koerst.

Moet uiteindelijk wel pijnlijk zijn voor Total, ik denk dat ze uiteindelijk wel nog iets van hadden verwacht.

Er zijn wel wat Franse renners einde contract dit seizoen: Demare, Laporte, Bouhanni, Coquard, Senechal, Cavagna, Hofstetter, (Sivakov), etc. Total zal wel iets proberen binnenhalen vermoedelijk. Demare misschien wel de grootste kans met die FDJ soap.

Total doet een beetje denken aan Israel. Vaak dure renners kopen die al (net) over hun hoogtepunt zijn en ze slagen er niet in om ze nog deftig te laten presteren.

Terpstra was nu ook niet bepaald een succes te noemen. Een wat jongere renner als Latour blijft nu toch ook wel hangen.

Wat met Turgis eigenlijk? Ik heb die precies nog niet veel gehoord dit Vlaamse voorjaar?

Buiten Laporte zitten al die Franse renners ook niet bepaald in een goede flow. Bij sommigen is het beste er toch echt vanaf. Anderen blijven dan weer een beetje 'hangen'. Misschien komen ze natuurlijk nog wel van pas om wat Franse koersen binnen te halen.

Total doet een beetje denken aan Israel. Vaak dure renners kopen die al (net) over hun hoogtepunt zijn en ze slagen er niet in om ze nog deftig te laten presteren.

Terpstra was nu ook niet bepaald een succes te noemen. Een wat jongere renner als Latour blijft nu toch ook wel hangen.

Wat met Turgis eigenlijk? Ik heb die precies nog niet veel gehoord dit Vlaamse voorjaar?

Buiten Laporte zitten al die Franse renners ook niet bepaald in een goede flow. Bij sommigen is het beste er toch echt vanaf. Anderen blijven dan weer een beetje 'hangen'. Misschien komen ze natuurlijk nog wel van pas om wat Franse koersen binnen te halen.
Turgis dacht de groten voor te zijn op de 2e passage Kemmel, maar werd toen een snotvalling geblazen door Wout&Christophe.

Gaudu en Madouas hebben toch al een goed seizoen gereden. Demare was vorig jaar ook gewoon goed met een pak zeges. Bardet weer eens top 10 in de Tour. Hebben een talent zoals Martinez.

Franse wielrennen heeft al een pak dieper gezeten. Staan ook gewoon 2e in het landenklassement (na Belgie)

Terug
Bovenaan